نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشارکت اولیاء را در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه افزایش دهم؟

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشارکت اولیاء را در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه افزایش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشارکت اولیاء را در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه افزایش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی

راه حلهای ارائه شده برای حل مسئله:

با نگاهی به وضعیت موجود آموزشگاه به این نتیجه رسیدم که یکی از مشکلاتی که باعث بوجود آمدن  این وضعیت شده، عدم مشارکت اولیا در امور مدرسه بوده، لذا در همین راستا با تکیه بر تجارب مدیریتی خود در سالهای قبل ، مشورت با همکاران و اعضا انجمن اولیا و مربیان و آموزه های مدیریت راه حل های زیر را برای رفع مشکل فوق پیدا کردم:

۱)تهیه فهرستی از نیازهای مدرسه و اولویت بندی آنها

۲)توجیه اولیا نسبت به نقش فضای شاداب مدرسه در تعلیم و تربیت فرزندانشان

۳)اطلاع رسانی کامل به اولیا از مشکلات و نیازهای مدرسه و حساس نمودن آنها نسبت به این امر

۴)توجه به نظرات و راه حلهای پیشنهادی اولیا

۵)شناسایی و دسته بندی اولیا از نظر میزان تمکن مالی ، شغل و حرفه آنها

۶)شناسایی خیرین محل و دعوت آنها به مدرسه از طریق اعضا انجمن

۷)برگزاری جلسات منظم با انجمن اولیا و مربیان و ایجاد یک رابطه تنگاتنگ با آنها

۸)شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص میزان دریافت کمکهای مردمی در هر دوره از سال و نحوه هزینه نمودن آنها در مدرسه

روشهای انتخاب شده و چرایی آنها:

تمامی راه حلهای فوق  به دلایلی که در زیر می آید قابلیت اجرا داشتند لذا آنها را انتخاب و اجرا نمودم:

  • اولین راه حل تهیه فهرستی از نیازهای آموزشگاه بود، این راه حل به این دلیل انتخاب شد که بنده ابتدا به عنوان معاون اجرایی مدرسه می بایستی اشراف کامل نسبت به نیازهای مدرسه پیدا نمایم تا در ادامه بتوانم آن را به اطلاع اولیا برسانم و حساسیت آنها را برانگیزم و به عبارت دیگر این راه پیش نیاز تمامی راه حلهای بعدی تلقی می شد .
  • دومین راه حل توجیه اولیا نسبت به نقش فضای شاداب مدرسه در کیفیت فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان بود، زمانی که اولیا نسبت به این مسئله توجیه می شدند قطعا انگیزه بیشتری نسبت به مشارکت و همیاری پیدا می کردند .
  • راه حل سوم اطلاع رسانی به اولیا در خصوص مسایل ، مشکلات و نیازهای مدرسه بود. زمانی که اولیا از تعدد نیازها و تنوع آنها آگاه می شدند نسبت به کمک به مدرسه اقبال بیشتری نشان می دادند،لذا این موضوع به عنوان سومین راه حل برگزیده شد.
  • چهارمین راه حل توجه به نظرات و پیشنهادات اولیا بود . این موضوع کاملا روشن است که یکی از راه های جلب مشارکت اولیا توجه به آرا و نظرات آنهاست .لذا توجه به پیشنهادات اولیا می توانست باب مشارکت را هرچه بهتر در مدرسه باز کند.
  • پنجمین راه حل شرکت در جلسات منظم با انجمن اولیا و مربیان بود . یکی از ارکان مدرسه در آیین نامه اجرایی انجمن است،که می تواند پشتوانه و ضمانت اجرای خوبی برای تصمیمات مدرسه باشدبه عبارت دیگر تحقق و به اجرا در آمدن سایر راه حلها بدون کمک و مساعدت اعضا انجمن تقریبا امکان پذیر نبود.لذا لازم بود ارتباط تنگاتنگی بین مدیر و اعضاانجمن برقرار گردد.
  • راه حل ششم شناسایی و دسته بندی اولیا از نظر تمکن مالی و مشاغل و حرفه آنها بود.این راه حل به این دلیل انتخاب گردید که در جلب مشارکت اولیا ،بصورت اقتضایی برخورد شود و از هر فرد متناسب با توان و تخصصش درخواست کمک گردد.
  • شناسایی خیرین محلی یکی دیگر از راه حلها بود .علت انتخاب این راه این بود که خیرین بدلیل داشتن توان و تمکن مالی خوب به راحتی و با کمترین زمان ممکن می توانستند بخش زیادی از مشکلات مدرسه را مرتفع نمایند.
  • راه حل هشتم شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص میزان کمکهای دریافتی در هر دوره و نحوه هزینه آنها و تقدیر از اولیا بود.همواره این مطلب واضح است که اگر اولیا از میزان کمکهای خود و نحوه هزینه آنها آگاه باشند و بدانند این کمکها تاثیر مستقیم در فرایند یاددهی –یادگیری فرزندانشان خواهد داشت و بابت این موضوع از طرف مدرسه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت لذا انگیزه بیشتری پیدا خواهند کرد تا در آینده نیز خود را در حل مسایل مدرسه سهیم بدانند.

توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری:

در راستای راه حلهای انتخاب شده اقدامات زیر انجام گرفت:

در گام اول برای شناخت نیازها و کمبودهای مدرسه اقدام به تهیه لیستی از نیازها و کمبودها نموده و با همفکری و مشارکت همکاران اقدام به اولویت بندی آنها نمودم و لیست مذکور را در دفتر مدرسه ،تابلو اعلانات و… نصب نمودم .پس از آن در اولین جلسه عمومی هر سال با حضور اعضا انجمن نیازها و کمبودها را به اطلاع اولیا رساندم و بر اهمیت و نقش امکانات و تجهیزات مدرسه در پیشرفت تحصیلی       دانش آموزان تاکید نمودم.

جهت اطلاع همه اولیا لیست مذکور را به همراه درخواست کمک داوطلبانه تکثیر و در اختیار همه دانش آموزان قرار دادم و از آنان خواستم تا در صورتیکه راه حل یا راه حلهایی در خصوص برطرف نمودن مشکلات نیز به نظرشان می رسد به دفتر مدرسه اعلام نمایند.

در گام بعدی ، اقدام به شناسایی تک تک اولیا از نظر شغل و تخصصشان نمودم این امر را با بررسی پرونده تحصیلی دانش آموزان ، همکاری اعضا انجمن و پرس و جو از دانش آموزان انجام دادم و به دنبال آن با توجه تمکن مالی آنها و تخصصشان جلسات منظمی را با آنان تشکیل دادم و از آنها خواستم متناسب با حرفه و شغلشان یکی از نیازها و مشکلات را برطرف نمایند.به عنوان مثال در بین اولیا حدود ۴نفر بودند که شغلشان نقاشی ساختمان بود و توانستند در زمینه رنگ آمیزی ساختمان مدرسه کمک نمایندیا در موردی دیگر یکی از آنان جوشکار درب و پنجره بود که ایشان کار جوشکاری قفلها و درب حیاط و نصب حفاظ های درب ورودی را به عهده گرفت.

در ادامه جلسات با اولیا ، بطور ویژه و با هماهنگی اعضا انجمن از افراد متمکن و خیر محل دعوت نمودم و ضمن بازگویی مسایل و مشکلات ، از آنان درخواست کمک نمودم . از جمله اقدامات دیگری که بطور تلویحی نیز در مطالب فوق اشاره شد برگزاری جلسات منظم با انجمن اولیا و مربیان و تشریح وضیعت مدرسه از نظر حل و فصل مسایل و مشکلات و ارائه گزارش کار در پایان هر سال بود.که این امر می توانست نقش مهمی در توجیه اولیا وحمایت از تصمیمات مدرسه داشته باشد.

