اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف جمله نویسی مهراب را برطرف کنم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف جمله نویسی مهراب را برطرف کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف جمله نویسی مهراب را برطرف کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب

گرد آوری شواهد یک

هدف پژوهنده اين بود كه بتواند در درجة اول دانش آموزان را به جمله نويسي با  لغات و مطالبي آشنا كند كه در زندگي روزمره نيازشان است يا در آينده بدان نيازمند خواهند بود . ديگر اين كه دانش آموزان بتوانند به راحتي و درستي ، آموخته هاي خود را در هر زماني به كار گيرند و به سادگي براي جمله نويسي و صحيح نويسي كلمات رمز برگرداني كنند .

 روش هاي جمع آوري اطلاعات

۱-    همكاران در پايه هاي درسي مختلف

۲-    والدين و خود دانش آموزان

۳-    كتب و مجلات تخصصي در زمينه موضوع مورد نظر

۴-    افراد متخصص و صاحب نظر

۵-    بازديد از كلاس ها و مدارس منطقه

۶-    تجربيات شخصي پژوهنده

خلاصه ی یافته های اولیه :

برخی از علل بی علاقگی دانش آموزان به خصوص مهراب به جمله نويسي  به شرح زیر بود :

۱-     آشنا نبودن برخی از معلمان با ادبیات کودکان.

۲-     آموزش ندیدن برخی از معلمان در این زمینه ( کمبود آموزش ضمن خدمت ).

۳-     نداشتن معیار مشخصی در جمله نويسي

۴-     نا آشنایی و بی توجهی بعضی معلمان به راه های شکوفا سازی خلاقیت کودکان و نوجوانان.

۵-     بی توجهی به علایق و انگیزه ها و توانایی های فکری دانش آموزان

۶-     ناآشنایی بسیاری از معلمان با نگارش وﻴﮋگی ها ی آن.

راه هاي پيشنهادي و نحوه اجرا

۱-     جمله های شفاهی.

قبل از اینکه از دانش آموزان بخواهیم به شکل مکتوب جمله سازی نمایند،بهتر است با تمرینات شفاهی آمادگی لازم ذهنی و روانی را در آنان به وجود آوریم.شیوه هایی که می توان در جمله سازی شفاهی از آنها استفاده کرد عبارتند از:

الف) تمرین پرسش و پاسخ.این تمرین بر اساس مطالب درسی فارسی و یا به کمک تصاویر انجام می شود.در این شیوه دانش اموزان را تشویق می کنیم تا در مورد متن خوانده شده یا تصاویری که نشان می دهیم سئوالهایی مطرح کنند یا به پرسش های ما پاسخ دهند.

ب)دوباره سازی. در این شیوه از دانش اموزان می خواهیم جمله ای که خوانده اند یا ما برای آنان خوانده ایم ،دوباره سازی کرده،به زبان خود بازگو نمایند.

ج)جمله سازی با کلمات داده شده.در این شیوه از دانش اموزان می خواهیم با کلمات داده شده جمله هایی شفاهی بسازند.

۲- تشخیص صحت جمله:

در این تمرین،با ارائه چند جمله صحیح و غلط،از دانش اموزان می خواهیم صحت و سقم آنها را تشخیص دهند.مثال

حسن به مدرسه رفت.                                 خرس پرواز کرد.

علی به خانه آمدیم                                      نانوایی باز است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف ساختن ضعف جمله نویسی مهراب اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان

منابع و ماخذ :

۱-     باقری٬ خسرو. نوشتن رویش اندیشه مجموعه مقالات سمپوزیوم نقش آموزش ابتدایی و جایگاه مطلوب آن در جامعه٬ ۱۳۷۰ .

۲-     شقاقی٬ محمد جواد ضرورت تحول در درس انشاء فارسی٬ مجموعه مقالات سمپوزیوم نقش آموزش ابتدایی وجایگاه مطلوب آن در جامعه٬ ۱۳۷۰ .

۳-     عباسیان٬ شهناز بررسی جایگاه درس انشاء از دیدگاه دانش آموزان سوم راهنمایی و دبیران دوره راهنمایی.

۴-     انشاء٬ دیدگاه ها٬ روش ها. سید حسین حسینی ﻨﮋاد.

۵-     اقدام ﭘﮋوهی ( راهبردی برای آموزش و تدریس ). گروه نویسندگان.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

40 + = 48