نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری احسان را برطرف نمایم؟

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری احسان را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری احسان را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها

با بررسی متن موجود در ارتباط با ویژگی های دانش آموزان سر آمد به طور خلاصه می توان به نتایج زیر دست یافت :

۱ – گرایش به تنوع طلبی و استقلال به جای فعالیت های معمولی و تبعیت جو بودن

۲ – مطیع نبودن در برابر قرار دادهای رسمی، آداب و رسوم و قواعد خشک

۳ – مخالف با ارزش های موجود و روش های متعارف در رفتار بزرگترها

۴ – دفاع افراطی از عقیده خود، میل به رهبری و نفوذ در دیگران و توجه بیشتر به خواسته های شخصی

با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از طرق مختلف در مورد احسان  به این نتیجه رسیدم که علت اصلی مشکل وی این است که می بایست اراده وی تقویت گردد. و همچنین والدینش گفتند که او از سال اول دبستان این مشکل را داشته است و یادگیری خوبی ندارد  و کند ذهن است.از نوشتن بیزار بود و به گوش دادن علاقه ندارد. و کلا در کلاس ، حیاط ، و راهرو با چرب زبانی و پر حرفی سعی بر جلب توجه آموزگار، مدیر و معاون و… دارد.

کاربرد راه حل ها

برای کاهش رفتارهای نا مطلوب احسان  تصمیم گرفتم روش های تغییر و اصلاح را در موقعیت کلاسی به کار ببرم، با توجه به مشکل دانش آموز و رفتارهای غیر عادی او استفاده از «روش خاموشی» و «تقویت رفتارهای ناهمساز» یا مغایر را مناسب تشخیص دادم.

در«روش خاموشی» اگر رفتاری را که قبلا تقویت شده بود برای مدتی تقویت نکنيم، از نیرومندی آن کاسته می شود و تکرار بدون دریافت تقویت رفتار، سرانجام منجر به توقف کامل آن رفتار خواهد شد، ( سیف، ۱۳۷۰­، ۴۶۷ ).

در روش تقویت رفتار ناهمساز، از طریق تقویت نکردن رفتار نامطلوب و تقویت کردن رفتاری که با آن ناهمساز و مغایر است به کاهش رفتار نامطلوب می پردازیم،( سیف، ۱۳۷۰، ص ۴۶۴ ).

همچنین برخی عقیده دارند، چون کودک به سرعت درسها را یاد می گیرد ، لذا مانند دیگران زیاد تمرین نمی کند ، بعلاوه اغلب  قبل از ورود به مدرسه، بعضی درس ها را آموخته و توضیحات معلم باعث خستگی و  بی حوصلگی اش می شود، که در مورد این دانش آموزان بهتر است معلم با دادن تکالیف بیشتر و تشویق ایشان به استفاده از منابع متعدد و متنوع، آنها را سر گرم نماید، ( میلانی فر، ۱۳۶۹، ص۱۴۳ ).

بنابراین با توجه به روش های فوق وقتی احسان  در کلاس درس مطلب و حرف منطقی و بجایی را مطرح می نمود. او را تشویق می کردم و با کمک گرفتن از سایر دانش آموزان کلاس درباره آن موضوع بیشتر صحبت می کردم،

( تقویت رفتار مغایر ) و وقتی نظرات غیر منطقی برای جلب توجه و ایجاد بی نظمی مطرح می کرد، سعی می کردم بی اعتنا از آن بگذرم، (خاموشی) در نتیجه به تدریج بحث های مطرح شده در کلاس از سوی احسان  روال منطقی تری گرفت که برای تغییر رفتار باید آن را تا نتیجه مطلوب ادامه می دادم.

در جلسه ای دیگری در اتاق مشاوره در زمینه ارتباط او با والدین و دیگر اعضای خانواده، آموزگاران و همکلاسی ها با یکدیگر بحث کردیم و اینکه در زندگی اجتماعی هر یک از ما باید سعی کنيم انتظارات معقول و منطقی اطرافیان را بر آورده سازيم و تلاش کردم برخی تصورات و افکار غیر منطقی که در ذهن داشت اصلاح نمایم، ( براساس دیدگاه عقلانی، عاطفی، آلبرت الیس ).

