اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه چگونه توانستم نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان خود را افزایش دهم ؟

اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه چگونه توانستم نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان خود را افزایش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه چگونه توانستم نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان خود را افزایش دهم ؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان

یافتن راه حل ها

برای از بین بردن عوامل موثر بر پایین بودن نمرات  راه هایی وجود دارد که بر اساس بحث و گفت و گو با همکاران ومطالعه و تجربه خودم آنها را گردآوری نمودم. در حقیقت دراجرای راه حل ها عواملی باید به وجود بیایندتا معلول از بین برودکه من آن ها را نوشتم.

با توجه به این نکات برای از بین بردن یا کاهش اثر، انتخاب کرده بودم راه حل ها را نوشتم.

علت۱:عدم علاقه به ادامه تحصیل:

راه حل ها

۱- مشاوره با دانش آموز

۲- مصاحبه با والدین

۳- کم کردن انتظارات عالی

۴- تشویق دانش آموز

۵- مقایسه نکردن دانش آموز با دیگران

علت۲:عدم درک ارزش کاروتوان آینده نگری

راه حل ها

۱- معرفی افراد موفق

۲- مطالعه کتاب غیر درسی

۳- صحبت با دانش آموز

علت۳:نداشتن انگیزه

راه حل ها

۱- ایجاد علاقه به درس

۲- دادن مسؤلیت

۳- تشویق به موقع

علت۴:ترس و اضطراب امتحان

راه حل ها

۱-ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموز

۲-آمادگی قبل از امتحان

۳-صحبت با والدین

۴-در نظر گرفتن هدف های کوتاه مدت

علت۵ : سردر گمی در خانه

راه حل ها

۱- مشاوره با والدین

۲- کم کردن سرگرمی ها

۳- نظارت والدین

علت۶: عدم رابطه بین خانه و مدرسه

راه حل ها

  • دعوت از والدین
  • توجیه والدین
  • فراهم آوردن امکانات

علت۷::بی توجهی والدین نسبت به امور درسی فرزندشان

راه حل ها

۱- ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه

۲- مقایسه نکردن دانش آموز با دیگران توسط والدین

۳- جلوگیری از تمسخر و تحقیر شدن

۴- فشار درسی نیاوردن به دانش آموز

۵- کم کردن اختلافات خانوادگی

انتخاب طرح جدید و اجرای آن

پس از بررسی کامل متوجه شدم که برای رسیدن به هدفم روش های بسیاری وجود دارد که دیگران هم استفاده کرده و گاهاً نیز موفق شده اند. اما من ۳ روش برای دستیابی به هدفم پیدا کردم که خیلی سریع می توانستم با اجرای آن به بسیاری از عوامل اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی  و بالا رفتن نمرات مستمر دست پیدا کنم که هنوز در هیچ جایی و کتاب و تحقیقی نوشته نشده    است

روش اول: دادن برنامه ی درسی

قبل از هر کاری چون به این نتیجه رسیده بودم که دانش آموزانم در خانه برنامه درسی منظمی ندارند و دچار سردرگمی هستند با کمک دبیران در تاریخ ۱۲/۹/۹۳  به تهیه یک برنامه درسی که در توان کلیه دانش آموزان باشد اقدام نمودیم. برای این که بعد از تعطیل شدن کلاس و رفتن به خانه بدانند چه ساعتی باید چه کاری انجام دهند این بیشتر یک برنامه پیشنهادی بود که کلیه دانش آموزان  از آن استقبال کردند.

روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف

باتوجه به پاسخ های پرسشنامه قبلی و آگاه بودن از برنامه ریزی کردن دانش آموزان قوی خود  برای درس خواندن تعدادی از دانش آموزان ممتازم را قبلاً با آنها نیز در این باره صحبت کرده بودم (در تاریخ (۱۶/۹/۹۳) و دانش آموزان  تحت تحقیق را با یکدیگر در یک گروه قرار دادیم.. در این روش دانش آموزان با هم کلاسی های خود صحبت می کنند. دانش آموز ضعیف می بیند و متوجه می شود که دوست ممتاز او چگونه فکر می کند؟ چه تصمیماتی برای آینده دارد؟ چگونه درس می خواند که برای امتحان اضطراب ندارد؟ و به این نتیجه می رسد که دوست من به دلایلی که گفت، موفق شده است.در نتیجه دراوحس رسیدن به موفقیت ایجاد می شود و جان می گیرد. و علل زیر که از عوامل عمده ای در نداشتن انگیزه و افت تحصیل هستند از بین می رود:

۱- عدم توان آینده نگری

۲- ناتوانی در درس ارزش کار

۳- نداشتن برنامه مناسب درس خواندن

۴- احساس تنبلی و بی حوصلگی

۵- عدم ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل

۶- ترس و اضطراب در امتحان و …

می بینید که به همین آسانی بسیاری از عوامل اثرگذار بر پیشرفت نیز ایجاد می شوند و من توانستم با این کار تعداد زیادی از عواملی را که در پایین آمدن نمرات مستمر نقش دارد را حذف کنم.

روش سوم: تهیه فرم بررسی و نظارت بر تکالیف واموردرسی  توسط اولیا

چون در صحبت هایم با والدین و با مطالعه تحقیقات متوجه شدم که اکثر والدین دانش آموزان از زمان برگزاری امتحانات  مستمر اظهار بی اطلاعی می نمودند و بعضی از آنها هیچ نظارت مفیدی بر درس خواندن فرزندشان نداشتند طرحی به نظرم رسید که آن را به مرحله ی اجرا درآوردم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان  اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان  اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان  اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان  اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش نمره مستمر و پایانی هنرجویان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه 

فهرست منابع

صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.

  • پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت دبیر ،چاپ اول.
  • قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای دانش آموزان،نشر آرین، چاپ سوم.

-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

-قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

-نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

-مبینی پویا،محمد رضا.(۱۳۸۶٫ راهنمای نوشتن چکیده ی مقاله،  سه شنبه،دوم بهمن

-رحیمی،عبدالکریم.(۱۳۸۶). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،چهارشنبه،نوزدهم دیماه۱۳۸۶

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + 1 =