نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری در سرویس مدارس را بهبود بخشم ؟

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری در سرویس مدارس را بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری در سرویس مدارس را بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر درسایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان براین باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.دراین رابطه هم نمونه اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی برآخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

چکیده ومقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

جمع آوری داده ها وشواهد یک پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

تفسیر وتجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید ونظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

انتخاب راه حل موقت

با توجه به بررسی هایی که صورت گرفت اساسی ترین مشکلات که مشترک بین نظرات اولیا و دانش آموزان و رانندگان بود شلوغی و بی نظمی و جر و بحث دانش آموزان و در نتیجه عصبانیت رانندگان که منجر به مسایل و مشکلات بعدی می گردد .

با توجه به این مسئله سعی کردیم که شعار وقت طلاست را عنوان سازیم و چون عقیده بر این بود که مدیریت زمان موضوعی راکد و با ثبات نیست ، بلکه بیان هدف و تغییرات دایم زندگی است و با توجه به این که زندگی تجربه ی خوشایندی است مشروط به آن که همراه با برنامه ای از پیش تعیین شده باشد و افراد بتوانند خود را با تغییرات آن تطبیق دهند و به سازگاری برسند . در زمینه مدیریت زمان باید قدری برنامه های رفت و آمد روزانه ، هفتگی ، ماهانه را تعدیل کنیم تا در جهت مورد علاقه به حرکت درآید و متعادل نگه داشتن این موضوع در شرایط سختی ها و دشواری ها یک هنر است و اگر دانش آموزان با دادن برنامه ای منسجم بفهمند که زمان چقدر دارای ارزش است بیشتر در مورد آن سرمایه گذاری می نمایند . به این دلیل تصمیم بر این گرفته شد که ابتدا محیط یادگیری مناسبی مانند فضای فیزیکی ، روانی ، اجتماعی را ایجاد نماییم و با توجه به اینکه ماهیت انسانی مدرسه متاثر از محیط روانی و اجتماعی شکل می گیرد  و هر گاه این فضا باز ، خلاق و انسانی باشد یادگیری مداوم ، لذت بخش و عمیق خواهد بود . لذا باید اذعان نمود که آموزش فقط باید براساس توانمند سازی دانش آموزان طراحی و اجرا گردد . همچنین یادگیری را در محیطی آزاد که به زندگی واقعی نزدیک سازد ارائه کرد . بر همین اساس آموزش فرهنگی ، علمی ، پژوهشی و … را مد نظر قرار دادیم اما باید فضایی مناسب در سرویس ها حاکم شود . این امر بدون همکاری و همراهی رانندگان امکان پذیر نخواهد بود . سپس با آموزش رانندگان و دانش آموزان در مسیر حرکت ، برای کودکان و نوجوانان کاروان های تجربه اندوزی راه بیاندازیم و آنان را از زندگی یکنواخت و ماندن در مرداب سکون نجات دهیم تا از نظر روحی و جسمی تندرست شوند و آنگاه در یک موقعیت خوشایند و دلپذیر پیام های تربیتی خود را به آنان منتقل کنیم اگر چنین شد برنامه ای مناسب تدارک دیدیم ، جوانانی سالم ، با نشاط ، با تجربه و آگاه از نیک و بد جهان اطراف خواهیم داشت .

بر اساس همین عقیده گروهی از رانندگان را دعوت نموده و براساس تحقیقات و مصاحبه هایی که قبلا صورت گرفته شده بود نظرات و روش کار را به سمع و نظر آنان رسانده و از آنان خواستیم که خودشان هم جهت یادگیری بیشتر و بهتر راهکار دهند « عقیده شخصی ام بر این است که اگر با کسانی که می خواهید کار کنید از آنها هم نظر خواهی شود و موارد را خودشان انتخاب نمایند مسئولیت کار را هم خود افراد می پذیرند و خودشان را پاسخگو می بینند » سپس نظرات اجرایی را ارائه نمودند و برنامه هایی که رانندگان پیشنهاد نمودند که  ۱- این طرح جنبه اجباری از ابتدای کار پیدا نکند ۲- توجه به علاقه دانش آموزان داشته باشیم۳- توان رانندگان هم در نظر گرفته شود  ۴- علاقه رانندگان هم در نظر گرفته شود که چه کار کند .

