اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده و فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده و فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟ بانگارش برنامه قابل ویرایش ورد وبه صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده و فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟  نمونه ای کامل و بی نظیر درسایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان براین باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر مدرسه  می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.دراین رابطه هم اقدام پژوهی مدیر مدرسه را تایید ومبتنی برآخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر مدرسه  موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله تقویت تفکر پژوهشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی

چکیده ومقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی

جمع آوری داده ها وشواهد یک پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی

تفسیر وتجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت تفکر پژوهشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید ونظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی

انتخاب راه حل جديد به صورت موقت

امروزه در دنیا مدارس به عنوان بستر اصلی تفكر، تتبع و تفحص مسایل مبتلا به در جامعه شناخته شده اند. در صورتی که مدارس با رویکرد پژوهش- محور برنامه های درسی خود را تدوین کنند و آن ها را به اجرا در آورند.جامعه ای با سطح علمی بالا خواهیم داشت. برای تحقق اهداف طرح در رابطه با ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان به فعالیت های پژوهشی، راهکارهای زیر انتخاب گردید:‌

۱) فرهنگ سازی تحقیق و پژوهش وتشکیل کارگاه های آشنایی با روش تحقیق و پژوهش (تهیه پرو پوزال) ودر نهایت انتخاب رابط پژوهشی کلاس ها

۲) توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر و فراهم آوردن فضای پژوهشی برای آنان

۳) فراهم آوردن امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح

۴) برگزاری نمایشگاه دست ساخته ها، همایش های علمی دانش آموزی و ارتباط و تعامل بیشتر با گروه های آموزشی

۵) ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان

۶) فراهم نمودن امكان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی داخل وخارج كشور در سطح خودشان از طریق اینترنت

۷) ایجاد بانك اطلاعاتی مورد نیاز دانش آموزان

۸) تجهیزكارگاه ها وآزمایشگاه ها وكتابخانه  برای انجام پژوهش های دانش آموزی

۹) حمایت از دانش آموزان پژوهشگر و نظارت و هدایت طرح های تحقیقاتی آنان

۱۰) ایجاد زمینه برقراری ارتباط پژوهشگران دانش آموز با سایر نهادها و موسسات علمی و پژوهشی وآموزشی

۱۱) تشكیل انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزی در مدرسه

۱۲) به كارگیری دبیران و اساتید مجرب برای آموزش و راهنمایی طرح های پژوهشی دانش آموزان

۱۳) اشاعه تجربه‌های پژوهش و نوآوری‌‌های دبیران در مدرسه و ایجاد انگیزه برای رشد و بالندگی

۱۴) مستندسازی تجربه‌های مفید دبیران برای استفاده كلیه دانش آموزان

۱۵) تقویت خودباوری در دبیران و كمك به رشد و شكوفایی استعدادهای بالقوه ی آنان در حل مسایل

۱۶) فراهم ساختن زمینه‌ ارتقای دانش‌ پژوهشی دبیران

۱۳) كاربست یافته ‌های پژوهشی دبیران و دانش آموزان

۱۴) برگزاری مسابقات علمی – پژوهشی

۱۵) تشكیل نمایشگاه هایی از دست ساخته ها و نتایج پژوهشی دانش آموزان

۱۶) فراهم نمودن زمینه های مشاركت دانش آموزان پژوهشگر در پژوهش های ملی و منطقه ای

۱۷) جلب نظر دبیران به اهمیت تحقیق و پژوهش در فرآیند یاددهی یادگیری

۱۸) تهیه تراکت های مختلف در مورد پژوهش و تحقیق

۱۹) دعوت از مسئولین جهت نواختن زنگ پژوهش در هفته پژوهش

۲۰) اهداء جوایز به دانش آموزان برتر تحقیق و پژوهش در مسابقات

۲۱) برپایی نمایشگاه در محل کتابخانه و فروش کتاب با تخفیف

۲۲) بازدید از نمایشگاه کتاب ارشاد نهاوند

اجراي راه حل های جديد

از بین راه حل های پیشنهادی، راه حل های زیر انتخاب و اجرا گردیدند:

۱) ضمن تعامل بیشتر با دبیران آموزشگاه در زمینه تحقیق و پژوهش فرهنگ سازی انجام گرفت.

