اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم سبک مدیریت مشارکتی مدیران و نقش آن درخلاقیت کارکنان درسال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵را با موفقیت اجرا کنم؟

اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم سبک مدیریت مشارکتی مدیران و نقش آن درخلاقیت کارکنان درسال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵را با موفقیت اجرا کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۶ صفحه

اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم سبک مدیریت مشارکتی مدیران و نقش آن درخلاقیت کارکنان درسال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵را با موفقیت اجرا کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

دیباچه مطالب پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران

انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتي

پس از بررسی های مختلفی که به عمل آوردم راهکار های زیر را به صورت عملی در آموزشگاه به اجرا در آوردم:

  1. احترام گذاشتن به همکاران هنگام صحبت کردن و اظهار نظر آنان
  2. احوال پرسی هر روزه از آنان در لحظه ای که وارد مدرسه می شوند و نیز سپاسگزاری از زحماتشان در پایان روز و گفتن خالصانه
  3. برگزاری جلسات هدفمند شورای معلمان
  4. فراهم ساختن شرایط حضور همکاران در دوره ها ، کارگاه های آموزشی و نشست های خارج از مدرسه ۵٫ آوردن نشریات ، کتاب ها و منابع مناسب خواندنی به محیط آموزشگاه و در اختیار قرار دادن آن ها
  5. فرستادن کارت تبریک یا تشکر به نشانی منزل یا همکاران و یا ارسال پیامک در مناسبت های گوناگون .
  6. توجه به پیشنهادهای همکاران در ارتباط با مسائل مدرسه و به کار بستن آن ها.

۸٫٫ تقدیر و تشکر در جمع ، اولیاء و دانش آموزان از همکاران .

۹٫استفاده از تخصص همکاران در فعالیت های پرورشی و مراسم آغازین.

  1. اطلاع رسانی به موقع بخشنامه ها و مواردی که نفعی برای همکار دارد مانند دوره های ضمن خدمت .

۱۱٫درک و کمک در مواقعی که مشکلی برای همکار به وجود می آید .

  1. اولویت قرار دادن خواسته های معلمان نسبت به خواسته های خود .
  2. کمک رسانی به روند فعالیت های آموزشی و پرورشی معلم ، مانند تایپ سوالات ،اماده کردن برگه های امتحانی و….
  3. داشتن صداقت در عمل وگفتار و رفتار .
  4. اعتبار بخشي به راه حل ها:

راه حل های انتخاب شده باید دارای اعتبار و عملیاتی باشد برای پی بردن به این موضوع با  مدیران و مدیران با تجربه و معلمان مدارس مختلف صحبت شد. و همه با اتفاق نظر موارد فوق را مورد تایید قرار دادند . همچنین با مطالعه مطالب مرتبط با موضوع  به جمع بندی فوق دست پیدا کردم .

توصيف وضعيت مطلوب (شواهد ۲ )

راه حل هایی را که انتخاب کرده بودیم در مدت زمانی که از سال تحصیلی باقی مانده بود اجرا نمودیم تمامی راه حل ها قابلیت اجرایی داشتند. زمانی که همکاران متوجه صداقت ودرستی تعامل بنده  شدند آرام آرام در نحوه برخوردشان تغییرات ایجاد کردند نگاه هاس سنگین گذشته وجود نداشت.از اینکه بخشنامه ها و دوره های ضمن خدمت را به موقع اطلاع رسانی می کردم مورد تقدیر و تشکر قرار می گرفتم و باعث تعامل بهتری می شد . درک واقعی همکار در شرایط مختلف عامل مهمی در بهبود روابط و تغییر دیدگاه نسبت به مدیر مدرسه گردید زمانی که مشکلی به وجود می آمد و بنده با کمال میل اداره کلاس یا هر موردی که مشکل را برطرف میکرد را قبول میکردم ،در برخورد های بعدی مشاهد ه می کردم که همکار با چه تواضع و احترام خالصانه ای برخورد می نمود. واین موارد منجر به این شد بتوانم ارتباط مثبت و اثرگذاری را د اشته باشم و ذهنیت همکاران را نسبت به نگرش منفی آنان نسبت به مدیر مدرسه تغییر بدهم .

ضرورت برقراري روابط انساني در آموزشگاه   

چنانكه  بيان گرديد فقدان آگاهي از شيوه هاي صحيح برقراري  ارتباط سبب مي شود كه انسان ها در محيط هاي مختلف يكديگر را به درستي درك ننمايند و اين خود عامل اصلي بروز اختلاف  در بين آنان مي گردد . چنانكه برخي صاحب نظران معتقدند تمامي مشكلات جهاني بدليل ناتواني انسان ها در ايجاد ارتباط با يك ديگر است . بررسي وضعيت موجود از نظر مديريتي در مدارس ما نشان مي دهد  كه ملاك هاي عمده مديريت در برخورد با مسائل و مشكلات «بايد هاي »اداري است . يعني در روابط انساني  و رعايت جوانب انساني كار و بطور كلي ايجاد محيط آموزشي كاستي هاي زيادي وجود  دارد به عبارتي ديگر مي توان گفت مديران آموزشگاه ها غالباً  گرفتار مسائل جزئي اداري هستند و فرصت پرداخت به امر اصلي يعني آموزش و پرورش و جوانب حساس و پيچيده آن را ندارند . از اين رو سرمايه گذاري در راستاي مساعد ساختن محيط تربيتي و ايجاد شرايطي كه معلم را به كار خود دل گرم كند و طراحي و اجراي برنامه هاي مناسب جهت حل مشكلات مربوط به آنان امري اساسي است . به عقيده صاحب نظران مشكلات حاد معلمان در محيط كار اثر سوئي بر كيفيت آموزشي در مدارس كشور مي گذارد زيرا حفط و نگهداري معلمان ، مستلزم ايجاد شرايط مطلوبي است  كه به عمل كرد رضايت بخش معلمان منتهي مي گردد . به هر حال ،مديران از اين مسئله    غافل هستند كه غالباً رفتار را افراد و گروهايي مورد ارز يابي قرار مي دهند  و از جمله كساني كه مستقيما ً با مديران سر و كار دارند معلمان هستند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

کسب نتایج  پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله اجرای سبک مدیریت مشارکتی مدیران اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

منابع :

۱- كريمى، يوسف، روان شناسى اجتماعى، انتشارات آگاه، ۱۳۸۰

۲- جمعى از مولفان، روان شناسى اجتماعى، انتشارات موسسه پژوهشى حوزه دانشگاه قم ، ۱۳۸۲

۳- سون ویندال و دیگران؛ كاربرد نظريه‌هاي ارتباطات(نظريه‌ها و مكاتب ارتباطات)، عليرضا دهقان و ناصر ضرونچي، تهران، مركز تحقيقات رسانه‌ها، ۱۳۷۶،  چاپ اول، ص۳۷۵٫ و همان، مشهد، کنکاش دانش، ۱۳۸۴، چاپ اول، ص۵۹٫

۴- معتمدنژاد، کاظم؛ وسایل ارتباط جمعی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۸۵، چاپ پنجم، ص ۲۸٫

۵-  دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۱۲-۱۱٫

۶- محسنيان راد مهدي؛ ارتباط‌شناسي، تهران، سروش، ۱۳۸۵، چاپ هفتم، ص ۳۷۵٫

۷- دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۳۲-۲۹٫

۸- دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۳۹-۳۸٫

۹-  سورين ورنر و تانكارد جيمز،۱۳۸۶، چاپ سوم، ص ۸۷ – ۸۰

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1