نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم دانش آموزانم را به استفاده از فناوری و کار پژوهشی علاقه مند نمایم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم دانش آموزانم را به استفاده از فناوری و کار پژوهشی علاقه مند نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم دانش آموزانم را به استفاده از فناوری و کار پژوهشی علاقه مند نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :

برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم

۱-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای فعالیت های پژوهشی

۲-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….

۳-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس

۴- چه چیزی: برقراری انگیزه به کمک تلفیق طرح جابربن حیان

۵-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در  کلاس

۶- چه مکانی: در سر کلاس …. به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:

۱-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس در رابطه با طرح جابربن حیان

۲-کنفرانس دادن دانش آموزان در رابطه با طرح جابربن حیان

۳- استفاده از کارگاه به جای درس تئوری در رابطه با طرح جابربن حیان

۴- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان

۵- استفاده از مطالب و بروشورهایی در رابطه با طرح جابربن حیان

۶- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش علوم در زندگی

۷-پخش فیلم های آموزش علوم به کمک دیتا

۸- ایجاد بستر مناسبی در رابطه با استفاده دانش آموزان از آزمایشگاه علوم

شیوه های اجراء

بعد از ایجاد و اجرای فعالیت های فوق تصمیم گرفتم بیشتر درباره طرح جابربن حیان با دانش آموزانم کار کنم

از اهداف این طرح میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

کمک به تحقق اهداف مهارتی درس علوم تجربی نظیر : مشاهده  طراحی تحقیق  برقراری  ارتباط  پیش بینی  فرضیه سازی  کاربرد ابزار  اندازه گیری  تفسیر یافته ها و نتیجه گیری تقویت مهارتهای زندگی در دانش آموزان نظیر : تصمیم گیری  حل مساله  برقراری ارتباط با  دیگران  دوست یابی  سخنرانی ودفاع از کار خود در جمع و تحقق اهداف نگرشی درس علوم تجربی نظیر : کنجکاوی و جستجو گری علمی  نیروی خلاقیت  وابتکار  پشت کار  تمایل به همکاری وتحمل یا احترام گذاشتن به عقاید ونظرات دیگران  فکر باز و روشن بینی  خود انتقادی و بازنگری نقادانه  آمادگی برای پذیرش عدم قطعیت  احساس مسئولیت احساس اعتماد به نفس و ….

شناسایی و تقویت استعدادهای فردی دانش آموزان و ایجاد زمینه ای مناسب برای کار آفرینی:بسیاری از توانایی ها ، استعدادها و علاقه مندی های دانش آموزان در کلاس های معمولی نمود پیدا  نمی کنند و لذا قابل شناخت و پرورش نیستند . پروژه ی علمی ، فرصت مناسبی به وجود می آورد که  می توان این استعدادها را مشاهده ، شناسایی و تقویت کرد . بنابراین پروژه ی علمی می تواند راهبرد  بسیار مناسبی در تحقق یکی از اهداف مهم نظام آموزش و پرورش یعنی ایجاد زمینه کارآفرینی دانش  آموزان باشد.

موضوعاتی که برای پروژه های علمی دانش آموزان طراحی می شوند می توانند بسیار گسترده تر از یک موضوع درسی و درواقع میان رشته ای باشند و دانش آموزان ضمن انجام این گونه پروژه ها از دانش و مهارت های متعدد خود استفاده کنند. برای رفع نیاز های ICT و تشویق آنان به استفاده از IT    افزایش توانمندی دانش آموزان در حوزه  اطلاعاتی مربوط به پروژه های علمی خود .

علاوه بر راهکار های بالا روش تدریس خود را به روش چند حسی تغییر دادم . به طور كلی از همه حواس استفاده می شود, به بیان دیگر ,یادگــــیری بصری  كـه   ۷۵ % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است , یادگیری سمعی كـه ۱۳ % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن اسـت , لمس كــردن , كـه ۶% از مجموع یادگیری ما از طریق لــــمس كردن اســت , چشیدن كه ۳% از مجموع یادگیری مـــا از طــــریق چشیدن اســـت و   بوییدن كــه ۳% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است. .

