اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل انزوا طلبی و گوشه گیری دانش آموز طلاق را برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل انزوا طلبی و گوشه گیری دانش آموز طلاق را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل انزوا طلبی و گوشه گیری دانش آموز طلاق را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم

گردآوري اطلاعات ( شواهد ۱ )

مسأله را دريكي از جلسات مدرسه مطرح كرده و از مدير ، معاون و همكاران نظرخواهي كردم . مصاحبه اي با پدر ، ناپدری و مادر درباره ي وضعيت او در محيط خانه كردم . با چند تن از هم كلاسي هاي او مصاحبه انجام داده و با توجه به شكايات اوليا و دانش آموزان او را خواسته و كليه مشكلات را با او در ميان گذاشته ام .با اين اوصاف و مطالعه پرونده ي تحصيلي و تربيت او واسناد و مدارك موجود در مدرسه دلايل  اين مشكل را چنين يافتم :

طلاق پدر و مادر و ازدواج مجدد مادر عدم وجود محبت پدري در خانه به دليل طلاق گرفتن مادر از پدر .

وجود الگوهاي نامناسب در بيرون از مدرسه همانند برخي از دوستان و خانواده

محبّت بي رويه و نامناسب توسط مادر و خانواده ي مادري و بدگويي پشت سر پدر

درخواست ها و انتظارات دو گانه از او به علّت دوگانگي فرهنگ هاي دو خانواده

عدم تشويق و تنبيه مناسب و به جا ، هنگام بروز رفتارهاي ناهنجار

علاقه شديد وي به خودنمايي و ابراز وجود

ناديده گرفتن مقررات مدرسه و حقوق ديگران

گرد آوري راه حل ها :

براي نفوذ در دل و جان هر فرد نياز است كه ارتباط نزديك و صميميانه اي با او برقرار گردد . در همين راستا بهتر ديدم كه ابتدا :

ارتباط صميمي با اين دانش آموز داشته و خوب به حرف هايش گوش كنم .

محبّت نمودن به او در حد متعادل

احترام و شخصيت دادن به او

تقويت روحيه ي اعتماد در او

مسئوليت دادن به او در خانه و مدرسه

درك بهتر و بيشتر او از جانب خانواده و خودم شاگردان ديگرم

تشويق او در حد معمول به صورت زباني و انفرادي و گروهي و جنسي

تقويت روحيه ي ايثار و فداكاري در جهت حفظ حقوق اساسي ديگران

ارا ئه الگو هاي مناسب  رفتاري با استدلا ل هاي درست و منطقي.

پيشنهاد به مادران تا كتاب « آنچه دانش آموزاني طلاق بايد بدانند »‌را مطالعه وآن را پياده كنند .

پيشنهاد به مادر تا او و خانواده اش  از پدر و ديگران پيش علی رضا شكايت و بدگويي نكنند.

انتخاب راه حل :

از بين راه حل هاي ارائه شده سعي كردم از همه ي آن ها استفاده كنم ولي بيشتر سعي كردم با مادر و پدر او صحبت كنم زيرا بيشتر اختلال رفتاري او به نحوه ي بر خورد اين دو عزيز مي دانستم ،  پس در چند جلسه بحث و گفتگو ، مشكل عاطفي يا درسي او را به آنان يادآور كردم و با توضيح تأثيرات خانواده ، آنان را متوجّه وظايفشان كردم  كه در زمينه ي تر بيت فرزند خود چه وظايفي بر عهده دارند .

  1. مسئوليت دادن در خانه و مدرس.
  2. احترام به شخصيت او

با او صحبت كردم كه اگر منظم و درس خوان و مؤدب شود نماينده كلاس مي شود ( يعني در مقابل كار خوب پاداش   مي گيرد ، غير مستقيم آموزش دادم هر عملي  عكس العملي دارد ) .

به خاطر انجام كارهاي خوب و مناسب ، به جا حرف زدن و  درس خواندن و….. ،‌ از طريق تمام دانش آموزان يا خودم با دادن جوايز مورد تشويق و ترغيب قرارگرفت و در مقابل كارهاي خلاف و غلط تنبيه مي شد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم اقدام پژوهی مدیر مدرسه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم اقدام پژوهی مدیر مدرسه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم اقدام پژوهی مدیر مدرسه

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم اقدام پژوهی مدیر مدرسه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم اقدام پژوهی مدیر مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل انزوا طلبی دانش آموزم اقدام پژوهی مدیر مدرسه

منابع و ماخذ :

  1. با نوجوانان طلاق چگونه رفتار كنيم ؟ ، حجازي ، سارا ، پيوند ، ، وزارت آموزش و پرورش
  2. رشد دبير ، شماره ي دو ، ، شناخت خانواده و نقش تربيتي آن ، ملكي ،
  3. رشد دبير ، شماره ي دو ، سال سيزدهم ، اختلالات رفتاري ، عاطفي نوجوانان ، شفيع زاده ، محمود
  4. حسين نژاد ، محمّد ، كاربردهاي مشاوره با نوجوانان
  5. قاسمي پويا ، اقبال ، راهنماي عملي پژوهش در عمل

۶٫ كولمن ، ويليام ،‌ « آنچه بايد دانش آموزاني طلاق بدانند ! » ترجمه نفيسه معتكف ، انتشارات دُرسا

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 2