اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهایی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی شوم؟
اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهایی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی شوم؟ بانگارش برنامه قابل ویرایش ورد وبه صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه
اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهایی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی شوم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر درسایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان براین باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.دراین رابطه هم اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی برآخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر وجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقاله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
چکیده ومقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
جمع آوری داده ها وشواهد یک پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
تفسیر وتجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید ونظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی
راه حلهای پیشنهادی
پس از گردآوری دادههای لازم از طریق مطالعه کتابها، مجلات و تحقیقات انجام شده، پرسشنامهها، مصاحبه با دانشآموزان و مشاهدهی کلاس همکاران، به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته، ضمن تبادل تجربه با همکاران به راه حلهای پیشنهادی زیر دست یافتم:
۱. ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی
فضلیخانی(۱۳۸۶) معتقد است که لازمهی هر شروعی، ایجاد ارتباط مطلوب و فضاسازی است. نقطه شروع به هنرمندی خاص نیاز دارد تا انگیزهای توأم با هدفمندی و نشاط در دانشآموزان به وجود آورد. وی با اقتباس از بهار الانوار می گوید: «هنگامی که دلها نشاط یافتند، علم و کمال را در آنها به ودیعه بگذارید و هرگاه از نشاط تهی و گریزان شدند، آنها را وداع کنید؛ زیرا دلها در چنین حالتی آمادهی فراگیری علم نیستند.» عزیزخانی(۱۳۸۸) نیز پس از انجام پژوهش خود، به این نتیجه رسیده بود که با ایجاد محیط شاد، میتوان علاقهمندی دانشآموزان را به درس ریاضی، افزایش داد.
۲. نصب فعالیت دانشآموزان روی دیوار جهت تزئین کلاس توسط آنان
به پیشنهاد چند تن از اولیا، نصب برخی از فعالیتهای دانشآموزان روی دیوار کلاس، علاوه بر مرور مفاهیم
ریاضی، زیبا و جذاب شدن کلاس، باعث ایجاد خودپنداره ی مثبت در دانشآموزان نیز میگردد.
۳. کاربرد شعر مرتبط با بعضی از فعالیتها
نوری(۱۳۸۷) بر اساس تجربهای که از پژوهش خود به دست آورده است، کاربرد شعر را برای یادگیری برخی مفاهیم پیشنهاد می نماید، همچنین برخی از دانشآموزان به منظور با نشاط شدن زنگ ریاضی نیز، پیشنهاد دادند که شعرهای کوتاه ساختگی یا داستان مرتبط با فعالیت مورد نظر به کار برده شود.
۴. ایجاد انگیزه در دانشآموزان برای انجام فعالیتهای درس ریاضی
با توجه به نظر مبینی(۱۳۸۰) و نتایجی که آریافر(۱۳۸۰) از تحقیق خود به دست آورد، نتیجهی آمادگیهای فکری و جسمی و فعالیتهایی که از سوی دانشآموزان انجام میشود، حل مشکلات و دستیابی به آرامش و تعادل روانی میباشد، همگی آثار و نتایجی را به بار میآورد که در آینده زمینهساز و تعیین کننده چگونگی برخورد با مشکلات و نحوهی نگرش و فعالیتها و تصمیمگیریهای دانشآموزان خواهد بود.
۵. استفاده از روش ایفای نقش توسط دانشآموزان
طبق نظر فضلیخانی(۱۳۸۶) یکی از روشهایی که در تکوین شخصیت فردی و اجتماعی دانشآموزان سهم بسزایی دارد، روش ایفای نقش است. در حین ایفای نقش، علاوه بر تثبیت نگرش دانشآموزان نسبت به کاربرد مفاهیم ریاضی، مهارتهای کلامی و ارتباط اجتماعی نیز تقویت شده و یادگیری مفاهیم ریاضی عمیقتر میشود.
۶. اطلاع رسانی به اولیا جهت آمادگی از پیشرفت درس ریاضی دانشآموزان
بر اساس تجربهی حاجی محمدی(۱۳۸۸) و چند تن از اولیا، برای اینکه اولیای دانشآموزان بتوانند از پیشرفت درس ریاضی فرزندشان مطلع باشند، برنامهای تدارک داده شود تا علاوه بر کنترل و نظارت تکالیف و فعالیتها در منزل، از فعالیتهای کلاسی آنان نیز آگاه شوند.
۷. انجام ارزشیابی تشخیصی از مفاهیم پیش نیاز جهت تعیین نقطهی آغاز تدریس
طبق تجربهی برخی از همکاران، قبل از وارد شدن به مرحلهی اجرای تدریس شایسته است، ارزشیابی تشخیصی صورت بگیرد و مشخص شود که نقطهی شروع کار معلم، کجاست؟ زمینهی قبلی دانشآموزان چیست؟ این جاست که معلم از طریق یک ابزار اندازهگیری مانند: پرسشهای شفاهی و تمرینهای مختلف، پیشدانستههای دانشآموزان را میسنجد و پیشزمینههای موضوع تدریس را مطرح میکند و نتایج آن را در طول اجرای تدریس مورد توجه قرار میدهد.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر
کسب نتایج پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی قدام پژوهی مدیر
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی به درس ریاضی اقدام پژوهی مدیر
فهرست منابع و مآخذ
. آقایی، محمد مهدی.(۱۳۸۸).چگونه توانستم دیدگاه منفی یکی از دانش آموزان در درس ریاضی را به نگرش مثبت تبدیل نمایم؟(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.
.بابایی، زینب.(۱۳۸۸). راهکارهای افزایش علاقهمندی دانش آموزان به درس ریاضی(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.
.بروور،ای.دبیلیو.،دوژونج، ژ.ا. و استوت، و.ژ(۲۰۰۱). به سوی یادگیری برخط (الکترونیکی)، گذر از تدریس سنتی و راهبردهای ارتباطی آن. ترجمه مشایخ، فریده و بازرگان، علی(۱۳۸۳). تهران: موسسه انتشارات آگاه.
.حاجی محمدی، سکینه.(۱۳۸۸).روشهای علاقهمند کردن دانش آموزان دختر پایه اول راهنمایی به درس ریاضیات(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.
. رضوانی، راضیه.(۱۳۸۷).چگونه توانستم در کلاس ریاضی اول راهنمایی حصرت رقیه(س) نشاط به وجود آورم؟. مجموعه مقالات اقدام پژوهی.قم: طلوع مهر.
. سیف اللهی، وجه الله(۱۳۸۴)، اقدام پژوهی(پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول.
. صفوی، امان الله. (۱۳۸۹). آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته. تهران: رشد. چاپ دوم.
. عزیزخانی، سکینه.(۱۳۸۸).چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانش آموزان کلاس سوم شهیدین فاطمی را در درس ریاضی افزایش دهم؟(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.
. فضلیخانی، منوچهر.(۱۳۸۶). راهنمای عملی روشهای فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم.
. کریمی دستگردی، علی.(۱۳۸۸). آموزش ابتدایی در شکل گیری مفاهیم ریاضی.
. لطف آبادی، حسین.(۱۳۸۹). روان شناسی تربیتی. تهران: سمت. چاپ چهارم.
. مبینی، محمدتقی.(۱۳۸۰). آموزش ریاضیات قبل از دبستان. مشهد: آستان قدس رضوی.
. نوری، زهرا.(۱۳۸۷). چگونه نوانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس سوم را در رابطه با آموزش حل مسأله و فرم برطرف کنم و راهکارهای ترغیب دانش آموزان در درس ریاضی را بیابم؟ مجموعه مقالات اقدام پژوهی.قم: طلوع مهر.
برای دانلود اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید