نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی وانجمن اولیا و برگزاری جلسات دوره های آن راپربار کنم؟

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی وانجمن اولیا و برگزاری جلسات دوره های آن راپربار کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم با کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی وانجمن اولیا و برگزاری جلسات دوره های آن راپربار کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا

تجزیه و تحلیل داده ها

مشارکت واقعی و جدی قشرهای متفاوت اولیاء در اداره ی امور جامعه و بیش از هر جا  در آموزش و پرورش و در سنگر آموزشگاه معنای درست خود را پیدا می کند. این مشارکت در صورتی تحقق می یابد که بهترین روابط ، یعنی حسن تفاهم ، اعتماد ، همدلی ،  هم اندیشی و صمیمیت میان اولیاء و مربیان برقرار باشد.

      موانع و کاستی ها:

کاستی های جلب مشارکت اولیاءی را در عوامل ذیل می توان یافت :

  1. ضعف آموزشگاه در برقراری ارتباط با اولیاء و اطلاع رسانی صحیح و به موقع.
  2. ضعف در برنامه ریزی و عملکرد یا  ناهماهنگی در نگرش ها  و تصمیم گیری ها
  3. فعال نبودن دانش آموزان در امر مشارکت.
  4. فعال نبودن دبیران در امر مشارکت.
  5. نبود تبلیغات و آگاه سازی برای جلب اولیا  به مشارکت .

یافته های تحقیق

از آنجایی که هرکدام از دانش آموزان، با توجه به تفاوت خانواده ها، یک نگرشی از آموزش و پرورش دارند و ممکن است نگرش های غیرهمسو برای پیشرفت دانش آموزان مشکل ایجاد کند، فعالیت انجمن اولیا و مربیان مدارس تاثیر زیادی روی روند حرکت صحیح آموزشی آن ها دارد. به علاوه، کمک اولیا به مدارس از جنبه های مختلف می تواند مانند یک اقیانوس بیکران باشد و عدم استفاده درست از توانایی های این اقیانوس باعث وارد آمدن لطمات جبران ناپذیر بر کشور می گردد.

بنابراین، برای استفاده درست از این امکان باید بستر درستی تدارک دید. لازم است یک بستر سالم و محکم برای حضور فعال اعضا انجمن اولیا و مربیان فراهم آوریم که هم چون نظام آموزشی فعلی اعضا انجمن را صرفا برای امضا صورت حساب ها و هزینه ها نخواهند و از این که مدیران بتوانند به دلخواه خود عمل نمایند جلوگیری شود. بنابراین، در نظام آموزشی مطلوب، مدارس نمی توانند از اولیا جدا باشند و حتما بین اولیا و مربیان و مدیران مدارس همکاری نزدیک وجود دارد.

در نظام آموزشی مطلوب اولیا از نزدیک در جریان کارهای مدرسه هستند و به آن ها میدان داده می شود که در تمام صحنه ها به یاری مسئولین آموزشی بشتابند. نتیجه این یاری و همکاری ارتباط نزدیک و صمیمی اولیا با مسئولین آموزشی مدرسه خواهد بود. این همکاری باعث رشد و شکوفایی همه جانبه دانش آموزان می گردد. تحقیقات نشان دهنده ی تمایل والدین به همکاری با مدرسه در جهت بهبود کیفیت تحصیلی فرزندانشان است. در واقع برای ایجاد ارتباط نزدیک بایستی زمینه های کاری مشترک بین اولیا و مکان های آموزشی به وجود آورد. بنابراین در نظام آموزشی درست، زمینه کاری مشترک بین اولیا و مربیان وجود دارد و تماس اولیا با مدارس شدت می گیرد، به طوری که تمام اولیا مجبور هستند جهت آگاهی از اوضاع مدرسه و مشکلات آن و کمک برای رفع مشکلات از نزدیک با یکدیگر تماس برقرار نمایند.

همان طور که در بین دانش آموزان گروه های کاری وجود دارد، اولیا نیز گروه های کاری تشکیل می دهند. در این همکاری مشترک، تمام اولیا و مسئولین و معلمان از نزدیک با هم آشنا می شوند. در مدارس پسرانه، عموما پدران موظف به شرکت در این جلسات می شوند و متقابلا در مدارس دخترانه مادران بایستی مسئولیت را بپذیرند.

یکی دیگر از زمینه های کاری، انتخاب تعدادی از اولیا به عنوان مشاور معلمان می باشند. شاید برخی از معلمان تصور کنند، معلمی کار حرفه ای است، پس نمی توان از اولیا به عنوان مشاوران خود استفاده کرد.

