دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با برگزاری کلاس های مهارت های زندگی و تبیین موضوع در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟

دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با برگزاری کلاس های مهارت های زندگی و تبیین موضوع در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با برگزاری کلاس های مهارت های زندگی و تبیین موضوع در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ارتقا سلامت روان دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان

انتخاب راه حل موقتی

امروزه در اصلاح و درمان بسياري از اختلالات شخصيتي و رفتاري كودكان و نوجوانان مثل كمرويي، گوشه گيري، لج بازي، پرخاشگري به عنوان اولين و مهمترين گام، به ارزيابي و پرورش احساسات، عزت نفس، تقويت اعتماد به نفس، مهارت هاي فردي و اجتماعي آنان مي پردازند، عزت نفس، ميزان اعتماد به خود، مهم بودن رضايت از رابطه ي خانواده و دوستان و معلمان، توانايي مراقبت از خود، باور كردن ارزشمندي خود، ابراز وجود و اظهار نمودن خود است. (كلمرو كلارك۱۳۷۳)

(كينگ و كريچ بان ۱۹۹۸)، در پژوهش خود به اين نتيجه رسيدند كه برنامه مهارت هاي فردي و اجتماعي و ايجاد رابطه موثر با ديگران براي اشخاصي كه عزت نفس پايين دارند مفيد است. زيرا آنهايي كه در ارتباط با ديگران مشكل دارند، مهارت هاي فردي موجب تشويق و تعامل گروهي و همچنين وابستگي متقابل مي شود. هاميلتون و كليني، ۱۹۹۹) روي افرادي كه مرتكب جرم شده بودند، آموزش مهارت هاي فردي و اجتماعي را اجرا كردند و به اين نتيجه رسيدند كه ارتكاب جرم تعداد دو سوم آنان كاهش يافته است (لنينگز،۱۹۹۲)، در پژوهش خود به اين نتيجه رسيد كه مهارت هاي  فردي و اجتماعي باعث افزايش خويشتن نگري و عزت نفس جوانان شه است.

(تقي زاده هروي، ۱۳۸۲) در بررسي هاي تحقيقي خود به اين نكته دست يافت كه ۸۹% جوانان، كسب مهارت هاي فردي و اجتماعي را به عنوان واكنش هاي سودمند و ابزارهايي براي جستجوي حمايت اجتماعي- عاطفي و حمايت اجتماعي سازگار اعلام داشته اند. نتايج پژوهش (مستعلمي، ۱۳۸۱)- (صفايي، ۱۳۸۳)- (عليمرداني، ۱۳۸۴)، نشان مي دهد كه مهارت هاي اجتماعي با عزت نفس افراد و سلامت رواني آنها ارتباط معني داري دارد. (يزدي و بني اسدي، ۱۳۸۴)

همچنين مطالعات متعدد حاكي از آن است كه منبع كنترل دروني با سلامت رواني و احساس رضايت از زندگي ارتباط مثبت دارد و افرادي كه داراي منبع كنترل دروني هستند از فشار رواني كمتري در زندگي خود رنج مي برند. از آنجايي كه افراد داراي منبع كنترل دروني، موفقيت ها و شكست هاي خويش را به شخص خود (كوشش يا توانايي شخصي) نسبت مي دهند و باور دارند كه كارآمدي، تدبير، سخت كوشي، احتياط مسئوليت پذيري منجر به پيامدهاي مثبت مي شود، بنابراين معتقدند كه توانايي كنترل زندگي خود را دارند و قادر به حل بسياري از مشكلات هستند و همين امر سلامت رواني آنان را تامين مي نمايد. در حالي كه افراد داراي منبع كنترل بيروني موفقيت ها و شكست هاي خود را به عواملي مانند شانس و تصادف نسبت مي دهند و باور دارند كه عوامل محيطي مانند شانس، تصادف، بيماري، دشواري تكليف و ديرگاه و اعمال افراد قدرتمند در سرنوشت آنان بسيار موثر است. بنابراين معتقدند كه توانايي كنترل زندگي خود را ندارند و هر چه در زندگي آنها اتفاق مي افتد ناشي از عوامل بيروني است و خارج از كنترل آنان است.