در یادگیری روش چند حسی به طور كلی از همه حواس استفاده می شود, به بیان دیگر ,یادگیری بصری كه ۷۵ % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است , یادگیری سمعی كه ۱۳ % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن است , لمس كردن , كه ۶% از مجموع یادگیری ما از طریق لمس كردن است , چشیدن كه ۳% از مجموع یادگیری ما از طریق چشیدن است و بوییدن كه ۳% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است.  اگر معلمی برای بالا بردن سطح ادارک در فراگیران خود از وسایل و رسانه های آموزشی استفاده کند و با تحریک حواس مختلف بخصوص بینایی ؛ شنیداری و لامسه سعی در تمیز عوامل فیزیکی برای درک راحت تر قواعد و مفاهیم می شود .

او از روش تدریس چند حسی استفاده کرده است هر چه تعداد حواس در ادراک بالاتر باشد یعنی وسیله تحریک کننده حواس بیشتری باشد ؛ فراگیر می تواند اطلاعات بیشتری را کسب کرده و درک و تعمیم و حتی زنجیز کردن قواعد را راحت تر و سریع تر انجام دهد. حالا تفاوت در اینجاست که این رسانه به تابلو نصب می شود بصورت چارت یا پوستر و یا… حتی بصورت اسلاید و یا پاورپوینت و معلم با لیزر و یا چوب نشان گر تدریس کند . روشی که بکار می برد هم نمی گویم سخنرانی بلکه بسیار جذاب حتی قصه گویی و داستان سرایی؛ ولی باز اطلاعات فقط در حافظه جای می گیرد فقط دقت و توجه فراگیران را بیشتر جلب کرده است نه یادگیری را ترغیب کرده!!

معلمی مولاژ و یا مدل و ماکتی را با خود به کلاس ببرد و روی میز آموزگار قرار دهد و خود این مولاژ گران قیمت را انحصاری در اختیار گرفته و برای فراگیران تشریح می کند … هر چند وقت عضوی را در آورده به توضیح در مورد آن می پردازد و فراگیران با کنجکاوی مانند برنامه شعبده بازی جذب شده و به مولاژ خیره می شوند…این روش چند حسی جای خود را با روش نمایشی عوض کرده و دیگر تاثیر یادگیری آن پایین می آید. فقط حافظه محور و کاملا سنتی و روش مستقیم معلم مدار است. فراگیر فقط یک بیننده است .

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس علوم

– استفاده وآشنایی آموزگاران محترم با انواع روش های نوین  تدریس در فرایند یاد دهی ویادگیری که موجب تنوع وعلاقه  مندی بیشتر دانش آموزان در بحث های درسی وعلمی می شود.

– پیش مطالعه درسی توسط دانش آموزان  ۲۰ دقیقه قبل از تدریس آموزگار در کلاس.

– تهیه وسایل کمک آموزشی مربوط به آموزش علوم تجربی مانند انواع فیلم ،سی دی ونرم افزارهای آموزشی رایانه ای ، نقشه البته به شرط استفاده ازاین وسایل توسط آموزگاران.

– برگزاری بازدید های علمی برای دانش آموزان در درس علوم تجربی به صورت هدفمند وسازماندهی شده

– مشارکت هرچه بیشتر آموزگاران ومسئولان مدرسه ها با دانش آموزانی که قصد انجام فعالیت های خارج از مدرسه را دارند ، مانند تهیه ملزومات وامکانات برای تهیه ماکت ،وسایل دست ساخت وروزنامه دیواری وتحقیقات میدانی وتشویق این گونه فعالیت ها

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

منابع :

۱- جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۲ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۳ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۴ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۵ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶ – مراد حاصل، مهدي، ۱۳۸۵ ارديبهشت، رمز و راز شاد زيستن، ماهنامه پيوند، شماره ۳۱۹ ، ص ۱۸

۷ – صباغيان، زهرا، ۱۳۸۴ تابستان، مدرسه و تقويت نشاط و اميد به زندگي، ماهنامه پيوند، شماره هاي ۳۰۹- ۳۱۰- ۳۱۱ ، ص ۲۸

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

68 + = 70