اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال کند نویسی را درماده درسی املا در دانش آموزم سپیده کاهش دهم؟

اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال کند نویسی را درماده درسی املا در دانش آموزم سپیده کاهش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه

اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال کند نویسی را درماده درسی املا در دانش آموزم سپیده کاهش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا

روش‌های درمان کند نویسی

* هرگونه ترس و اضطراب را از دانش‌آموز خود دور کنیم.

* هرگز ترغیب و تشویق دانش‌آموز خود را به خوش‌نویسی، از یاد نبرید.

* تکالیف مدرسه باید برای دانش‌آموز، شیرین و جذّاب باشد.

* از مدادها و خودکارهای خیلی بلند و خیلی کوتاه به هیچ وجه استفاده نگردد.

* از میز تحریرِ مناسب استفاده شود.

* از کاغذ و برگ‌های سفید و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نباید کاهی، روغنی یا موج‌دار باشد.)

* به‌منظور تقویت عمل انبساط و انقباض ماهیچه‌های انگشتان، دانه‌های کوچک (مثلاً دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شصت و اشاره و میانه، جمع کند.

* هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد.

* سینه‌خیز رفتن: روزی چند دقیقه (کم‌تر از ده دقیقه) دانش‌آموز سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است.)

* هر روز قبل از نوشتن تکالیف، چند دقیقه انگشتان را باز و بسته کند.

* به تجربه ثابت شده است که انجام بازی‌های محلّی که با حرکات سریع و زیاد همراه است، در تند نویسی دانش‌آموزان بسیار مؤثّر است.

* برای تکالیف منزل سعی شود از حروفی که دانش‌آموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدین شکل مثلاً کلماتی را از درس پیدا کرده که حروف هم‌صدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و یا کلماتی که به‌صورتی که خوانده می‌شوند، ولی نوشته نمی‌شوند مانند خواب.

* دانش‌آموز در منزل با کمک خانواده مطالبی که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و برای کلمات مهم هم‌خانواده پیدا کند؛ مثلاً برای کلمه‌ی «حمید»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را می‌توان بنویسد؛ زیرا این کلمات، سه حرف مشترک دارند.

* معمولاً دانش‌آموزانی که این مشکل را دارند، قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، تا حدّی که دست آن‌ها عرق می‌کند؛ دانش‌آموزانی که قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولیاء میزان فشار به قلم را کنترل کرده و بیش‌تر در مورد مسائل روحی و روانی با دانش‌آموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند .

تعريف تبيين واژه هاي كليدي:

املاء فارسي از نظر علمي: به معني پر كردن ، مطلبي را تقرير كردن كه ديگري بنويسد مطلبي كه معلم بگويد و شاگرد بنويسد. املاء فارسي از نظر عملياتي: متني است به زبان فارسي كه معلم يا شخص ديگري آن را قرائت مي كند و يادگيرنده موظف است كه كلمات را به درستي بنويسد.

دانش آموز از نظر علمي : به افرادي مي گويند كه به فراگرفتن دانش ، خواندن و نوشتن مشغول مي باشند. (برگزيده هاي پژوهش در عمل ، ص ۸۶)

دانش آموز از نظر عملياتي: در اين تحقيق منظور از دانش آموز كودكي است كه در پايه ي اوّل مدرسه پسرانه صیاد شیرازی به تحصيل اشتغال دارد.

حافظه ي بينايي از نظر علمي: توانايي به خاطر سپاري و يادآوري مجدد يك كلمه و يا شيء كه ديده است مي باشد و ضعف آن در املاء باعث مي شود كه كودك مثلاً صداها را خوب در ذهن خود نسپارد و بعد براي نوشتن كلمات ، آن صداهابه یادش نیاید ونتواند آنها را به خاطر بیاورد.

