اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم (مهسا) بچه طلاق را که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن علاقه مند سازم؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم (مهسا) بچه طلاق را که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن علاقه مند سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم (مهسا) بچه طلاق را که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن علاقه مند سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن

انتخاب راه حل :

از بين راه حل هاي ارائه شده سعي كردم از همه ي آن ها استفاده كنم ولي بيشتر سعي كردم با پدر  او صحبت كنم زيرا بيشتر اختلال رفتاري او به نحوه ي بر خورد اين فرد  مي دانستم ،  پس در چند جلسه بحث و گفتگو ، مشكل عاطفي يا درسي او را به آنان يادآور كردم و با توضيح تأثيرات خانواده ، آنان را متوجّه وظايفشان كردم  كه در زمينه ي تر بيت فرزند خود چه وظايفي بر عهده دارند . در جلسه ای که با مدیر و معاونین برگزار شد مقرر گردید که این دانش آموز در مدرسه مورد مشاوره قرار گیرد. ا ز پدر   مهسا دعوت به عمل آمد در جلسات متعدد در مدرسه برای رفع مشکل فرزندش شرکت نمود. و پدر مهسا را توجیه کردیم که توجه بیشتری به فرزندش داشته باشد و با محبت با وی برخورد نماید.

  1. مسئوليت دادن در خانه و مدرس.
  2. احترام به شخصيت او

با او صحبت كردم كه اگر منظم و درس خوان و مؤدب شود نماينده كلاس مي شود ( يعني در مقابل كار خوب پاداش   مي گيرد ، غير مستقيم آموزش دادم هر عملي  عكس العملي دارد ) .

به خاطر انجام كارهاي خوب و مناسب ، به جا حرف زدن و  درس خواندن و….. ،‌ از طريق تمام دانش آموزان يا خودم با دادن جوايز مورد تشويق و ترغيب قرارگرفت و در مقابل كارهاي خلاف و غلط تنبيه مي شد.

چگونگي كاربرد راه حل : شواهد ۲

اولين قدم من صحبت با خانواده كه تا در مقابل خواسته هاي به حق او سر تعظيم فرود بياورند و درمقابل خواسته هاي نابجاي او سرسخت و يك زبان باشند . در پيش او بدي نفر سوم را نگويند و تمام رفتارهاي او را طي نامه اي به من گزارش دهند تا كارهاي خوب او را مورد تشويق وترغيب قرار دهم. از او خواستم تا فرزند خوبي براي آنها و شاگرد گلي براي من باشد و اگر آن طور كه گفته ام باشد نماينده كلاس مي شود.

شركت دادن او در كارهاي گروهي،

تشويق او درمقابل همكاران و ديگران،

اشاره به نقاط مثبت او،

ترغيب به رفتن به باشگاه،

خواستن از ديگران در پيش كودك ، اوّل نقاط مثبت او را بگويند و بعد اشاره به نقاط منفي كنند .

همچنین در زمینه درسی تکرار و تمرین و ممارست بیشتری داشته و برای بهبود وضعیت درسی مهسا از معاون آموزشی مدرسه سرکار خانم لیلا کولیوند جهت استفاده از روش های تدریس متفاوت و بهتر کمک گرفته شود.

همچنین در این زمینه برای رعایت نظافت و بهداشت بیشتر توسط مهسا او را به عنوان مسئول بهداشت کلاس معرفی و از طرف مدیر و معاون و من به او جوایزی اهدا گردید.

گرد آوری شواهد دو

مهسا از نظر رعایت نظم و انضباط و مقررات و اخلاق و بهداشت نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری نشان داد.در اواسط ارديبهشت ماه طرز لباس پوشيدن و كفش و ظاهر او عالي شد ، ديگر آن مهسا شلخته و نامناسب اوّل سال نبود و موقع راه رفتن وسايل ديگران را روي زمين نمي ريخت وهيچ شكايتي از او نشد و اگر ناخواسته مرتكب مي شد عذرخواهي مي كرد ،حتّي شاگردان ديگرم و همين طور نامادري و آن اولياي همسايه از او تعريف هم مي كردند ، البتّه بعضي اوقات هم از او شكايت هاي جزيي هم مي شد كه زياد اهميّت نداشت چون  اين شيطنت ها اقتضاي سن او بود. به درس و مدرسه علاقه زیادی نشان می داد و از شدت پرخاشگری اش بسیار کاسته شده بود.

خانواده او از عملكرد اودرمنزل احساس رضايت مي نمايند .

مدير و معاون و ديگر همكاران از تغيير رويه او تعريف مي كنند .

شاگردان ديگرم تمايل دارند تا در كنار  او و پشت يك نيمكت بنشينند .

از نظر درسي تغيير محسوسي در پرونده ي تحصيلي او مشاهده مي شود به خط خود حساس شده و دوست دارد از روز قبل هم خوش خط تر بنويسد تا مورد تشويق قرار بگيرد .

در موقع تدريس باز هم بدون اجازه حرف مي زند ، ولي تعداد آن كمتر شده و اگر حرفي مي زند در مورد خود درس است و مثل ماه هاي قبل بي ربط حرف نمي زند .

بدون اجازه بزرگ تر ها به كوچه نمي رود .

به درس و تكاليف درسي اهميت داده و آن ها را تقريباً به موقع انجام مي دهد .

او با سعي و تلاش نشان داد كه مي تواند تا حدود زيادي بر رفتارهاي خود تسلط داشته باشد كه در روزهاي آخر ارديبهشت ماه نماينده كلاس شد .

اميدوارم پس از اين ، با اين گونه مسائل رو به رو نگردم و كانون خانواده ها هر چه بيشتر گرم و صميمي باشد تا لبان گل هاي زيبا  خانواده ، هميشه خندان و شاداب باشد .

طلاق و مسائل تاثیر گذار بر روی فرزندان

مسئله طلاق را میتوان بحرانی پنداشت که آمارش‌ نه‌ تنها در مملكت‌ ما، بلكه‌ در تمام‌ جهان‌ رو به‌ افزايش‌ است‌. مشكلاتي‌ از قبيل‌ فقر، عدم‌ درك‌ متقابل‌، دخالت‌ خانواده‌، اعتياد، ازدواج‌ مجدد و غيره‌ عواملي‌ هستند كه‌ اين‌ آمار را بالا مي ‌برند و كافي‌ است‌ كه‌ در اين‌ ميان‌ يك‌ راهنماي‌ درست‌ و منطقي‌ وجود نداشته‌ باشد. به‌ اميد روزي‌ كه‌ هيچ‌ گاه‌ شاهد چنين‌ اتفاقات‌ تلخي‌ نباشيم‌.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن مهسا بچه طلاق به درس خواندن  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

فهرست منابع:

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

– مارشال،کاترین وراسمن،گرچنب. ( ۲۰۱۴ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: علی پارسائیان وسیدمحمداعرابی(۲۰۱۶).تهران: انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگی. )

.– مارشال،ك. وراسمن،گ. ب. ( ۲۰۱۵ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: علی پارسائیان وسیدمحمداعرابی ۱۳۷۷). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگی.

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 63 = 64