اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با قصه گویی و نمایش خلاق به رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان موثر باشم؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با قصه گویی و نمایش خلاق به رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان موثر باشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با قصه گویی و نمایش خلاق به رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان موثر باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی

گردآوری اطلاعات و شواهد(۱)

برای حل این مشکل ابتدا به جمع آوری تجربیات اولیا دانش آموزان در ارتباط با درس انشا پرداختم و در جلسه ا ی که در آبان ماه برگزارشد مسئله را مطرح نمودم و از تجربیات همکاران محترم استفاده نمودم.و در این رابطه به مطالعه ی کتابهای مختلف از جمله: آیین نگارش، ره یافت های آموزشی و تربیتی در درس انشا خودآموز روش تدریس مهارت نوشتن در دوره ی ابتدایی، خودآموز روش تدریس زبان فارسی، شیوه های خلاق آموزش انشا، آموزش خاطره نویسی پرداختم. در يك تقسيم بندي كاري در مرحله اول , نحوه تدريس زنگ انشاي چند نفر از همكاران را جويا شدم كه آيا نگارش ها بايد در منزل يا در كلاس بايد صورت بگيرد , نظر اولياي دانش آموزان كه در مدرسه حاضر مي شدند پرس و جو كرده و يادداشت مي كرديم كه نظرات متفاوتي ايراد مي شد در يك نمونه آماري كه بدست آورديم معلوم شد كه اكثر انشاها در منزل نوشته مي شود كه اين روش با توجه به تحقيقات و نظر اكثر علماي تعليم و تربيت كاملاً منسوخ است و اكثر اوليا از اين امر ناراضي بودند و دانش آموزان نيز در كلاس تمايل به شنيدن نوشته هاي هم كلاسي خود نشان نمي دادند.

براي اكثر آموزگاران نيز ساعت انشا كسل كننده و خسته كننده مي باشد , در يك نظر سنجي از بچه ها , آنها نيز بيان كردند كه نمي دانند چگونه انشا بنويسند , موضوعات براي آن ها قابل فهم نيست , مورد علاقه آنها نيست.

در نوشته هايي كه در خصوص نگارش و مخصوصاً نگارش خلاق , مقطع ابتدایی لازم بود جمع آوري كرديم كه در پايان به طور مختصر گوشه هايي از مطالب يادداشت مي گردد . در ساعت انشا مي توان با ايفاي نقش , قصه گويي و نمايش خلاق به عالي ترين اهداف زبان آموزي دست يافت كه نوشتن نيز يكي از اين اهداف است ايجاد برقراري ارتباط انساني و عاطفي , نظم بخشي به افكار گفتار پرورش قوه تفكر استدلال , استنتاج و به طور كلي رشد و شكوفايي خلاقيت و استعدادهاي زباني در دانش آموزان مي انجامد.

برای حل این مشکل ابتدا به جمع آوری تجربیات اولیا دانش آموزان در ارتباط با درس انشا پرداختم و در جلسه ی ارتقا کیفیت آموزگاران در آبان ماه مسئله را مطرح نمودم

پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا:

نتایج تحقیق سیر تاریخی درس انشا در کتاب های درسی مدارس ایران از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۷۳ کاری از سید حسین محمدی حسینی نژاد به شرح ذیل است.

۱- به دلیل این که در کار تالیف کتاب های درسی به ویژه انشا هیات های علمی، تخصصی نظارت نداشته اند، توجه جدی و پیگیر به این درس نشده است.

۲- کتابهای راهنمای انشا عملا فاقد یک برنامه عملی و هدف دار برای درس انشا می باشد.

۳- دانش آموزان در تمام مقاطع این درس را دوست دارند و آن را جدی تلقی می کنند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات

پس از بررسی نظرات اولیا و همکاران به این نتیجه رسیدم در درس انشا موانع زیادی وجود دارد که برخی از آنها عبارتست از:

۱-    ضعف فرهنگ مطالعه

۲-    جایگاه نداشتن فرهنگ انتقاد و رواج فرهنگ تملق

۳-    فرهنگ جرأت نداشتن واتکا به خانواده برای ابراز ایده ها و آرام و هجوم به مسائل و برآورد راه حل و ارائه آن ها

۴-    عدم وجود تشویق کارساز و مناسب

۵-    ارزش نگذاشتن به نوشته های ابتدایی

۶-    ملموس نبودن موضوعات و مسائل مورد بحث و تکراری بودن آنها

۷-    همکاری نامناسب خانواده ها

۸-    عدم وجود ارزیابی دقیق از درس انشا

۹-    ذاتی و ارثی پنداشتن امر خلاقیت و ابداع

۱۰-مشخص نبودن جایگاه درس انشا در برنامه ی درسی به صورت اعتقادی و سهل الوصول بودن و در اختیار گرفتن آموزش آن و نیز زمان آن برای تکمیل دروس دیگر.

دانش‏آموزان بی انگیزه در مدرسه و راهبردهای افزایش انگیزش

همه‏ی ما از اهمیت انگیزه در زندگی آگاهی کامل داریم، با این حال بیشتر ما احساس می‏کنیم در زندگی به اندازه‏ی کافی دارای انگیزه نیستیم. انگیزه به ما کمک می‏کند تا احساس رضایت‏خاطر کنیم، درباره‏ی خودمان احساس مسئولیت نماییم و بر زندگی خود تسلط داشته باشیم.. بی‏انگیزگی در بین دانش‏آموزان این نگرانی را در والدین و آموزگاران به‏وجود می‏آورد که شاید آن‏ها نتوانند در مورد خود به درستی عمل کنند، به بیراهه بروند یا حتی زندگی خود را تلف کنند. موقعیت و شرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با بی‏انگیزگی دانش‏آموزان ارتباط نزدیک دارد. آموزگار مهم‏ترین نقش را در مدرسه ایفا می‏کند و چگونگی عملکرد دانش‏آموز به رفتار آموزگار بستگی دارد. برای آموزگار انگیزه‏ی دانش‏آموز هم به‏عنوان هدف و هم به‏عنوان وسیله‏ی پیشرفت در سایر زمینه‏ها اهمیت بسیار بالایی دارد. لذا در این بحث به‏طور مختصر ابتدا با علائم دانش‏آموزان بی‏انگیزه و سپس به سبب‏شناسی و راهکارهای مناسب جهت بالا بردن انگیزه‏ی لازم در دانش‏آموزان خواهیم پرداخت. پس از تجزيه و بررسي و تحقيق و مطالعه منابع موجود خلاصه يافته هاي حاصل از اين تجزيه و تحليل ( علل ناتواني دانش آموزان در نگارش انشا بدين شرح مي باشد)

۱- عدم آشنايي دانش آموزان با طرز و چگونگي انشا كه دلايل آن در وضعيت موجود نوشته شد , كه در دوم ابتدایی آشنايي دانش آموزان فقط با جمله بندي بوده  است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی و انشای دانش آموزان با قصه گویی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی

فهرست منابع

۱- رحیمی،عبدالکریم.(۱۳۸۶). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

۲- پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت آموزگار ،چاپ اول.

۳قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای دانش آموزان،نشر آرین، چاپ سوم.

۴-   قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

۵-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

۶-نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 13 = 19