اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های خلاق ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا را بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های خلاق ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا را بهبود بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۵ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های خلاق ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا را بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا

گردآوری اطلاعات(شواهد۱)

نمرات یاسمن در پرسشهای شفاهی درس نشاندهنده ضعف او در این درس بود.بعد از اینکه نصف کتاب تمام شد وامتحان کتبی از دانش آموزان گرفته شد باز هم یاسمن نمره کمی گرفت یکی از برنامه های های مدیریت و معاونین مدرسه  این است که قبل از امتحانات ترم اول از معلمین خواسته می شود اسامی دانش آموزان ضعیف در کلاس درسشان را مشخص کرده و بنویسند و این اسامی را در اختیار آنها بگذارند تا با دعوت از والدین آنها به مدرسه مشکلات درسی یا اخلاقی دانش آموزان را با آنها در میان گذاشته تا بتوانند با همفکری آنها برای حل مشکل آنها اقدام شود تا برای امتحانات مشکل نداشته باشند.

مادر یاسمن به مدرسه آمد . از مدیریت و معاونین خواستم که من به دنبال مشکل او باشم. بنابراین من با مادر یاسمن صحبت کرده و از شرایط خانوادگی و مشکل او پرسیدم. مادرش در جواب گفتند:ما در خانواده مشکلی نداریم.من و پدرش هر دو تحصیلکرده هستیم.پدرش کارمند بانک است ، شرایط اقتصادی خوبی داریم.خانواده ما مذهبی است.دو فرزند دختر داریم که یاسمن فرزند اول ماست ،امکانات خوبی را برایش فراهم کرده ایم،اتاق جداگانه دارد و تکالیف و درسهایش را در اتاقش انجام می دهد.اما من هم نمی دانم چرا نمره هایش کم است و نگران یاسمن بود و دوست داشت هر چه زودتر مشکلش حل شود او حتی خواست که به او مشاوری معرفی شود تا یاسمن را نزد او ببرد،اما من به او قول دادم تمام تلاش خود را به کار ببرم تا مشکل یاسمن حل شود.

طی صحبتهای اولیه با یاسمن از او پرسیدم:مشکلت چیست که درس نمی خوانی؟اصلا انتظار نمره های پایین را از تو نداشتم ، تو را دانش آموزی زرنگ و فعال فرض می کردم.خودش هم از این موضوع ناراحت بود پاسخ داد:خودم هم خیلی دوست دارم نمرات بالا کسب کنم اما تمرکز لازم را در کلاس و موقع درس خواندن ندارم.

پرسشنامه مدیریت زمان را در اختیارمادر  او گذاشتم تا وضعیت مدیریت زمان و برنامه ریزی یاسمن مشخص شود.این پرسشنامه توسط مادر یاسمن و درباره یاسمن پر شد.

هیچ گاه  به ندرت   گاهی  اغلب  همیشه

۱-آیا کارهایی که در طول روز انجام می دهید،کارهایی است که بیشترین اولویت را دارد؟

۲-آیا درسهایتان را در لحظه آخر به انجام می رسانید و یا به وقت بیشتری نیاز دارید؟

۳-آیا می دانید که چه مقدار از زمان خود راصرف دروس مختلف می کنید؟

۴-آیا شما در برنامه ریزی های خود زمان را درنظرمی گیرید؟

۵-آیا در کارها یا برنامه هایتان وقفه ایجاد می شود؟

۶-آیا در انتخاب کارها یا تکالیفی که باید انجام دهید هدف تعیین می کنید؟

۷-آیا در برنامه ریزیخود زمانهایی را برای انجام اتفاق های غیر منتظره در نظر می گیرید؟

۸-آیا می دانید هر یک از کارهایی که انجام می دهید از چه ارزشی برخوردار است؟(کم ،متوسط،زیاد)

۹-زمانی که برنامه یا کار جدیدی به شما محول می شود  آیا اهمیت آن را بررسی کرده و بر این اساس ان را در اولویت بندی خود قرار می دهید؟

۱۰-آیا در مهلت نهایی انجام تکالیف و تعهدات خود نگران هستید؟

۱۱-آیا دیر آموزی اغلب موارد شما را از انجام تکالیف باز می دارد؟

۱۲-آیا مجبور می شوید خواندن درسهای امروز را به فردا موکول کنید؟

۱۳-آیا برای خود لیست درسهایی را که باید بخوانید  تنظیم می کنید

۱۴-قبل از انجام هر کاری آیا بررسی می کنید که آن کار ارزش زمانی را که صرف آن می کنید داردیانه؟

با توجه به پاسخهای یاسمن به این پرسشنامه مشخص شد دیر آموزی عاملی است که همیشه او را از انجام تکالیف باز می دارد ،همچنان که قبلا نیز اعلام کرده بود در مورد انجام نشدن تعهدات و تکالیف خود نگران است،اهمیت کارها و اولویت آنها را می داند ولی وقفه در انجام فعالیتهایش ایجاد می شود که به دلیل زمانی هست که از دست می دهد.

ادبیات و پیشینه تحقیق

با توجه به اینکه کاملا مشخص شد مشکل اصلی یاسمن دیر آموزی و عدم تمرکز در کلاس درس هست،اطلاعات خود را در زمینه عوامل به وجود آورنده عدم تمرکز افزایش دادم تا بتوانم مشکل یاسمن را زودتر برطرف کنم.در این زمینه اقدام پژوهی هایی که با این موضوع بود بررسی کردم.

یکی از این تحقیق ها با عنوان چگونه توانستم تمرکز دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدرسه فرزانگان را در کلاس بالا ببرم. که آنها راه حل هایی را که برای حل این مشکل ارائه داده بودند عبارت بود از:توجه به تفاوتهای فردی، تشویق لفظی، مسئولیت دادن به شاگردان درونگرا،توجه به تغذیه دانش آموزان،استفاده از وسایل کمک آموزشی استفاده از نمایش و بازی استفاده از شعر و نقاشی،کنترل شلوغی کلاس ،ایجاد شرایط محیطی خوشایند،تغییر روش تدریس،توجه به وضعیت جسمانی دانش آموزان،عدم استفاده از وسایل فانتزی

تحقیق های موردی نیز در مورد عدم تمرکز دانش آموز بود ولی چون در مورد دانش آموزان خاص مثل بیش فعالی و… بود که چون شرایط دانش آموز متفاوت بود راهکارهای آنها نیز متناسب با آن دانش آموز بود.

اما در مورد دو تحقیق فوق که ارائه شد چون در مورد کل کلاس بود ضمن استفاده از تحقیقات همکاران راهکارها کمی متفاوت خواهد بود.چون ابتدا باید عواملی که باعث عدم تمرکز در یاسمن شده است خوب شناسایی شود سپس با توجه به علت به وجودآورنده راهکارهای لازم ارائه شود.

هدف پژوهش:شناخت عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز-راههای افزایش دقت و تمرکز حواس

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود ضعف درسی یاسمن دانش آموز کم شنوا اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

منابع

۱-قاسمی پویا، اقبال، راهنمای معلمان پژوهنده، ۱۳۸۳

۲-قائمی، علی، زمینه تربیت ، ۱۳۶۵

۳-عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۳

۴-اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، ۱۳۸۳

۵ -سيف، علي‌اکبر. (۱۳۸۴). روش تهيه پژوهشنامه. (ويرايش دوم). تهران: دوران

۶- حري، عباس و شاهبداغي، اعظم. (۱۳۸۵). شيوه‌هاي استناد در نگارش‌هاي علمي. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 5 = 4