اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پر بار تر نمایم؟

اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پر بار تر نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۵ صفحه

اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پر بار تر نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر  را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

انتخاب راه حل موقتی

امروزه در اصلاح و درمان بسياري از اختلالات شخصيتي و رفتاري كودكان و نوجوانان مثل كمرويي، گوشه گيري، لج بازي، پرخاشگري به عنوان اولين و مهمترين گام، به ارزيابي و پرورش احساسات، عزت نفس، تقويت اعتماد به نفس، مهارت هاي فردي و اجتماعي آنان مي پردازند، عزت نفس، ميزان اعتماد به خود، مهم بودن رضايت از رابطه ي خانواده و دوستان و معلمان، توانايي مراقبت از خود، باور كردن ارزشمندي خود، ابراز وجود و اظهار نمودن خود است. (كلمرو كلارك۱۳۷۳)

(كينگ و كريچ بان ۱۹۹۸)، در پژوهش خود به اين نتيجه رسيدند كه برنامه مهارت هاي فردي و اجتماعي و ايجاد رابطه موثر با ديگران براي اشخاصي كه عزت نفس پايين دارند مفيد است. زيرا آنهايي كه در ارتباط با ديگران مشكل دارند، مهارت هاي فردي موجب تشويق و تعامل گروهي و همچنين وابستگي متقابل مي شود. هاميلتون و كليني، ۱۹۹۹) روي افرادي كه مرتكب جرم شده بودند، آموزش مهارت هاي فردي و اجتماعي را اجرا كردند و به اين نتيجه رسيدند كه ارتكاب جرم تعداد دو سوم آنان كاهش يافته است (لنينگز،۱۹۹۲)، در پژوهش خود به اين نتيجه رسيد كه مهارت هاي  فردي و اجتماعي باعث افزايش خويشتن نگري و عزت نفس کودکان و نوجوانان شده است.

(تقي زاده هروي، ۱۳۸۲) در بررسي هاي تحقيقي خود به اين نكته دست يافت كه ۸۹% کودکان و نوجوانان ، كسب مهارت هاي فردي و اجتماعي را به عنوان واكنش هاي سودمند و ابزارهايي براي جستجوي حمايت اجتماعي- عاطفي و حمايت اجتماعي سازگار اعلام داشته اند. نتايج پژوهش (مستعلمي، ۱۳۸۱)- (صفايي، ۱۳۸۳)- (عليمرداني، ۱۳۸۴)، نشان مي دهد كه مهارت هاي اجتماعي با عزت نفس افراد و سلامت رواني آنها ارتباط معني داري دارد. (يزدي و بني اسدي، ۱۳۸۴)

همچنين مطالعات متعدد حاكي از آن است كه منبع كنترل دروني با سلامت رواني و احساس رضايت از زندگي ارتباط مثبت دارد و افرادي كه داراي منبع كنترل دروني هستند از فشار رواني كمتري در زندگي خود رنج مي برند. از آنجايي كه افراد داراي منبع كنترل دروني، موفقيت ها و شكست هاي خويش را به شخص خود (كوشش يا توانايي شخصي) نسبت مي دهند و باور دارند كه كارآمدي، تدبير، سخت كوشي، احتياط مسئوليت پذيري منجر به پيامدهاي مثبت مي شود، بنابراين معتقدند كه توانايي كنترل زندگي خود را دارند و قادر به حل بسياري از مشكلات هستند و همين امر سلامت رواني آنان را تامين مي نمايد. در حالي كه افراد داراي منبع كنترل بيروني موفقيت ها و شكست هاي خود را به عواملي مانند شانس و تصادف نسبت مي دهند و باور دارند كه عوامل محيطي مانند شانس، تصادف، بيماري، دشواري تكليف و ديرگاه و اعمال افراد قدرتمند در سرنوشت آنان بسيار موثر است. بنابراين معتقدند كه توانايي كنترل زندگي خود را ندارند و هر چه در زندگي آنها اتفاق مي افتد ناشي از عوامل بيروني است و خارج از كنترل آنان است.

طبق نظر «براتون و فيست» ميزان درجه اي كه افراد مسئوليت امور زندگي را به خودشان نسبت مي دهند در مقابل عوامل ديگر مهم است و تعيين كننده نوع منبع كنترل آنان است.

«تلادو و همكاران، ۱۹۷۴» دريافتند كه توانايي بيشتر در حل مساله به عنوان يك مهارت با افزايش عزت نفس و منبع كنترل دروني ارتباط مثبت دارد. (به نقل از سازمان بهداشت جهاني، ترجمه: نوري قاسم آبادي، محمدخاني، ۱۳۷۷)

برخي از مطالعات رابطه بين منبع كنترل و شيوه هاي مقابله اي را بررسي كردند و به اين نتيجه دست يافته اند كه منبع كنترل دروني به طور معناداري با سازگاري عاطفي ارتباط دارد و يك عامل حفاظت كننده در مقابل استرس مي باشد.

