اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهایی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی شوم؟

اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهایی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی شوم؟ بانگارش برنامه قابل ویرایش ورد وبه صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه

اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهایی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی شوم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر درسایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان براین باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.دراین رابطه هم اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی برآخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر وجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

چکیده ومقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

جمع آوری داده ها وشواهد یک پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

تفسیر وتجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید ونظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی

راه حل‌های پیشنهادی

پس از گردآوری داده­های لازم از طریق مطالعه کتاب‌ها، مجلات و تحقیقات انجام شده، پرسش­نامه­ها، مصاحبه با دانش­آموزان و مشاهده­ی کلاس همکاران، به تجزیه و تحلیل آن‌ها پرداخته، ضمن تبادل تجربه با همکاران به راه حل­های پیشنهادی زیر دست یافتم:

۱. ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی

فضلی­خانی(۱۳۸۶) معتقد است که لازمه­ی هر شروعی، ایجاد ارتباط مطلوب و فضاسازی است. نقطه شروع به هنرمندی خاص نیاز دارد تا انگیزه­ای توأم با هدفمندی و نشاط در دانش­آموزان به وجود آورد. وی با اقتباس از بهار الانوار می گوید: «هنگامی که دل­ها نشاط یافتند، علم و کمال را در آن­ها به ودیعه بگذارید و هرگاه از نشاط تهی و گریزان شدند، آن­ها را وداع کنید؛ زیرا دل­ها در چنین حالتی آماده­ی فراگیری علم نیستند.» عزیزخانی(۱۳۸۸) نیز پس از انجام پژوهش خود، به این نتیجه رسیده بود که با ایجاد محیط شاد، می­توان علاقه­مندی دانش­آموزان را به درس ریاضی، افزایش داد.

۲. نصب فعالیت دانش­آموزان روی دیوار جهت تزئین کلاس توسط آنان

به پیشنهاد چند تن از اولیا، نصب برخی از فعالیت­های دانش­آموزان روی دیوار کلاس، علاوه بر مرور مفاهیم

ریاضی، زیبا و جذاب شدن کلاس، باعث ایجاد خودپنداره ی مثبت در دانش­آموزان نیز می­گردد.

۳. کاربرد شعر مرتبط با بعضی از فعالیت­ها

نوری(۱۳۸۷) بر اساس تجربه­ای که از پژوهش خود به دست آورده است، کاربرد شعر را برای یادگیری برخی مفاهیم پیشنهاد می نماید، هم­چنین برخی از دانش‌آموزان به منظور با نشاط شدن زنگ ریاضی نیز، پیشنهاد دادند که شعرهای کوتاه ساختگی یا داستان مرتبط با فعالیت مورد نظر به کار برده شود.

۴. ایجاد انگیزه در دانش­آموزان برای انجام فعالیت­های درس ریاضی 

با توجه به نظر مبینی(۱۳۸۰) و نتایجی که آریافر(۱۳۸۰) از تحقیق خود به دست آورد، نتیجه­ی آمادگی­های فکری و جسمی و فعالیت­هایی که از سوی دانش­آموزان انجام می­شود، حل مشکلات و دست­یابی به آرامش و تعادل روانی می­باشد، همگی آثار و نتایجی را به بار می­آورد که در آینده زمینه­ساز و تعیین کننده چگونگی برخورد با مشکلات و نحوه­ی نگرش و فعالیت­ها و تصمیم­گیری­های دانش­آموزان خواهد بود.

۵. استفاده از روش ایفای نقش توسط دانش­آموزان

طبق نظر فضلی­خانی(۱۳۸۶) یکی از روش­هایی که در تکوین شخصیت فردی و اجتماعی دانش­آموزان سهم بسزایی دارد، روش ایفای نقش است. در حین ایفای نقش، علاوه بر تثبیت نگرش دانش­آموزان نسبت به کاربرد مفاهیم ریاضی، مهارت­های کلامی و ارتباط اجتماعی نیز تقویت شده و یادگیری مفاهیم ریاضی عمیق­تر می­شود.