۲)‌ضمن انتخاب رابطین پژوهشی کلاس ها و تشویق بهترین رابط ها، اطلاع رسانی بیشتری در زمینه فعالیت های پژوهشی و تشکیل کارگاه های آشنایی با روش تحقیق و پژوهش، خلاقیت، آموزش روش حل مسأله انجام گرفت.

۳)‌توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر و فراهم آوردن زمینه پژوهشی حتی در منزل.

۴)‌از آنجا که امر آموزش زمانی تحقق می یابد که با پژوهش همراه باشد لذا قبل از اینکه دانش آموزان علاقه ای نشان دهند باید دبیران تفکر پژوهشی داشته باشند، لذا بدین منظور تعدادی جلسه در این زمینه با دبیران برگزار گردید .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  تقویت تفکر پژوهشی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت تفکر پژوهشی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

منابع و مآخذ

۱- استيگر، رالف سي (۱۳۷۰). راههاي تشويق به پژوهش، مترجم پروانه سپرده، تهران: دبيرخانهء هيأت امناء كتابخانه هاي عمومي كشور

۲- بابائي، نظامعلي (۱۳۸۳). چگونگي علاقمند كردن دانش آموزان به درس علوم اجتماعي ، آموزش و پرورش خدابنده، برنامه اقدام پژوهي .

۳- پاورز، ملوين و رابرت اس استارت (۱۳۶۹). راهنماي تمركز بهتر، مشهد: مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي.

۴- پولادي ، كمال (۱۳۸۷) . رويكردها و شيوه هاي ترويج خواندن، تهران : مؤسسهء فرهنگي و هنري پژوهشي تاريخ ادبيان كودكان.

۵- دلجو، شريعت (۱۳۸۷) . شيوه هاي يادگيري و پژوهش ، تهران: مؤسسهء فرهنگي و هنري سپهر سخن.

۶- ديل سالواك (۱۳۸۲) ـ شوق كتاب، ترجمه مرضيه هدايت، تهران : انتشارات نوربخش.

۷- روزنامهء ايران، شماره ۴۴۶۱٫

۸- سعادت آبادي نسب، محمّد جعفر، مختاري، حيدر (۱۳۷۷). ايجاد انگيزه پژوهش در كودكان و نوجوانان ، تهران : پژوهشنامهء ادبيات كودك و نوجوان.

۹- شعباني، زهرا (۱۳۸۰). روش هاي پژوهش و يادگيري، تهران : مؤسسهء آفتاب انديشه.

۱۰- شعاري نژاد (۱۳۷۹). ادبيات كودك و نوجوان ، تهران : انتشارات دبيزش.

۱۱- طوسي، بهرام (۱۳۷۱). مهارتهاي پژوهش ، مشهد : انتشارات ترانه.

۱۲- معتمدزاده، كاظم (۱۳۷۹) وسايل ارتباط جمعي ، تهران : نشر دانشگاهي ، چاپ سوّم.

۱۳- معروف زاده ، عبدالحميد (۱۳۸۸). بررّسي عوامل ترغيب كننده و بازدارنده ، پژوهش در ميان مراجعان كتابخانه هاي عمومي فصلنامه علمي ـ پژوهشي ، دوره ۱۶، شماره اوّل، بهار ۱۳۸۹٫

۱۴- علاقه بند، علي (۱۳۷۷). جامعه شناسي آموزش و پرورش ، تهران : نشر روان.

۱۵- كاكائي، سيامك (۱۳۸۰). اصول و روش كلي پژوهش، بي تا : نظامي.

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 64 = 66