ولی از آن جایی که اصولا مشورت کردن استفاده از عقل دیگران است و قطعا در بین اولیا افراد خوش فکر فراوان وجود دارند که در شغل های دیگر مشغول به کار هستند و زمینه فراوان برای هم فکری با معلمان دارند. در این شرایط، ارتباط معلمان با اولیا یک شکل واقعی به خود می گیرد و از این طریق معلمان با دیدگاه اولیا و دانش آموزان شان از نزدیک و به طور دقیق تر آشنا می شوند.

در این فرصت معلمان که هدایت گر جامعه هستند، دیدگاه خودشان را با اولیا در میان گذاشته و اگر مشکلاتی با ضعف های فکری و فرهنگی در امور مدارس و یا امور جامعه اطراف خود وجود دارد، با آن ها در میان گذاشته و به کمک یک دیگر برای حل این مشکلات را ه حل های عملی پیشنهاد می نمایند. در آموزش درست این گونه نخواهد بود که به ازای هر چهار مادر تنها یک پدر در جلسات شرکت کند.

زمینه کاری دیگری که می توان برشمرد این است که تعداد زیادی از اولیا هنرهای ویژه ای دارند. در مقابل، مدارس این امکان را ندارند که از هر هنرمندی دعوت به عمل آورند. با باز شدن این راه، به راحتی اولیا نیز هنرهای خودشان را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و خودشان نیز در این ابعاد رشد بیشتری می نمایند.

      راه حل های  پیشنهادی :

مهم ترین عامل شرکت دادن اولیاء در جلسات انجمن اولیاء و مربیان آگاه کردن  آنها  از تمام جوانب مشارکت است. برای این منظور می توان به اقدامات زیر دست  زد:

  1. شرکت دادن اولیاء در جلسات عمومی انجمن اولیاء و مربیان.
  2. ترغیب خانواده ها به شرکت مستمر در کلاس های آموزش خانواده.
  3. گسترش تبلیغات رادیو  و تلویزیونی در این زمینه.
  4. استفاده از نقش شوراهای آموزش و پرورش در جهت آگاهی دادن به اولیاء.
  5. دعوت از اولیاء برای حضور مکرر در آموزشگاه و پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان خود.
  6. برپایی نمایشگاهی از حاصل کار دانش آموزان و دبیران.
  7. تجلیل از افراد خیر و معرفی آنان به اولیاء.
  8. دعوت از اولیاء جهت بازدید از راهکار های بدست آمده حاصل از تلاش عوامل آموزشگاه
  9. تشویق اولیاء به مطالعه ی مجلات علمی و تربیتی.

راه حل های پیشنهادی درباره همکاران در آموزشگاه

  1. آگاه ساختن دبیران در مورد توانایی و ظرفیت عظیم اولیاء در آموزش و پرورش  دانش آموزان
  2. آموزش دبیران در جهت تقویت مهارت های ارتباطی آنان با اولیاء برای شناخت  بهتر انتظارات و نیازهای طبقات مختلف اجتماعی.
  3. ایجاد تغییر و تحول در نحوه ی تشکیل انجمن اولیاء و مربیان در آموزشگاه.
  4. تقویت مهارت های آموزشی و پرورشی اولیاء.
  5. ایجاد تحول در جامعه ی محلی اطراف آموزشگاه، بازدید مشاور و مدیر در صورت درخواست خانواده های پر مسئله، حضور داوطلبان در آموزشگاه و …

      راه حل های انتخابی و قابل اجرا

  1. حضور همه جانبه ی اولیاء و مربیان در تصمیم گیری های آموزشی و اداره ی آموزشگاه.
  2. اطلاع رسانی دقیق و به موقع درباره ی وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان  و مسائل و مشکلات آموزشگاه.
  3. قدردانی از فعالیت ها و همکاری های اولیاء در آموزشگاه.
  4. ایجاد فضای لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان.
  5. استفاده مناسب از توانایی های تخصصی و مهارتی اولیاء.
  6. برگزاری جلسات مشترک اولیاء و مربیان به طور مستمر.
  7. کیفیت بخشی به امر آموزش در آموزشگاه

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا نمونه اقدام پژوهی مدیر 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا نمونه اقدام پژوهی مدیر 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا نمونه اقدام پژوهی مدیر 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا نمونه اقدام پژوهی مدیر 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا نمونه اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کیفیت بخشی به کارگروههای تخصصی و انجمن اولیا نمونه اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع و مآخذ

۱ -آيين نامه انجمن اوليا و مربيان واحدهاي آموزشي، وزارت آموزش و پرورش

۲ -پيوند: نشريه ماهانه آموزشي - تربيتي، انتشارات انجمن اوليا و مربيان، شماره ۲۷۱

۳ -نگاه: نشريه خبري آموزشي - تربيتي، وزارت آموزش و پرورش، سال پنجم، شماره ۶۱

۴ -جهانگرد، يدالله، آشنايي با انجمن اوليا و مربيان، انتشارات دفتر انجمن اوليا و مربيان

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

29 − 25 =