۶.  اطلاع رسانی به اولیا جهت آمادگی از پیشرفت درس ریاضی دانش­آموزان

بر اساس تجربه­ی حاجی محمدی(۱۳۸۸) و چند تن از اولیا، برای این­که اولیای دانش­آموزان بتوانند از پیشرفت درس ریاضی فرزندشان مطلع باشند، برنامه­ای تدارک داده شود تا علاوه بر کنترل و نظارت تکالیف و فعالیت­ها در منزل، از فعالیت­های کلاسی آنان نیز آگاه شوند.

۷. انجام ارزش­یابی تشخیصی از مفاهیم پیش نیاز جهت تعیین نقطه­ی آغاز تدریس

طبق تجربه­ی برخی از همکاران، قبل از وارد شدن به مرحله­ی اجرای تدریس شایسته است، ارزش­یابی تشخیصی صورت بگیرد و مشخص شود که نقطه­ی شروع کار معلم، کجاست؟ زمینه­ی قبلی دانش­آموزان چیست؟ این جاست که معلم از طریق یک ابزار اندازه­گیری مانند: پرسش­های شفاهی و تمرین­های مختلف، پیش­دانسته­های  دانش­آموزان را می­سنجد و پیش­زمینه‌های موضوع تدریس را مطرح می­کند و نتایج آن را در طول اجرای تدریس مورد توجه قرار می­دهد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی قدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع و مآخذ

. آقایی، محمد مهدی.(۱۳۸۸).چگونه توانستم دیدگاه منفی یکی از دانش آموزان در درس ریاضی را به نگرش مثبت تبدیل نمایم؟(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.

.بابایی، زینب.(۱۳۸۸). راهکارهای افزایش علاقه­مندی دانش آموزان به درس ریاضی(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.

.بروور،ای.دبیلیو.،دوژونج، ژ.ا. و استوت، و.ژ(۲۰۰۱). به سوی یادگیری برخط (الکترونیکی)، گذر از تدریس سنتی و راهبردهای ارتباطی آن. ترجمه مشایخ، فریده و بازرگان، علی(۱۳۸۳). تهران: موسسه انتشارات آگاه.

.حاجی محمدی، سکینه.(۱۳۸۸).روش­های علاقه­مند کردن دانش آموزان دختر پایه اول راهنمایی به درس ریاضیات(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.

. رضوانی، راضیه.(۱۳۸۷).چگونه توانستم در کلاس ریاضی اول راهنمایی حصرت رقیه(س) نشاط به وجود آورم؟. مجموعه مقالات اقدام پژوهی.قم: طلوع مهر.

. سیف اللهی، وجه الله(۱۳۸۴)، اقدام پژوهی(پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول.

. صفوی، امان الله. (۱۳۸۹). آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته. تهران: رشد. چاپ دوم.

. عزیزخانی، سکینه.(۱۳۸۸).چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانش آموزان کلاس سوم شهیدین فاطمی را در درس ریاضی افزایش دهم؟(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.

. فضلی­خانی، منوچهر.(۱۳۸۶). راهنمای عملی روش­های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم.

. کریمی دستگردی، علی.(۱۳۸۸). آموزش ابتدایی در شکل گیری مفاهیم ریاضی.

. لطف آبادی، حسین.(۱۳۸۹). روان شناسی تربیتی. تهران: سمت. چاپ چهارم.

. مبینی، محمدتقی.(۱۳۸۰). آموزش ریاضیات قبل از دبستان. مشهد: آستان قدس رضوی.

. نوری، زهرا.(۱۳۸۷). چگونه نوانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس سوم را در رابطه با آموزش حل مسأله و فرم برطرف کنم و راهکارهای ترغیب دانش آموزان در درس ریاضی را بیابم؟ مجموعه مقالات اقدام پژوهی.قم: طلوع مهر.

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

28 + = 34