علاوه بر اینکه کمکهای مردمی از طریق خیرین ،اولیا متمکن و…انجام می گرفت در زمان ثبت نام و ابتدای سال تحصیلی نیز با اشاره به نیازهای مدرسه هنگام حضور اولیا برای ثبت نام و یا … اقدام به درخواست کمک داوطلبانه می نمودم.که معمولا با استقبال اکثر اولیا روبرو می شدم. در همین راستا پس از جمع آوری کمکهای مردمی و در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی میزان دریافت کمکها را به همراه نحوه هزینه آنها و قبضهای ۲۰۲۰و یک نامه تشکر آمیز در اختیار اولیا و اعضا انجمن قرار می دادم.همچنین پس از دریافت کمک از خیرین ضمن واریز مبالغ مذکور به حساب مدرسه ، نسخه ای از فیش واریزی به همراه نامه تشکر و تقدیرنامه حضورا تحویل فرد مذکور می نمودم .

نتایج بدست آمده از انجام اقدامات:

زیبا سازی فضای حیاط مدرسه ،آسفالت حیاط مدرسه ، نصب آبگرمکن دیواری در دستشویی و انجام لوله کشی گاز و صابون مایع و نصب شیر آلات لازم،رنگ آمیزی کل کلاسها و دفتر و راهرو ،خرید دو دستگاه کامپیوتر ،دو دستگاه چاپگر ،یک دستگاه تکثیر ،یک دستگاه دیتا شو،تعویض رویه و نشیمن کلیه نیمکتهای مدرسه با چوب از نوع MDF و رنگ آمیزی آنها ، تعویض کلیه تابلوهای کلاسی و تابلوهای اعلانات ، خرید لوازم آزمایشگاه،خرید بیش از هفتصد جلد کتاب ،تجهیز کمد جوایز در هرسال ،خرید چند میز تحریروصندلی،خرید کمد کتابخانه وکمدآموزگار،نصب کابینت در آبدارخانه، ساخت دو عددکمد ویژه حمل و استفاده تلویزیون و دیتا شودر کلاس و…

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش مشارکت اولیا در امور آموزشی نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

منابع

  1. استادان طرح جامع آموزش خانواده ، ( ۱۳۸۰ ) خانواده و فرزندان در ابتدایی ، چاپ پانزدهم ، تهران ، انتشارات انجمن اولیا و مربیان .
  2. بهبودی ، هایده ( ۱۳۹۰ ) ضرورت آموزش والدین کودکان با نیازهای ویژه ، مجله پیوند ، شماره ۳۷۹ و ۳۷۸ صفحه ۲۷
  3. حائری زاده ، خیریه بیگم ، محمد حسین ، لیلی ( ۱۳۸۴ ) ویژگی های معلم موثر ، چاپ اول ، انتشارات منظومه خرد ، نشر قطره
  4. خنیفر ، حسین ، پور حسینی ، مژده ( ۱۳۸۵ ) مهارتهای زندگی ، چاپ دهم ، تهران ، مرکز نشر هاجر
  5. رامشینی ، موسی ( ۱۳۸۴ ) خانواده و فرزندان برتر ، راه های ارتباط موثر برای رسیدن به آرامش و تفکر خلاق ، چاپ دوم ، تهران ، انتشارت امیدمهر .
  6. زرهانی ، سید احمد ، تاجیک اسماعیلی ، عزیزالله ( ۱۳۸۹ ) نقش های تربیتی خانه و مدرسه ، مجله پیوند ، شماره ۳۷۲ ، صص ۲۲-۲۰
  7. عرب نژاد ، مرضیه ، سایت زیبا وب
  8. فرهادیان ، رضا ( ۱۳۷۷ ) والدین و مربیان مسئول ، چاپ اول ، قم ، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
  9. قائمی ، علی ( ۱۳۶۹ ) خانواده و مسائل مدرسه ای کودکان ، چاپ اول ، قم ، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان ، چاپخانه سلمان فارسی .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 + 5 =