اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی.

اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی. با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی. نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون اجرایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون اجرایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون اجرایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی

تجزیه و تحلیل:

با توجه به مشکلاتی که معلمان چندپایه ابتدایی در توزیع زمان در کلاس ها  دارند و با توجه به مشاهداتی صورت گرفته و مصاحبه های انجام شده با معلمان و مدیران با تجربه و مطالعه کتب و مقالات  دررابطه با  این موضوع  استفاده از برخی روش ها از جمله روش استفاده از شاگرد معلم،تدریس ماده ی درسی واحد ،تقویت بنیه معلمان چند پایه و تبدیل کلاسهای چند پایه به پایه های کمتر، تفاوت زمان استراحت ، تدريس مواد درسي مختلف با اهداف مشترك به چند پايه در يك زمان ، هماهنگي با انجمن و اولیا مدرسه در امور مديريتي و مراجعه به اداره، ثبت فعاليت هاي فرايند آموزش در خارج از وقت آموزش نیز از جمله روش هایی است که تا حد چشم گیری از مشکلات موجود می کاهد.

ارائه راه حل های موقت:

۱: شيوه اداره كلاس به صورت (تدريس ماده درسي واحد به صورت همزمان به تمام پايه ها)

در اين شيوه معلم بايد ابتدا مقدماتي را فراهم كند و مثلاً يك درس رياضي را كه ارتباط طولي با دروس پايه هاي ديگر را دارد انتخاب و همزمان مفاهيم را به صورت عمودي اهداف آن را استخراج مي كند وو همزمان در يك جلسه به دانش آموزان پايه هاي مختلف بدون جداسازي و قرار دادن يك گروه در محوريت و گروه ديگر در غير محور به دانش آموزان ارائه دهد.

مثلاً درس دايره : دانش اموز پايه اول با شكل گردي آشنا شود و بتواند گردي بكشد – پايه دوم با اسم دايره آشنا شود و بتوانند با وسايل مانند سكه دايره رسم كند – پايه سوم شعاع و قطر دايره را رسم كند – با پرگار دايره را رسم كند- چهارم به وسيله پرگار دايره رسم كند و قطر و شعاع دايره اي رسم كند و در مورد تعداد انها بحث كند بتواند با طناب و خط كش محيط دايره را محاسبه كند – و در پايه پنجم دانش اموز بتوانند با استفاده از عدد پي محيط و مساحت دايره را محاسبه كند اگر خوب توجه كرده باشيد ارتباط طولي بعضي از دروس اين توانايي را به معلم چند پايه مي دهد كه در يك جلسه همزمان تمام پايه هاي كلاس را در محور كار قرار بدهد و بيشتر از انچه كه دانش آموزان لازم دارد بياموزد مشكل اصلي اين روش از چند نظر قابل بررسي است اول اينكه از اين روش كه روش گروهي و بسيار فعال است پايه اول و دوم و سوم تاريخ و مدني و جغرافيا ندارند و اين دو درس در پايه چهارم و پنجم زياد مرتبط نيستند مهمتر از همه در تنظيم برنامه كلاسي مشكلاتي به وجود مي آورد  ساعت هاي دروس همخواني ندارند.

از اين روش وقتي به خوبي استفاده مي كنيم كه ابتدا از اول سال تحصيلي جدولي از مفاهيم كليه دروس تهيه مي كنيم كه ارتباط عمودي در بين پنج پايه ديده شود دوم اينكه اين مفاهيم اهداف مشتركي نيز داشته باشند سوم اينكه برنامه اي از فعاليت هاي هر يك از گروههاي دانش اموزي تدوين شود.

مثلاً درس علوم بخش جانوران را در نظر بگيريد.

در پايه اول – آشنايي با حركت جانوران – محل زندگي متفاوت – فايده بعضي از آنها

در پايه دوم – آشنايي با پوشش بدن محل زندگي ،انواع جانوران فايده آنها و مقايسه آنها

در پايه سوم –نيازهاي جانوران – رابطه محل زندگي با آب و هوا و غذا و طبقه بندي مهره داران.

