اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم تعداد غائبین را به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط و تدوین آیین نامه انضباطی کاهش دهم ؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم تعداد غائبین را به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط و تدوین آیین نامه انضباطی کاهش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم تعداد غائبین را به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط و تدوین آیین نامه انضباطی کاهش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

تجزیه تحلیل اطلاعات

  • باتوجه به یافته های علمی ومشاهداتی که درشواهد۱بیان شد ومصاحبه هایی که باهمکاران آموزشگاه اولیا دانش آموزان انجام شدمویداین مطلب است که بهترین راه حل جهت شادکردن دانش آموزان راهنمایی وارشادکردن آنان به بازی هایی ازقبیل بازی های بومی ومحلی مانند طناب بازی و….و ورزش های صبحگاهی درمراسم آغازین وبرگزاری مسابقات ورزشی درساعت استراحت و بازی های بی خطر می باشد که باعث شادی ونشاط دانش آموزان می گردد. و با جذاب شدن محیط مدرسه به فکر بیرون رفتن در ساعات کلاسی نباشد.

ارائه راه حل موقت :

(روش هاوراهکارهای ایجادشادی ونشاط درمحیط آموزشی وساعت استراحت کلاسی )

۱-دیوارکلاس وراهروودیوارهای محوطه ی آموزشگاه بایدازخشکی وبی روحی خارج شودوبهترین راهکاردراین خصوص مزین کردن فضای آموزشی به پوسترهای مناظرطبیعی وتاریخی ورنگ آمیزی آنهااست که باعث شادی ونشاط درمدرسه می باشد.(به اعتقادروانشناسان رنگ هادرخلق شادی وانبساط روحی معجزه می کند -:روانشناسی بازی دکتراحمدوند)

۲-پارک وشهربازی جذاب ترین فضاهابرای نوجوانان وحتی بزرگسالان هستندروی همین اصل بایدفضای مدرسه حتی الامکان بافضای پارک وجنگل شبیه سازی شودودانش آموزان درساعت استراحت کلاسی به ورزش های بی خطروبازی های آموزشگاهی روی بیاورندکه هم شادی آنهاارضا شودوهم انرژی جسمی آنهاتخلیه شود.

۳-کشورماازلحاظ قومی وزبانی وسبک زندگی مردمی بسیارمتنوع است وتمامی اقوام وطوایف مانندپازلی هستند که ایران رادرنقشه جغرافیایی جهان جاودانه ساخته اند دراین میان بازی های محلی به اذعان اکثرجهانگردان خارجی جذاب ترین بخش فرهنگ سنتی ایران زمین راتشکیل می دهندانجام بازی های محلی درمدارس وبخصوص درساعت استراحت کلاسی نه تنهااین بخش ازفرهنگ کشورراازغبارفراموشی حفظ خواهدکردبلکه موجی ازنشاط- تلاش- شادی- رقابت ومثبت اندیشی درمدرسه ایجادمی کند.

مراحل اجرا 

اقدام اول:

پس ازبررسی محیط آموزشگاه ودرنظرگرفتن فضاهای مناسب جهت انجام کاربرای ایجادتغییرات درخصوص رنگ آمیزی مدرسه ودیوارهای حیاط جهت بانشاط کردن مدرسه واردمذاکره شدیم. پس ازمشورت وجلسه باانجمن اولیا ومربیان قول مساعددادندکه پس ازتعطیلی مدارس وباکمک مالی انجمن دیوارهارنگ آمیزی وشعارهای مذهبی ونوشته های علمی برروی دیوارهاجهت لذت بردن دانش آموزان وهمچنین افزایش سطح علمی آنهانوشته شودوهمچنین می توان ازدست نوشته های آنان برروی دیوارهاکمک گرفت که خوداین عمل دانش آموزانبسیاردرشادابی ولذت آنهاکمک می کند .

اقدام دوم:

باتوجه به این که ورزش وبازی دردوران آموزشگاه جزونیازهای اصلی واساسی نوجوانان می باشدتاانرژی های مازادخودراازاین طریق تخلیه نمایندوهمچنین بازی باعث شکل گیری شخصیت نوجوانان درسنین بزرگسالی می شودمارابرآن داشت تابه فکروسایل شادی بخش وجذاب  درآموزشگاه بیفتیم ولی چون نصب وسایل بازی هزینه براست ونیزآموزشگاه فضای کافی برای نصب وسایل راندارد امکان پذیرنمی باشداما ما ازهمکاران عزیز فرهنگی تقاضاداریم درآموزشگاههایی که فضای کافی دارندویاازنظر مالی مشکلی ندارندبرای این کار اقدامات لازم راانجام دهندویاباکمک خوددانش آموزان واولیای آنان درخت بکارندتاهم محیط آموزشگاه ازنظر اکسیژن تامین شودوهم فضایی آرام بخش برای دانش آموزانایجادشود.