به عنوان مثال «كاك، هانن و سارجنت» به نقل از «هيون، ۱۹۹۶) در مورد استرس زندگي بين دانش آموزان مقطع ابتدایی در آمريكا مطالعه اي انجام دادند و دريافتند كه دانش آموزان داراي منبع كنترل دروني، سازگاري بهتري در مقابل اضطراب دارند و از توانايي هاي جسماني بيشتري برخوردارند.

با توجه به مطالب فوق مي توان گفت كه افراد داراي منبع كنترل دروني به توانايي، خويش در كنترل وقايع زندگي معتقدند و در مقابله با مشكل از شيوه مقابله اي متمركز بر حل مساله استفاده مي كنند. بدين معنا كه از طريق تصميم گيري و طرح ريزي جهت حل مشكل اقدام به حل مساله مي نمايند. در حالي كه افراد داراي منبع كنترل بيروني معتقدند كه توانايي كنترل وقايع زندگي خويش را ندارند و عوامل ديگري غير از توانايي شخصي ايشان موثرند به همين جهت از شيوه مقابله اي متمركز بر هيجان در مقابله با مشكلات استفاده مي كنند بدين معنا كه به جاي تمركز بر مشكل، بر هيجانات و احساسات خويش متمركز مي شوند و دست به تلاش هايي جهت تنظيم عكس العمل هاي هيجاني خويش مي زنند.

اجرای راه حل و نظارت بر آن

برای بالا بردن سطح بهداشت روان دانش آموزان راهکار های زیر به کار گرفته شد:

  • استقبال از حضور والدين در مدرسه و شرکت آنان در انجمن‌ها و گردهمايي‌هاي متعدد، تا حدي که آنان احساس ارزش و احترام کنند.
  • مشارکت دادن والدين يا ساير اعضاي خانواده در امر برنامه ريزي‌هاي آموزشي، تصميم گيري در باره مسايل بهداشتي مدرسه و روند پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان
  • معرفي و شناساندن مراکز مشاوره به اولياي دانش‌آموزان
  • تشکيل کلاس‌هاي آموزشي تربيتي براي والدين و مراقبين دانش‌آموزان
  • هماهنگ ساختن امکانات مدرسه با انتظارت و خواست‌هاي والدين
  • ايجاد ارتباطي موثر و پويا ميان آموزگاران و والدين دانش‌آموزان
  • استفاده از نظرات و ايده‌هاي خلاق اوليا در جهت پيشبرد اهداف آموزشي
  • هماهنگي ميان مدرسه و ساير نهادهايي که وظيفه سلامت کودکان را به عهده دارند

گرد آوری شواهد دو

پس از انجام راهکار های مختلف و بررسی های به عمل آمده بر روی دانش آموزان با گرفتن آزمون تعیین سطح بهداشت روان بر روی دانش آموزان به نتایج زیر رسیدیم.

– نسبت به خود، خانواده و جامعه بي تفاوت نيستند.

– با ديگران سازگاري دارند.

– شاد و مثبت انديش اند.

– به خود و ديگران احترام مي گذارند.

– بد بين نيستند.

– به نقاط ضعف و قدرت خود آگاهي دارند.

– انعطاف پذيراند.

– شناخت از واقعيت نسبتاً دقيق است و براي رسيدن به هدفهاي خود براساس عقل و احساس عمل مي کنند.

– نسبت به خود نگرش مثبت دارند و ناکامي ها را تحمل مي کنند.

– توانايي حل مشکلات خود را د ارند.

– از اوقات فراغت خود به نحو مطلوب استفاده مي کنند.

– در مواجهه با مشکلات اجتماعي، کنترل و تعادل خود را از دست نمي دهند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

منابع و مآخذ :

۱-    آزاد. حسين ، روانشناسي مرضي كودك ، انتشارات پارنگ ۱۳۷۱

۲-    دكتر خسروي. زهره ، خانواده و سلامت رواني فرزندان ، چاپ اول ۱۳۸۰

۳- دكتر ساعتچي . محمود ،  روانشناسي كاربردي براي مديران ، انتشارات فهيم ، چاپ اول ارديبهشت ۱۳۷۴

۴- سايت پزشكان بدون مرز

۵-سايت رسمي آفتاب

۶-    سايت سازمان عقيدتي – سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح

۷-    شاهسوند .اسماعيل ، بهداشت روان ،  انتشارات سالمي ، چاپ اول ارديبهشت ۸۳

۸-    شعاري نژاد . علي اكبر ، روانشناسي رشد ،  انتشارات اطلاعات ، ۱۳۶۸

۹-    دكتر گنجي. حمزه ، بهداشت رواني ، نشر ارسباران ، چاپ سوم پائيز ۷۹

۱۰-دكتر مرادي. عليرضا ، روانشناسي تربيتي ، چاپ افست ، ۱۳۷۳

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

23 − 14 =