در پايه چهارم – طبقه بندي جانوران بي مهره – محل زندگي – انواع انگلها

در پايه پنجم آشنايي با جانداران زنده – آغازيان – خصوصيات بعضي از جانداران كه شبيه جانوران هستند با ياداشت اين مفاهيم براي هر هر پايه يك فعاليت گروهي در نظر مي گيريم تعدادي از برچسپ حيوانات مختلف مي آوريم مثلاً در پايه اول جانوراني كه در آب شنا مي كنند و پرواز مي كنند را در جدول هاي تهيه شده بچسپانند در پايه دوم آنهايي را كه در صحرا زندگي مي كنند و آنهايي را كه در جنگل و غير زندگي مي كنند به جدول مربوط به خود مي چسپانند و پايه سوم جدول مهره داران را با استفاده از برچسپ ها كامل كنند و خصوصيات انها را بنويسيم در پايه چهارم در گروهي جدول مربوط به بي‌مهره ها را كامل كنند و عكسهاي مربوط را در جاي خود بچسپانند و در پايه پنجم به بررسي انواع قارچها و باكتريها و ويروس ها بپردازند ، با استفاده از ميكروسكوپ و موارد كاري مشاهدات خود را ياداشت نمايند.

(فرايند ياددهي  يادگيري در كلاس هاي چند پايه – سهيلا حاجي اسحاق)

۲: روش (تدريس مواد درسي مختلف با اهداف مشترك به چند پايه در يك زمان)

در روش قبلي ما يك درس را در نظر مي گرفتيم و همزمان آن واحد درسي را به كل پايه ها ارائه داديم اما در اين روش كه برنامه كلاسي را بيشتر مد نظر گرفته ما مي توانيم دروس مختلف را كه هدفهاي مشترك دارند را در يك جلسه تدريس نمايم سپس مراحل اجراي به صورت مختصر به اين قرار است.

الف : انتخاب مفاهيم درسي مختلف در پايه ها كه داراي اهداف مشترك باشند.

ب: استخراج و نوشتن اهداف مشترك

ج: تدوين برنامه فعاليت هاي هر يك از گروههاي كلاسي

مرحله ۱ : در اين روش معلم طبق برنامه كلاسي خود مفاهيم  دروس را انتخاب مي كند  ومي داند چه بايد بگويد.

مثلاً اول رياضي ترتيب اعداد

دوم : علوم جانوران در كجا زندگي مي كنند.

سوم: اجتماعي رعايت نظم و قانون مقررات

چهارم : تاريخ و مدني مدرسه خانه دوم ماست (نقش هاي مدرسه)

پنجم : علوم: ماشينها (ماشين ساده و )

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی  اقدام پژوهی معاون اجرایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی اقدام پژوهی معاون اجرایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی اقدام پژوهی معاون اجرایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی اقدام پژوهی معاون اجرایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی اقدام پژوهی معاون اجرایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه ابتدایی اقدام پژوهی معاون اجرایی

منابع ومأخذ

۱- علی اکبر سیف،روش های اندازه گیری وارزشیابی نشردوران سال۱۳۷۰

۲- سالی براون،نیل ریس،براندااسمیت،۵۰۰نکته چگونه امورتحصیلی راارزشیابی کنیم،مترجم دکترفرخ لقارئیس دانا،قدیانی۱۳۷۹

۳- جان دفت،درک مفاهیم ریاضی ازطریق بازی های آموزشی،ترجمه حسن نصرنیا، انتشارات مدرسه،۱۳۷۶

۴- چرفوستن،آموزش تفکروحل مسأله درریاضی ،ترجمه پرویزامینی،انتشارات قدیانی،۱۳۷۸

۵- ریچاردچانگ وکیث کلی،آموزش تفکروحل مسأله درکار، ترجمه پرویزامینی ،انتشارات قدیانی،۱۳۷۹

۶- مایک رابسون،روش گروهی حل مسأله گامی فراسوی بهبودبهره وری،بنیاد مستضعفان وجانبازان،۱۳۷۴

۷-  جان ای گلاور،راجراچ برونینگ،روانشناسی تربیتی اصول وکاربردآن،ترجمه دکترعلینقی خرازی،۱۳۷۸

 

برای دانلود اقدام پژوهی معاون اجرایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 13 = 14