پس از بررسی برنامه ها ی زیر را تدارک دیدیم :

– آموزش تفکر

– تقویت روخوانی با خواندن تا بلو ها

– آموزش ز بان

–  آموزش و اجرای سرودهای همگانی

– حل معما و جدول مشارکتی

– برنامه سکوت

  • برنامه تفکر
  • آموزش قرآن
  • آموزش حدیث

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

برای اجرا ۶ نفر از رانندگان را توانستم با خود همراه کنم انتخاب کردم و حدود دوازده درصد از سرویس ها را تحت پوشش طرح قرار دادیم .

ابتدا نوار قرآن و سرود همگانی ، سرود آوای مدرسه ، نوار حدیث و … مهیا ساختیم و به رانندگان دادیم کارهایی که انجام شد :

  • آموزش نماز اول وقت :

پخش اذان در هنگام ظهر رانندگان اذان پخش نمودند و تحت این عنوان بیان نمودند ، چون ما فرصت نداریم و برایمان امکان پذیر نیست که نماز مان را اول وقت بخوانیم پس بیایید همه با هم به اذان گوش فرا دهیم . در واقع آموزش غیر مستقیم خواندن نماز اول وقت را هدف قرار دادیم .

  • آموزش و حفظ قرآن :

آموزش حفظ قرآن در هنگام صبح نوار قرآن پخش می کردند تحت این عنوان که برای شروع کار و آغاز روز از قرآن مدد جوییم برای موفقیت در کارها ، نوار قرآنی را که می گذاشتند چون آموزشی بود ، با چندین بار تکرار پخش می شود ؛ سوره هایی انتخاب شده بود که کوتاه باشد و حفظ آن در ابتدا راحت تر باشد و پس از چند بار تکرار راننده نوار را خاموش می کرد و می گفت چه کسی این سوره را از حفظ است و از بچه ها می خواست که سوره ها حفظ بخوانند یا آنهایی که حفظ شده اند همراه با دیگران بلند بخوانند . البته از طریق برنامه صبحگاه مدرسه اعلام نمودیم آنهایی که سی سوره از قرآن حفظ باشد جایزه ویژه و لوح اهدا می گردد و هر کس حفظ می شد مراجعه می نمود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس  نمونه اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس  نمونه اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس  نمونه اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس  نمونه اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس  نمونه اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود مشکلات رفتاری در سرویس مدارس  نمونه اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع

۱- آصفی ، آمنه ، خانواده و تربیت ، انتشارات امام ، تهران ۱۳۵۶ ، چاپ دوم

۱- مرتضوی زاده ، سید حشمت الله ، کارشناس مدیریت آموزشی

۲- نشریه ماهانه آموزشی تربیتی پیوند شماره ۲۷۵ – ۲۷۴ – ۲۷۳ تابستان ۱۳۸۱

۳- فصلنامه ی مدیریت در آموزش و پرورش ، سال چهارم ، شماره یک بهار ، ۱۳۷۴ ، صفحه ۷۷

۴- ماهنامه ی آموزشی – تربیتی پیوند شماره ۲۲۷ – ۲۲۵ تابستان ۱۳۷۷ صفحه ۳۰

۵- فلسفی ، محمد تقی ، جوان از نظر عقل و احساسات جلد ۲ ، هیات نشر معارف اسلامی ، تهران ۱۳۵۳

۶- شرفی ، محمد رضا ، دنیای نوجوان ، انتشارات تربیت تهران ۱۳۷۰ ، چاپ اول

۷- شیرازی ، سید محمد ، رشد فکری در جامعه اسلامی ، چاپ اول قم ۱۳۶۸ ( با تخلیص و اندکی تغییر )

۸- احمدی ، سید احمد ، روان شناسی نوجوانان و جوانان ، انتشارات مشعل ، تهران ۱۳۶۹ ، چاپ دوم

۹- جولی فورتن استرن ، مدیریت جامع زمان ، ترجمه محمد قراچه دائمی ، انتشارات پیک بهار ، ۱۳۸۰

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

55 − = 49