طبق نظر «براتون و فيست» ميزان درجه اي كه افراد مسئوليت امور زندگي را به خودشان نسبت مي دهند در مقابل عوامل ديگر مهم است و تعيين كننده نوع منبع كنترل آنان است.

«تلادو و همكاران، ۱۹۷۴» دريافتند كه توانايي بيشتر در حل مساله به عنوان يك مهارت با افزايش عزت نفس و منبع كنترل دروني ارتباط مثبت دارد. (به نقل از سازمان بهداشت جهاني، ترجمه: نوري قاسم آبادي، محمدخاني، ۱۳۷۷)

برخي از مطالعات رابطه بين منبع كنترل و شيوه هاي مقابله اي را بررسي كردند و به اين نتيجه دست يافته اند كه منبع كنترل دروني به طور معناداري با سازگاري عاطفي ارتباط دارد و يك عامل حفاظت كننده در مقابل استرس مي باشد.

به عنوان مثال «كاك، هانن و سارجنت» به نقل از «هيون، ۱۹۹۶) در مورد استرس زندگي بين دانش آموزان مقطع دبيرستان در آمريكا مطالعه اي انجام دادند و دريافتند كه دانش آموزان داراي منبع كنترل دروني، سازگاري بهتري در مقابل اضطراب دارند و از توانايي هاي جسماني بيشتري برخوردارند.

با توجه به مطالب فوق مي توان گفت كه افراد داراي منبع كنترل دروني به توانايي، خويش در كنترل وقايع زندگي معتقدند و در مقابله با مشكل از شيوه مقابله اي متمركز بر حل مساله استفاده مي كنند. بدين معنا كه از طريق تصميم گيري و طرح ريزي جهت حل مشكل اقدام به حل مساله مي نمايند. در حالي كه افراد داراي منبع كنترل بيروني معتقدند كه توانايي كنترل وقايع زندگي خويش را ندارند و عوامل ديگري غير از توانايي شخصي ايشان موثرند به همين جهت از شيوه مقابله اي متمركز بر هيجان در مقابله با مشكلات استفاده مي كنند بدين معنا كه به جاي تمركز بر مشكل، بر هيجانات و احساسات خويش متمركز مي شوند و دست به تلاش هايي جهت تنظيم عكس العمل هاي هيجاني خويش مي زنند.

اجرای راه حل و نظارت برآن

پس از جمع آوری داده ها و اطلاعات پژوهش اقدام به برگزاری کلاس های مهارت های زندگی در سطح مدرسه نمودم که کلاس هایم عبارت بودند از:

  1. مهارتهاي مربوط به ارتباط بين فردي/ روابط انساني
  2. مهارتهاي مربوط به حل مساله / تصميم گيري
  3. مهارتهاي مربوط به سلامت جسماني/ حفظ سلامتي

۴٫مهارتهاي مربوط به رشد هويت / هدف در زندگي

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی مدیر 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی مدیر 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی مدیر 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی مدیر 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ارتقا سلامت روان دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی مدیر 

 فهرست منابع

  1. آزاد، حسين، نجات، حميد (۱۳۷۸). «سلامت روان از ديدگاه اليس». فصلنامه علمي-پژوهشي اصول بهداشت رواني. سال اول. شماره ۴

۲٫ادبي، راضيه (۱۳۷۹)، «بررسي رابطه پايگاه هويت و سلامت رواني در اوايل و اواسط نوجواني».

  1. حسيني، سيدابوالقاسم (۱۳۷۸). «مفاهيم و اهداف بهداشت رواني». فصلنامه علمي – پژوهشي اصول بهداشت رواني. سال اول. شماره اول .
  2. سازمان بهداشت جهاني. برنامه آموزش مهارتهاي زندگي. ترجمه: نوري قاسم آبادي، ربابه، محمدخاني، پروانه (۱۳۷۷).
  3. طارميان، فرهاد (۱۳۷۸). «مهارتهاي زندگي تعاريف و مباني نظري». مجله ژرفاي تربيت، سال اول، شماره ۴ .
  4. طارميان، فرهاد، ماهجوتي، هيار، فتحي، طاهر (۱۳۷۸). مهارتهاي زندگي، چاپ دوم، تهران، انتشارات تربيت.

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر  و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

54 + = 63