حافظه توالي و بينايي و شنوايي ، توانايي به ياد آوردن چند كلمه يا شيء كه قبلاً ديده يا شنيده باشد. (كرك ساموئل ، چالفانت ، جيمز ، ۱۳۷۷)

ب) پیشینه‌ی عملی:

هاشمی کاشی ثانی(۱۳۸۷) در اقدام‌پژوهی خود تحت عنوان «چگونه‌ توانستم با روش‌ املای آموزشی و مشارکت دانش‌آموزان سطح نمرات درس املا را ناباورانه ارتقا دهم؟» و در کلاسی با جامعه‌ی آماری ۳۲ نفر، به برخی از راهکارهای مشارکتی در تقویت املا پرداخته‌است. این راه‌کارها عبارتند از: مطالعه‌ی کتاب‌هایی در زمینه‌ی اختلالات یادگیری، تهیّه‌ی کتاب‌های نظم و نثر مورد علاقه‌ی اکثریّت دانش‌آموزان، استفاده از نظر شاگردان و اولیای آنها، بهره‌مندی از نظر اساتید محترم، تقسیم ساعات املا به دو قسمت ۱۵ دقیقه آموزش و ۳۰ دقیقه ارزشیابی.

ایشان با عمل به این راه‌کارها به این نتایج دست‌یافته‌بود: میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس ادبیّات را که در مهرماه ۳۷٪ بوده به ۸۵٪ افزایش پیدا کرده‌ و میانگین نمرات املا از ۱۲/۱۶ به ۶۵/۱۹ ارتقاء یافته‌بود.

در مقایسه با هاشمی کاشی(۱۳۸۷)، پروین(۱۳۸۴) به یافته‌های مفیدتری در درس املا دست‌یافته‌است. اقدام‌پژوهی ایشان تحت عنوان «درس املا و بررسی راه‌های مشارکت فعّالانه دانش‌آموزان در درس املا» به بررسی علل بروز مشکلات در آموزش املا پرداخته‌است. او در این زمینه یافته‌های زیر را به دست آورده‌است:

بسیاری از معلّمان می‌پندارند که تنها روش آموختن املای کلمات، مشق‌نویسی از روی کتاب و نوشتن دیکته از هر درس است. ولی هیچ یک از این دو راه نمی‌تواند روش مفیدی باشد. چون اوّلی فقط بر تمرین و تکرار طوطی‌وار تکیه می‌کند و دوّمی بر حافظه. املا نیز مانند سایر دروس نیاز به آموزش دارد و واگذاری آن به دانش‌آموزان و راهنمایی نکردن،‌ سبب می‌گردد که دانش‌آموزان نتوانند آن چنان که شایسته و بایسته است در درس املا پیشرفت کنند. روش املا نوشتن یکنواخت نباشد و معلّم از روش‌های دیگری به ابتکار خود استفاده نماید.آموزش املا مربوط به ساعت این درس در برنامه‌ی کلاسی نیست. بلکه اگر در همه دروس هماهنگی وجود داشته‌باشد، کمک شایانی در این راه‌ خواهد شد. معلّم به منظور گسترش دادن زمینه‌ی اطّلاعات لغوی، تسهیل در فهم لغات مشکل و رسیدن دانش‌آموزان به مراحل و سطوح بالای بادگیری، باید از لغات هم‌خانواده،‌مشتقّات و کلمات متضاد استفاده نماید.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش اختلال کند نویسی سپیده درماده درسی املا اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان

فهرست منابع:

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

– مارشال،کاترین وراسمن،گرچنب. ( ۲۰۱۴ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: سپیده پارسائیان وسیدمحمداعرابی(۲۰۱۶).تهران: انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگی. )

.– مارشال،ك. وراسمن،گ. ب. ( ۲۰۱۵ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: سپیده پارسائیان وسیدمحمداعرابی ۱۳۷۷). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگی.

– سرمد،زهره؛بازرگان،عباس وحجازي،الهه. ( ۱۳۹۴ ) روشهاي تحقیق درعلوم رفتاري. تهران: انتشارات آگه.

– سرمد،زهره،بازرگان،عباس وحجازي،الهه. ( ۱۳۹۱ ) روشهاي تحقیق درعلوم رفتاري. تهران: انتشارات آگه.

برای دانلود اقدام پژوهی کلاس دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 1 =