دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی پیرامون مقوله چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس تاثیر مثبت بگذارم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی پیرامون مقوله چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس تاثیر مثبت بگذارم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۰ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی پیرامون مقوله چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس تاثیر مثبت بگذارم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان

تجربه و راهکار اجرایی

حل مسئله به روش  تریاد یاسه عنصری(Problem-solving by triads)

تریاد ،گروههای سه تایی دانش آموزان هستند که به هریک از آنان در گروه نقشی واگذار می شود .  دو نفر به عنوان حل کننده مسئله هستند که وظیفه آنان تلاش برای حل مسئله از طریق بحث و گفتگو با یکدیگر است و نفرسوم ثبت کننده وقایع و شرح ماوقع است که موارد بحث شده توسط دو نفر دیگر اعم از موفق و غیر موفق را می نویسد .  پس از ۴ تا ۵ دقیقه گزارش نوشته شده به تمام افراد کلاس ارائه می شود و روشهای کلی آزموده شده مطرح و با هم مقایسه می گردند . این روش را بکار گرفتم و در دانش آموزان به مرحله اجرا در آوردم.

روشهای تقلیدی حل مسئله(Mimicking problem solutions)

ابتدا دبیر روش حل یک مسئله را نشان می دهد  و سپس دانش آموزان بطور تصادفی و برای حل مسئله مشابه انتخاب می شوند .(کسی حق یادداشت نوشتن و یا استفاده از یادداشت ندارد )

طرحهای مفهومی (Concept maps)

یک رویکرد تجربه شده وواقعی اما بسیارموثر درمشخص کردن نقاط اصلی ضعف فرد درفهم است ..یکی از روشهای مورد نظر  در ارائه طرحهای مفهومی برای دانش آموزان این است که نقشه های خود را برروی  ورق های ترانسپارنسی(OHT) رسم کنند تا بعد بطور عمومی در کلاس مطرح شود .

تفسیر و گزارش رویداد

از دانش آموزان خواسته می شود گزارش کاملی  در باره مفاهیم یک تصویر  یا یک پاراگراف از متن کتابشان آماده کنند.  مثلادر یک مدل خاص از این روش، از دانش آموزان  خواسته می شود که به مدت ۱ دقیقه بدون وقفه روی موضوعاتی مثل منشا آنئوپلوئیدی یا تشخیص ترانسلوکیشن صحبت کنند . این روش را بکار گرفتم و در دانش آموزان به مرحله اجرا در آوردم.

بسط مسئله

یک مسئله یک کوه یخ شناور است که ممکن است کشتی دانش آموز را غرق کند . بسط مسئله دانش آموزان را به خرد کردن مسئله به همه  اجزای  آن  یعنی لغات ، عبارات و بررسی دقیق آنها وا می دارد ,و مفاهیم و مقصود ها  و زوایای پنهان  را از درون آن بیرون می کشد .همینکه بخشهای پنهان مسئله آشکار می شود راه حل آن نیز آشکار تر می شود .این راهکارها  صرفا جنبه پیشنهادی دارد و برای هر گروهی  ممکن است روشهای خاصی  در ارتقا بخشی به نقش پردازشی دانش آموزان موثر تر باشد این روش را بکار گرفتم و در دانش آموزان به مرحله اجرا در آوردم.

مشکلاتی که در این روش های دانش آموز محور مبتنی بر نیاز با آنها مواجه بودم عبارت بودند از :

مشکل محتوا

تغییر رویه از تدریس به یادگیری زمانی امکان پذیر است که محتوایی  خوب و پرمعنی برای یادگیری زیست شناسی  وجود داشته باشد .  با وجود قبول دیدگاه دانش آموز محور،  چنانچه محتوای پر بارو متناسب وجود نداشته باشد تا یادگیری را تحریک نموده و سامان بخشد ، امر یادگیری زیست شناسی بسیار سطحی خواهد بود . نظریات پیشتاز درعرصه آموزش زیست شناسی امروز دنیا این است  که هر گونه آموزش زیست شناسی باید بر پایه زیست شناسی ملموس دنیای طبیعی باشد .

نتیجه گیری

آموزش زيست شناسي  با در پيش گرفتن مطالعه جهان طبيعي دانش آموزان را به ابزار هاي لازم براي مواجه با مسائل تعيين كننده و حساس چه در حال و چه در آينده  مجهز مي كند .   بيشترين مسائل مهمي  كه  در د نياي امروز با آنها مواجهيم ، چه اقتصادي و چه بوم شناختي  ريشه در زيست شناسي دارند .  اين واقعيت به زيست شناسان ، دبیران و جامعه اي  نيازدارد كه بتوانند  با سلاح دانش با حجم عظيم داده ها و آرا و نظرات متنوع  سرو كار داشته باشد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تاثیر مثبت تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

منابع و ماخذ

توكلي، معصومه (۱۳۸۵) آموزش مفهوم ، رشد آموزش زیست، دوره بيستم، شماره۱، پاييز.

چارياني، ابوالقاسم (۱۳۸۰) تأثير ICT بر برنامه ريزي درسي، دفتر برنامه ريزي و تأليف آموزش هاي فني و حرفه اي، كاردانش.

خلخالي، مرتضي (۱۳۸۱) پرسش هاي مفهومي و مسايل چالش برانگيز در زیست، رشد آموزش زیست، دوره پانزدهم، شماره۴، تابستان.

دلوز، ژاك (۱۳۸۰) آموزش براي قرن بيستم و يكم، ترجمه افتخارزاده، سيد فرهاد، تهران: انتشارات عابد.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

1 + 1 =