اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری رهام دانش آموز را با استفاده از فناوری های نوین برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری رهام دانش آموز را با استفاده از فناوری های نوین برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه

اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری رهام دانش آموز را با استفاده از فناوری های نوین برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله  برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین

روش استفاده از آزمون هاي رواني

با آزمون هاي رواني مي توان توانايي ها يا ويژگي هايي مانند هوش، شخصيت، سازش با محيط و مانند آن را اندازه گيري كرد. با استفاده از اين ابزارهاي عيني و هنجارشده كه پايايي و روايي قابل اطمينان داشته باشند، مي توان تصوير روشن و قابل مقايسه اي از ويژگي ها و توانايي هاي دانش آموز به دست آورد. آزمون رواني وسيله اي است عيني و هنجارشده كه براي اندازه گيري نمونه اي از رفتار ويژه مورد استفاده قرار مي گيرد.

به منظور سنجش ويژگي ها و توانايي هاي افراد بشر، روانشناسان و متخصصان
علوم تربيتي سعي دارند وسايل اندازه گيري بسازند كه همان كاري را كه با متر در مورد اندازه گيري قد انجام مي دهند، بتوانند با اين وسايل در باره هوش، شخصيت، توانايي حركتي، استعداد يادگيري، توانايي خواندن و مانند آن انجام دهند. آزمون هاي بسيار و مختلفي در اين زمينه ها ساخته شده است كه تنها تعداد بسيار معدودي از آن ها داراي روايي و پايايي قابل قبول هستند، اما همين آزمون ها نيز مورد انتقاد و سؤال فراوان قرار گرفته اند و در استفاده و نيز در تعبير و تفسير آن ها بايد دقت فراوان به كار رود.

بايد خاطر نشان ساخت كه استفاده محض از آزمون هاي رواني تنها مي تواند در بهترين حالت، مكاني را كه كودك بر منحني طبيعي فرضي احراز مي كند، مشخص نمايد وآگاهي هاي لازم ديگر در باره چگونگي انجام اعمال و كردار آزمودني و نيز چگونگي تحول و شرايط محيطي و خانوادگي او را نمي دهد. لذا تركيبي مناسب از روش هاي ياد شده مي تواند به حل معماي تشخيصي كودك كمك كند.

انواع ناتواني هاي يادگيري

تشابه اوليه كودكان مبتلا به ناتواني يادگيري ، عدم قدرت آنها در يادگيري است اختلاف ميان اين كودكان تنها زماني خود را نشان مي دهد كه انواع ناتواني هايي كه به آن مبتلا هستند طبقه بندي شود. والاس و مك لافلين ناتواني هاي يادگيري را به شرح زير طبقه بندي مي كنند:

  1. ناتواني هاي يادگيري تحصيلي كه شامل:
    • هجي كردن، نوشتن، بيان انشايي؛
    • محاسبات رياضي؛
    • دستخط و نوشتن؛
    • خواندن.
  2. ناتواني هاي يادگيري تحولي كه شامل:
  • ناتواني هاي ثانويه تفكر، زبان شفاهي؛
  • ناتواني هاي اوليه توجه، حافظه و ادراك.راه هاي درمان اختلالات يادگيري

هر چند اختلالات يادگيري، اصولاً مسئله‌اي آموزشي است. اما از چندين جنبه مختلف مورد بررسي قرار گرفته است. بسياري از محققان در اين زمينه، آشكارا از فرضيه نقص جزئي در مغز سود مي‌جويند و به اين ترتيب مي‌كوشند با ارزيابي مسائل فرض شده مربوط به اين نقص زيستي، مشكل را برطرف كنند. از جمله شيوه‌هاي درماني رايج بر اين اساس، مي‌توان به نگرش‌هاي ادراكي- حركتي اشاره كرد. در اين شيوه تلاش مي‌شود موقعيت‌هايي براي كودك فراهم شود تا بتواند اطلاعاتي را از محيط دريافت كند به يكديگرارتباط دهد و آنها را دريابد. استفاده از رورووك، بازي‌هايي براي آموزش حركت، تمرينات روي تخته‌سياه براي رشد هماهنگي حركت و ادراك ديداري و حل معما در اين شيوه كاربرد دارند. از روش‌هاي درماني ديگر مي‌توان به روش ديداري- حركتي و شيوه‌هاي رفتاري اشاره كرد. برخي از متخصصان حرفه پزشكي نيز معتقدند بايد به اين دسته از كودكان دست‌كم به‌طور آزمايشي دارو تجويز كرد. با اين حال درباره تاثيرات دارودرماني روي دانش‌آموزان مبتلا به اختلالات يادگيري، مطالعات انجام شده بسيار اندك است. «مگاويتامين- درماني» اولين بار توسط (كوت) براي درمان اين اختلالات پيشنهاد شد كه به استفاده از ويتامين‌ها تا حداكثر يك‌هزار برابر ميزان مورد نياز بدن گفته مي‌شود. از سوي ديگر در نظر گرفتن امكانات آموزشي ويژه كودكان، مورد توجه قرار گرفته است. مثلاً استفاده از اتاق مرجع يا كلاس‌هاي ويژه. با اين حال مسئله جاي دهي مبتلايان به اختلالات يادگيري در كلاس‌هاي مختلف هنوز مورد بحث بسياري از متخصصان آموزش و پرورش است.

نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان

يك كودك از نظر بدني در حال رشد است. از نظر اجتماعي او درگير فرآيند آمادگي يا در حال آماده شدن براي پذيرش سهمي به عنوان يك بزرگسال در جامعه يا به قول معروف اجتماعي شدن، است. بدين معني كه او مهارت هايي نظير خواندن، شمردن و رفتار با مردم را مي آموزد، مهارت هايي كه براي زندگي خود در بزرگسالي بدان ها نياز دارد. هنجارها، ارزش ها و رسوم جامعه خود را فرا مي گيرد و در آن ها مهارت پيدا مي كند. او خود را با قوانين مهم تر و تاريخ فرهنگي و شعائري كه از وي انتظار مي رود آن ها را دنبال كند، آشنا مي كند. او در حال رسيدن به نقطه اي است كه مي توان در آن جا وي را بدون نظارت پدرانه در جامعه اي كه متشكل از بزرگترها و همقطاران وي است، رها كرد. در همان حال از نظر روانشناختي وي درگير فرآيند كشف و هدف يابي است. او در تلاش شكل دادن به تصويري از محيط خويش است و مي كوشد تا خود را از اين محيط جدا كند به طوري كه بتواند تصويري از هويت خويش شكل دهد. او در جستجوي اهدافي است،از قبيل: در اين جهان وي به كجا تعلق دارد؟ چه كاري بايد انجام دهد؟ در مورد مذهب، سياست و اخلاق موضع او چيست؟چه دوستاني را بايد پيدا كند؟ چه نوع شريك زندگي را بايد ومي تواند به دست آورد؟

براي يك كودك اين ها تجربه هاي مشكلي هستند كه اغلب مولد ضربه هاي شديد، ترس ها و سرخوردگي ها هستند. كودك مي تواند به تلويزيون رو كند تا از برخوردها و سرخوردگي هاي جهان واقعي بگريزد، شايد از تلويزيون براي حل مشكلات خود كمك بگيرد و براي آن ها توضيحي بيابد.

شرام و همكارانش طي تحقيقات بسيار زيادي كه در باره تأثير تلويزيون بر روي كودكان انجام داده اند به اين نتيجه رسيده اند كه كودكان از راه تلويزيون به مقدار قابل ملاحظه اي كسب اطلاعات و معلومات مي كنند و جالب اين جاست كه اين كار بدون كوشش و زحمت آن ها حاصل مي شود. به عبارت ديگر در حالي كه كودكان در كودكستان و مدرسه براي فراگيري اطلاعات نو و جديد بايد كوشش فعالانه از خود نشان بدهند، در پاي تلويزيون در حالي كه به ظاهر تفريح مي كنند و سرگرم هستند، مطالب و نكات چندي را مي آموزند.

پدران و مادران نيز بر اين حقيقت دست يافته اند كه بچه ها جزئيات بسياري در مورد آداب و طرز رفتار در اجتماع، از راه تلويزيون به آساني فرا مي گيرند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین  اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری رهام با استفاده از فناوری های نوین اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران.(۱۳۸۳)، اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. اسپارك، برنارد. (۱۳۷۲)، آموزش در دوران كودكي، ترجمه محمد حسن نظري نژاد، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ چهارم.
  3. ايراني، يوسف. بختياري، ابوالفضل. (۱۳۸۲)، روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  4. پژوهش در حيطه كودكان استثنايي، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، سال هفتم، شماره۴، شماره پياپي ۲۶٫
  5. چكيده مقالات ششمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران، (۱۳۸۵)، نشر سروش هدايت، چاپ اول.
  6. سيف نراقي، مريم. نادري، عزت الله. (۱۳۷۹)، نارسايي هاي ويژه در يادگيري (چگونگي تشخيص و روش هاي بازپروري)، تهران، انتشارات مكيال، چاپ اول.
  7. شرام، ويلبر….. (۱۳۷۲)، تلويزيون در زندگي كودكان ما، ترجمه محمود حقيقت كاشاني، تهران، انتشارات مركز تحقيقات مطالعات و سنجش برنامه صدا و سيما، چاپ اول.

برای دانلود اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

44 − = 40