اقدام سوم:

باتوجه به این که اقدام دوم امکان پذیرنبود به فکراین افتادیم که برای شادی ونشاط دانش آموزان  ازوسایلی استفاده کنیم که نیاز به فضا وهزینه زیادی نداشته باشد پس به همین خاطرتصمیم گرفتیم که ورزش صبحگاهی رادرمراسم آغازین فعال ترنماییم وبرای این منظور با مربی محترم تربیت بدنی هنرستان نیز هماهنگ شدکه هرروز ۵دقیقه رابه این کاراختصاص دهدواین کاریک ماهی است که درآموزشگاه اجرامی شود که باعث شادابی دانش آموزانورضایت همکاران محترم شده است .

دومین اقدامی که انجام گرفت ونتیجه بخش ورضایت مندبود ودانش آموزان بسیارراضی وخشنودبودندروی آوردن آنهابه بازی های ورزشی ازقبیل والیبال -بسکتبال-توپ راکت-بدمینتون وطناب بازی وهمچنین برگزاری مسابقه ی جذاب طناب کشی بود که هیچ هزینه ی اضافی دربرنداشت .فقط ذوق واشتیاق وعلاقه مندی آنهارابه ورزش چندبرابرنمودونکته ی بسیارجالب این که ازدرگیری های فیزیکی ولفظی وبی هدف ونگران کننده ای که قبلا درساعت استراحت کلاسی انجام می گرفت کاسته شد .

سومین اقدام مهمی که در این راستا انجام دادیم تدوین یک آیین نامه انضباطی جدی و نصب آن در راهرو هنرستان بود که اگر دانش آموزان در ساعت کلاسی غیبت غیر موجه داشته باشند به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد و نمره انضباط آنها به شدت تحت تاثیر این موضوع خواهد گرفت. بنا بر این دانش آموزان سعی می کردند. به فکر غیبت غیر موجه نیفتند و بیشتر به در س و مدرسه اهمیت بدهند.

مراحل پیگیری غیبت دانش آموز توسط اولیاء محترم :

۱- درروز غیبت : تماس ولی محترم تا قبل از ساعت ۹ صبح واعلام غیبت دانش آموز .

۲- روز پس از غیبت :

الف ) در صورت بیماری دانش آموز و داشتن گواهی پزشکی  :

ارائه گواهی پزشکی + دست نوشته ی ولی محترم توسط دانش آموز در اولین روز پس از غیبت

ب ) در صورت عدم مراجعه به پزشک و نداشتن گواهی پزشکی و در سایر موارد :

حضور ولی محترم به همراه دانش آموز در اولین  روز پس از غیبت و ثبت در دفتر مربوطه قبل از ورود دانش آموز به کلاس

۲ تذکر ۱ – پس از طی مراحل پیگیری و گزارش غیبت توسط ولی محترم ، تشخیص موجه و یا غیر موجه بودن غیبت به عهده مسئولین مدرسه وشورای آموزشگاه می باشد .

۲ تذکر ۲ – در صورت عدم پیگیری ولی محترم در هر یک از مراحل پیگیری غیبت مانند تماس نگرفتن تا ساعت ۹ صبح ، حاضر نشدن در روز پس از غیبت و یا عدم ارائه  دستنوشته و یا گواهی پزشکی ، غیبت دانش آموز غیر موجه فرض می گردد و سبب کسر نمره انضباط خواهد بود  .

۲ تذکر ۳ – در صورت عدم پیگیری و مراجعه ولی محترم ، دانش آموز در کلاس پذیرفته نخواهد شد .

۲ تذکر ۴ – غیبت در هر یک از آزمونهای ماهانه که بصورت هماهنگ برگزارمی گردد ، نمره صفر در درس مربوطه را بهمراه خواهد داشت

در دنیای کنونی زندگی که متفاوت از زمان های گذشته است پدیده های جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شده اند که دانایی ها، توانایی ها و امکانات را اجتناب ناپذیر می کند. البته این دانستنی ها و مهارت ها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زیبایی دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کند. در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسایل دنیای جدید به خصوص نگرش های جوانان باید از اصول بهداشت روانی استفاده نمود، چرا که نوجوانان ما نیازمند فضای شاد برای شاداب زیستن هستند.در شرایطی که اکثر منازل شهری تبدیل به آپارتمان های کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است.حداقل کاری که می توان در تامین بهداشت جسمی و روحی فرزندان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شاد ی بخش در مدرسه است.زیرا اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد.

برای دست یابی به تحقق آرمان های مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولات جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد نمود.در واقع شاداب سازی مدارسرا باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جستجو کرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط اقدام پژوهی معاون آموزشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط اقدام پژوهی معاون آموزشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کاهش تعداد غائبیین به کمک ایجاد مدرسه شاد و با نشاط اقدام پژوهی معاون آموزشی 

منابع:

  1. حوریزاد،بهمن،برفراز قابلیت های مدیران ودبیران،غنی سازی فرهنگ آموزش،۱۳۸۵
  2. حوریزاد،بهمن،غنی سازی تکالیف آموزشی؛انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ چهارم
  3. حوریزاد،بهمن،بینشی نو در غنی سازی مدرسه،انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ ششم
  4. عبدالحلیم،احمد مهدی،تعلیم ارزش ها،تربیت اسلامی،بهار ۷۹،مرکز مطالعات تربیت اسلامی

۵٫ مجموعه مقالات سومین سمپوزیوم جایگاه تربیت،معاونت پرورشی،۱۳۷۳

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

84 + = 94