نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم حرکات زیاد دانش آموزم سعید را کنترل کنم و او را به آرامش تشویق نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم حرکات زیاد دانش آموزم سعید را کنترل کنم و او را به آرامش تشویق نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم حرکات زیاد دانش آموزم سعید را کنترل کنم و او را به آرامش تشویق نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش

گرد آوري شواهد يك

برای این کار ترجیح دادم در رابطه با شلوغ کاری سعید نخست با خود دانش آموزان صحبت کنم تا نظر خود را بگویند   بنا بر گفته دانش آموزان و همچنین سعید مشخص بود  تأثیر سوئی روی اخلاق دانش آموزان گذاشته است ، به خاطر اینکه در خانه آرامش نداشته در مدرسه مدام به دانش آموزان شلوغ کاری می کردند . با توجه به اینکه خودم به تنهایی نمی توانستم مشکل دانش آموز را حل کنم و با مدیر و معاون هم در زنگ های صبحگاه و مراسم دیگر ارتباط داشتند . تصمیم گرفتم از همه کمک بگیرم .

در مرحله دوم با معاون صحبت هایی داشتم و سوال از شلوغ کاری سعید کردم .معاون مربوطه اظهار داشتند که سعید به بهانه های مختلف دوست دار د دانش آموزان دیگر را اذیت کرده و با شلوغ کاری نظم کلاس را به هم بزند از مدیر و معاون آموزشی مدرسه سوالاتی در مورد وضعیت سعید شد که آنها هم از اخلاق و شلوغ کاری سعید راضی نبودند و می گفتند در مراسم صبحگاه یا مراسم مختلفی که برگزار می شود بی نظمی به وجود می آورند . از دانش آموزان مدرسه در زنگ  تفریح سوالاتی در مورد دانش آموز شد عده ی زیادی شکایت داشتند ، و عده ی کمی تا حدودی راضی بودند . از مستخدم مدرسه در مورد وضعیت سعید سوال کردم راضی نبود و می گفت حتی این دانش آموز  حاضر نیست آشغال خود را در سطل بریزند و اگر تذکر داده شود عصبانی می شو د و شلوغ کاری می کند . در جلسه ی شورای آموزگاران مشکل دانش آموزان مطرح شد روی هم رفته آموزگاران راضی نبودند . . باز با خود دانش آموز ان مصاحبه کردم و  از آنها  سوالاتی پرسیدم از جمله : آیا از نظر اقتصادی وضع خوبی دارید ؟ رابطه پدر و مادرت با شما چگونه است ؟ ارتباط پدر و مادرت با هم چگونه است ؟ رفتارت با بقیه ی افراد خانواده چطور است ؟ آیا ورزش و تفریح را دوست داری ؟ آیا اوقات فراغت به تفریح و گردش می روید ؟ چند تا فرزند هستید ؟ سطح سواد پدر و مادرت چقدر است ؟ و ……

از تمام حرفهای سعید نتیجه گرفتم که از نظر اقتصادی وضع خوبی ندارد و پدر و مادرش  کم سواد هستند و پدرش  شلوغ کار است و با بقیه ی افراد خانواده هم بد اخلاقی می کند و رفتار او در فرزندشان تأثیر گذاشته و کاری به تفریح و گردش و ورزش ندار د و از نظر اخلاقی به ترتیب فرزندان توجهی نداشته و از لحاظ امنیتی این دانش آموز در خانه احساس آرامش خوبی ندار د . با توجه به این مشکل با همکاری بقیه ی همکاران و با کمک گرفتن از مشاور اداره ، خانواده دانش آموز ، مطالعه ی کتاب های گوناگون و کتاب های پیوند و …. تصمیم به حل مشکل گرفتم

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها:

مشکل چنان که قبلاٌ ذکر شد شلوغ کاری و بدرفتاری سعید بود و من در صدد پیدا کردن معضل این کلاس برآمدم و برای رسیدن به راههای مطلوب از روش ۶ پرسش برای تجزیه و تحلیل استفاده کردم.