نکته مثبت قابل ذکر اینکه بدلیل درک ذهنی بالای احسان ، از طریق بحث و استدلال منطقی براحتی قانع می­شد واشتباهاتش را می پذیرفت.

با دانش آموز هم در مورد وضعیت اش و دلایل برخی رفتارهای غیر عادی او صحبت کردم و آنها را متقاعد کردم که در قبال رفتارهای احسان  عکس العمل های مناسبی داشته باشند و سعی کنند کنجکاوی ها و نیاز به جلب توجه اش را به نحو مطلوب ارضاء نمایند.

به والدین احسان  توصیه های برای توجه بیشتر به علایق و نیازهای فرزندشان و توجه خاص به ویژگی های رشدی او روش هایی برای افزایش رفتارهای مطلوب و کاهش رفتاهای نامطلوب ارائه دادم و اینکه به نظرات منطقی وی توجه بیشتری بنمایند. انتظارات متناسب داشته باشند و به فعالیتهای علمی او با دید احترام و تحسین نگاه کنند و مشوق او برای یادگیری بهتر می باشند.

گرد­آوری اطلاعات ( شواهد ۲ )

گرچه عملکرد احسان  در کلاسها  و مدرسه مبین تاثیر مثبت روش های بکار گرفته شده بود، اما برای اینکه به نتایج عینی و ملموس تری دست پیدا کنم، بعد از گذشت حدود ۶ ماه از اجرای اولیه حالات، جر و بحث زیاد، عدم توجه به خواسته ها و نظرات اطرافیان، مقاومت در پذیرش سخنان اطرافیان، پس از اجرای روش های تغییر رفتار از نظر دیگران کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و رضایت کلی از رفتار احسان  داشتند.

همکلاسیها هم که قبلا شکایات متعددی را مطرح می کردند، کمتر برای این کار به دفتر مدرسه مراجعه کرده اند.

راه های ارتباط مدیر با دانش آموز

موفقیت در هر جمعی مستلزم این است که آن محیط را خوب بشناسیم و از نظرات و دیدگاه های افرادی که در آن محیط  هستند، شناخت کافی داشته باشیم. بدون ارتباط با افراد این شناخت به دست نمی آید.

راه های ارتباط مدیر با دانش آموز

چنین وضعیتی در محیط های مدرسه خصوصا در مدارس متوسطه اهمیت دو چندان دارد. چون ما در محیط های مدرسه آینده یک ملت را رقم می زنیم. برای همین ما باید ضمن داشتن وجدان کاری از مسئولیت پذیری بالایی نیز بر خوردار باشیم. در پی چنین توضیحاتی است که مسئولیت سنگین مدیران در شناخت و ارتباط با دانش آموزان مشخص می شود. حقیقت این است که بدون ارتباط با دانش آموزان و بدون آگاهی از نظرات دیدگاه ها و نگرش های آنان از آنچه که در مدرسه می گذرد و یا باید بگذرد. امکان یک مدیریت خوب در مدرسه وجود ندارد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان  نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان  نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زورگویی و قلدری احسان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

منابع و مآخذ

۱ – حسینی، سید مهدی، مشاوره والدین در مسایل تربیتی و تحصیلی فرزندان، چاپ اول، انتشارات اساطیر، ۱۳۷۷٫

۲ – چیکسنت، راتوند، ویلن، نوجوانان با استعداد، ریشه های موفقیت و شکست،ترجمه، پارسا، انتشارات انجمن اولیاء ومربیان، ۱۳۷۴ .

۳ – سیف، علی اکبر، روانشناسی پرورشی، نشر آگاه، چاپ پنجم، ۱۳۷۰ .

۴ – شاملو، سعید، بهداشت روانی، انتشارات رشد، چاپ هشتم، ۱۳۶۹ .

۵ – فرقانی، رئیسی، شهلا، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش – چاپ اول ، ۱۳۷۲٫

۶ – کاظمی حقیقی، ناصرالدین، روانشناسی کودکان تیز هوش، انتشارات سایه نما، چاپ اول ، ۱۳۷۶٫

۷ – کرومبولتز، تغییر دادن رفتارهای کودکان و نوجوانان، ترجمه: یوسف کریمی، انتشارات فاطمی، چاپ چهارم، ۱۳۷۰٫

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 55 = 63