اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به استفاده موادغذایی سالم علاقه مند نمایم؟
اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به استفاده موادغذایی سالم علاقه مند نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه
اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به استفاده موادغذایی سالم علاقه مند نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم
بعد از اين كه از نظرات همكاران و دانش آموزان از طريق مشاهده و مصاحبه و پرسشنامه مطلع شدم براي ايجاد انگيزه به تغديهي صحيح از آنها خواستم داستاني در مورد دو خانواده مطرح كنند كه يكي از اين خانواده ها تغذيهي سالم مي خورند و خانوادهي ديگر رژيم غذايي نامناسب دارند. سپس آنها را با هم مقايسه كنند و بدين ترتيب تا حدودي با سوء تغذيه دانش آموزان آشنا مي شوند. سپس:
۱-تعيين بهداشتيار تغذيه
۲-ارزش يابي هفتگي و ماهيانه از بهداشتيار تغذيه
۳-تهيهي جدولي مربوط به خلاقيت و ابتكارات بهداشتيار تغذيه و دانش آموزان كه هدف از آن شناسايي و استعدادهاي نهفته ي دانش آموزان و ارائهي طرح هاي نو است
۴- ابتدا خودم پوستر طبقه بندي گروه هاي غذايي را به آنها نشان داده و از آنها خواستم ليستي از غذاهايي كه در اطرافشان وجود دارند تهيه كرده و غذاهاي انرژي زا، مكمل و يا كمك كننده به رشد بدن را تعيين كنند
۵-اهميت تغذيه را از طريق احاديث از معصومين به آنها تذكر دهم
۶- دادن كارت تندرستي و نشاط به دانش آموزاني كه از تغذيهي سالم استفاده مي كنند.
۷-درست كردن فلاش كارت هاي تغذيه اي
۸-تهيهي صندوق بانك سلامت و پس انداز كردن در آن.
۹-تهيهي انواع بروشورها در رابطه با تغذيهي سالم
۱۰-آموزش استفاده از تغذيهي سالم از طريق معرفي وبلاگ
۱۱-اجراي نمايش در مورد استفاده از تغذيهي سالم
۱۲-اجراي شعر و داستان در مورد استفاده از تغذيهي سالم.
۱۳-نشان دان تصاوير به دانش آموزان در مورد استفاده از تغذيهي سالم و نصب كردن در كلاس و گاهي اوقات بردن تصاوير به منزل توسط دانش آموزان و نصب آن روي ديوار تا با ديدن اين تصاوير والدين تشويق به رعايت پيام آن شوند.
۱۴-ايجاد پايگاه تغذيهي سالم در كلاس
براي اطمينان بيشتر در زمينهي اجراي راه حل هاي انتخاب شده براي اين كه راه حل ها از اعتبار بيشتري برخوردار باشد جهت اظهار نظر به صاحب نظران تغذيه ارائه گرديد؛ آنها نيز نقطه نظرات خود را در اين خصوص ابراز داشتند. به طور كلي راه حل هاي ارائه شده تا حد نسبتاً زيادي مورد تأييد آنها قرار گرفت.
۱-ملموس و روشن بون راه حل ها.
۲- ابتكاري بودن برخي از راه حل ها مثل بهترين بهداشتيار تغذيه، صندوق بانك سلامت، جشنوارهي غذا، ايجاد پايگاه تغذيهي سالم و يا دفترچه هايي با عنوان تنظيم ساعت به وقت به بدن، تهيهي بروشور تحت عنوان قانون اساسي تناسب اندام.
۳-قابل اجرا بودن راه حلها.
۴-پيش بيني تأثير راه حلها در افزايش تعداد دانش آموزان علاقمند به استفاه از تغذيهي سالم.
۵- قابل دسترس بودن راه حل ها.
پس از اعتبار بخشي راه حل هاي انتخاب شده آنها را به مرحله ي اجرا درآوردم.
۱-اهميت تغذيه ي سالم را از طريق احاديث به دانش آموزان آموزش دادم.