به شرح ذیل:

۱- چه عواملی باعث شده است که سعید اینقدر بی انگیزه و گستاخ و . . . شود؟

۲- چرا سعید این کلاسها تمایلی به بهبود وضعیت رفتاری کلاس ندارد؟

۳- چگونه می توان این وضعیت نامطلوب را به سمت وضعی مطلوب سوق داد؟

۴- چه کس یا کسانی می توانند مرا در رسیدن به هدفم (راهکاری برای بهبود اوضاع کلاسها) یاری دهند؟

۵- از کجا شروع کنم تا بتوانم سعید را به بهبود اوضاع مایل کنم؟

۶- از چه زمانی می توانم اقدامات لازم را در بهبود وضع سعید اجرا کنم؟

تفسیر:

با توجه به شواهد ۱ برای پاسخ به ۶ پرسش این نتایج بدست آمد:

عواملی که سعید را اینگونه بی انگیزه و گستاخ کرده عبارتند از: عدم آگاهی بچه ها از اینکه اینگونه رفتارهای آنها چقدر ممکن است در نگرش و دیدگاه دیگران نسبت به آنها و . . . گران تمام شود. علت دیگر این بود که اولیای مدرسه نقطه های مثبت رفتاری بچه ها را نمی دیدند و مدام انگشت روی نقاط ضعف آنها می گذاشتند و دائم به قول خود دانش آموزان سر هر مسئله ای به آنها گیر می دادند به حدی که بچه ها اعتقاد داشتند سال تحصیلی که تمام است و هر چه بوده گذشته و این مدت باقی مانده هم با بی خیالی می گذرد. به این نتیجه رسیدم که از جمله افرادی که می توانند مرا در امر رسیدن به راهکارهای مطلوب یای دهند، در هر مرحله ای خود بچه ها هستند و بعد از ایشان اولیای مدرسه، معلمان و مدیر و اولیای دانش آموزان و برای رسیدن به هدفم با افراد ذیصلاح مشورت کردم. مثلاٌ به پیشنهاد يكي از معلمان تصمیم گرفتيم از نمایش یک فیلم در امر تعلیم و تدریس یک درس استفاده کنيم و به صورت غیر مستقیم اخلاق پسندیده را به آنان آموزش بدهيم. ار آنجایی که بچه ها به فیلم علاقه مند هستند، این امر هم در ایجاد رابطه ای دوستانه و ساختن جوی مساعد مرا یاری کرد و هم تقریباٌ نتیجه ی دلخواهی نصیبم شد. دیگر اینکه با ایجاد یک اردوی دوستانه با دانش آموزان توانستيم از خوشان در حل مشکلشان استفاده کنيم. و تشخیص دادم زمان مساعد و مناسب برای اقدام های لازم دقیقاٌ بعد از شناخت معضل و مکان مناسب این کار در مرحله ی اول می تواند خانه و بعد مدرسه و مکان هاب تفریحی و اردوگاهها باشد.

تجزیه و تحلیل داده ها

باید بچه ها به اهمیت ادب و نزاکت و تأثیرات آن پی ببرند .

– تا جایی که امکان دارد به خانواده دانش آموزان کمک شود .

– باید از مجموعه رفتارهای به هنجار و نابهنجار افراد حداقل شناخت را حاصل کرد .

– همکاری والدین و معلم در این زمینه باید فعالانه و مستمر باشد .

– میزان پذیرش فرد شلوغ کار در مدرسه از طرف معلم و همسالان مورد بررسی قرار گیرد .

– رفتار اجتماعی فرد ارزیابی شد ه و جهت اصلاح آن اقدام جدی صورت گیرد .

– مصاحبه ی فرد شلوغ کار به صورت انفرادی صورت گیرد .

– خانواده ی فرد شلوغ کار را به طرف تفریحات سالم و ورزش سوق داد .

– امیدوار کردن دانش آموز به آینده و تشویق و ترغیب او در رابطه با انجام کارهای خوب .

– مقایسه نکردن دانش آموز با بقیه ی دوستان و همسالان

– آرامش دادن به دانش آموز و استفاده کردن از او جهت سرگروه کلاس و دادن مسئولت به او

اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها:

راهکارهای پیشنهادی را می توان از درون داده ها چنین بدست آورد و نتیجه گرفت:

۱- گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی

۲- مشورت و جلسه با اولیای مدرسه و همکاران و گرفتن ایده های ایشان برای حل معضل

۳- مشورت با اولیای دانش آموزان برای حل معضل

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کنترل دانش آموزم سعید و تشویق او به آرامش نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات مدرسه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک معلم بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

1 + = 4