۲-اجراي نمايش كه از چندي قبل تهيه كرده بودم و بازيگران آن دانش اموزان كلاس بود.
۳-اجراي بازي هاي تغذيه اي و اشعار مربوط به تغذيه.
۴-ساخت وسايل بهداشتي در رابطه با استفادهي از تغذيهي سالم توسط خودم و دانش آموزان.
ابتدا لوستري را درست كردم كه در آن پيامهاي تغذيهاي نوشته شده بود را به كلاس آوردم و روش استفادهي صحيح از مواد غذايي را به آنها آموزش دادم.در جلسه ي بعدي از دانش آموزان خواستم كه يك برنامهي هفتگي به صورت جدول تهيه كرده و غذاهايي را كه در طول هفته مصرف ميكنند را در آن بنويسند . پس از يك هفته جداول جمع آوري شد و نموداري از غذاهاي مصرف شده و هفتگي آنان تهيه كردم و پس از پاسخ كه كداميك از مواد غذايي بيشتر مورد مصرف بودهاند متوجه شدم كه يك يا دو نوع غذاي اصلي وجود دارند و بدين صورت غذاهاي انرژي زا و غذاهاي مكمل و… معرفي ميشوند
۵- تهيهي صندوقي به نام بانك سلامت. براي اين كه دانش آموزان را به تغديه ي سالم و صحيح ترغيب و تشويق كنم صندوقي را به نام بانك سلامت تهيه كرده و در آن كارت هايي قراردادم كه نحوة استفادهي درست از مواد غذايي در آن نوشته شده بود و آن صندوق را به عنوان بانك سلامت به دانش آموزان معرفي كردم كه دانش آموزان با آوردن مطالب در مورد تغذيه ي سالم و مواد غذايي مناسب در بانك سلامت سرمايه پس انداز كرده و هر شخصي كه بيشترين مطالب را آورده بود به عنوان سود سرمايه جايزه اي به او تعلق مي گرفت.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم
کسب نتایج پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم به استفاده موادغذایی سالم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم
منابع و مآخذ
۱ – قرآن كريم.
۲ – اصفهاني، محمد مهدي، بهداشت تغذيه، تهران، انتشارات قلم، سال ۱۳۸۴٫
۳ – پارسي نيا، سعيد، آموزش تغذيه براي بچهها در خانه، تهران، نشر جوان، سال ۱۳۸۰٫
۴ – خوشه مهري، گيتي، تغذيه، تهران، انتشارات مدرسه، سال ۱۳۸۴٫
۵ – داروييان، عباس، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان مدارك فرهنگي انقلاب اسلامي، سال ۱۳۷۸٫
۶ – زندي، بهمن، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان نهضت سواد آموزي، سال ۱۳۷۵٫
۷ – سعيد نژاد، مژده، مجموعهي مقالات علمي، تهران، مؤسسهي فرهنگي منادي تربيت، سال ۱۳۸۰٫
۸ – شيرواني، گيتي، پيشگامان سلامت، تهران، نشر كتاب نيستان، سال ۱۳۸۵٫
۹ – غفوري، توفيق، بهداشت و تغذيه، تهران، وزارت آموزش و پرورش، سال ۱۳۷۸٫
۱۰ – فضلي خاني، منوچهر، راهنماي عملي پژوهش، تهران، انتشارات ابوعطا، سال ۱۳۸۴٫
۱۱ – ميداني، جواد، بهترين كليدهاي تغذيه براي نوجوانان، تهران، نشر صابرين، سال ۱۳۸۵٫
۱۲ – نادري، عزت الله، روشهاي تحقيق در علوم انساني، تهران، انتشارات بدر، سال ۱۳۸۵٫
۱۳ – نوري، محمد رضا، بهداشت در قرآن، مشهد، انتشارات واقفي، سال ۱۳۸۳٫
۱۴ – همت خواه، فرهاد، تغذيه، تهران، نشر دانش امروز، سال ۱۳۷۵٫
برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید