اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری پدرام را برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری پدرام را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۹ صفحه

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری پدرام را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام

اجراي راه حل

با مطالعاتي كه انجام داده بودم تصميم گرفتم تا راه حل مناسبي براي مشكل پدرام به كار برم. طبق بررسي هاي بينايي سنجي او هيچ مشكل خاصي نداشت. بنابراين براي تقويت بينايي او فعاليت هاي زير را انجام دادم.

تمرين يك:

 در يك جعبه تعدادي مداد با رنگ ها و اندازه هاي مختلف قرار دادم. سپس يك مداد را از جعبه بيرون آوردم و به پدرام نشان دادم و از او خواستم كه خوب به آن نگاه كند (۱۰ ثانيه) آنگاه مداد را درون جعبه قرار دادم. در جعبه را بستم و آن را چرخاندم. سپس در جعبه را باز كردم و از پدرام خواستم مدادي را كه قبلاً ديده بود از بين مدادهاي درون جعبه پيدا كند. انتخاب او درست بود. اين بازي را چند بار تكرار كردم. در تمرين بعدي دو مداد و سپس سه مداد را به او نشان دادم و تمرين را تكرار كردم. به اين ترتيب اين بازي (تمرين) را در دو جلسه كلاسي انجام دادم.

تمرين دوم:

تعدادي تصوير از حيوانات، گل ها و اشياء مختلف را بر روي يك مقوا چسباندم و آن را به كلاس بردم و از پدرام خواستم كه به آن تصاوير با دقت نگاه كند. در اين تمرين او خيلي از تصاوير را نمي شناخت و نمي توانست تفاوت ها را تشخيص بدهد. من به كمك بچه ها آن ها را برايش توضيح دادم. در دو جلسه كلاسي اين تمرين را تكرار كردم ولي نتيجه اي در بر نداشت.

تمرين سوم:

از تصاوير كتاب استفاده كردم از او خواستم هر تصويري را كه مي بيند فقط نام آن ها را بگويد. او فقط مي توانست تعداد كمي از اشياء موجود در لوح را تشخيص بدهد و بسيار از اجزاي تصوير را نمي شناخت. به نظر مي رسيد كه پدرام با اشياي اطراف خود بيگانه است. سعي من بر اين بود كه چشم هاي او را به جهان اطرافش باز كند. بنابراين بازي ديگري را طرح كردم. از او خواستم هرچه را كه در كلاس مي بيند نام آن را بگويد. سپس از آن ها به كمك موبايل عكس گرفتم. عكس ها را يكي يكي به او نشان مي دادم و از او مي خواستم كه نام آن ها را بگويد. اين بازي را در چند جلسه كلاسي انجام دادم.

در يك جلسه كلاسي با دوربين از تك تك بچه ها از جمله خود پدرام عكس گرفتم و عكس ها را به او نشان دادم و از او خواستم كه اسم هركدام از بچه ها بگويد. عكس العمل ها و رفتار او را  به دقت مورد بررسي قرار دادم. از اين بازي خيلي لذت مي برد. بنابراين تصميم گرفتم كه راه حل هاي ديگر را آزمايش كنم. اين بار از همه بچه ها در كلاس فيلم گرفتم. سپس فيلم را به او نشان دادم. خيلي هيجان زده شد. ديدن تصاوير متحرك براي او مهيج بود. پس تصميم گرفتم براي ايجاد انگيزه در او از تصاوير متحرك استفاده نمايم.

موضوع پدرام را دوباره با مدير مدرسه مطرح كردم و او را در جريان روند يادگيري پدرام قرار دادم و از او خواستم كه يك تلويزيون يا يك رايانه در اختيار كلاس من قرار دهد تا بچه ها وبخصوص پدرام حداقل به مدت هفته اي دوساعت يك برنامه آموزشي تماشا كنند.

موضوع را با گروه هاي آموزشي مطرح كردم و آن ها پاسخ دادند كه ما چنين امكاناتي نداريم و مدرسه بايد خودش تأمين كند. آن ها اضافه كردند كه رايانه مخصوص دبيرستان است و در مدارس ابتدايي و به ويژه در کلاس دوم هيچ كاربردي ندارد. با اين صحبت ها من دلسرد و نااميد نشدم و راه حل ديگري را در كلاس به كار بردم و آن استفاده از لپ تاب (Lap Tab) در كلاس درس بود. روزهاي سه شنبه را به تدريس مبتني بر  ITو با استفاده از لپ تاب شخصي اختصاص دادم چون با مزيت هاي تدريس با اين فناوري آشنا بودم.

نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل

قبل از اجراي راه حل جديد در باره چگونگي استفاده از لپ تاب در كلاس درس تحقيقاتي انجام دادم. در يك گزارش در اينترنت[۱] خواندم كه محققان مؤسسه فناوري ماساچوست در نشست WSIS طرحي را تحت عنوان لپ تاب هاي سبز رنگ صد دلاري معرفي كرده اند كه مورد استقبال اعضاي سازمان ملل قرار گرفته است. اين لپ تاب ها كه داراي طرح جديد مي باشند براي كودكان و دانش آموزان در كشورهاي فقير مي تواند تحولي اساسي در آموزش و روش هاي يادگيري ايجاد كند. برق مورد نياز اين رايانه هاي كم مصرف به وسيله يك هندل فايل كودك تأمين مي شود و به دانش آموزان اين امكان را
مي دهد كه با هم تعامل داشته باشند. مهم ترين جنبه اين پروژه جديد از ديد كارشناسان اين است كه مي تواند امكان آموزش از طريق كاربر به كاربر (P2P) و تعامل اطلاعات را براي كودكان فراهم كند. دانش آموزان مي توانند از رايانه هاي فوق كه به ماشين سبز معروف است به عنوان كتاب الكترونيكي يا رايانه معمولي استفاده كنند. علاوه براين، اين بسته ها مي تواند كار كنسول هاي بازي و تلويزيون همراه را نيز انجام دهد. سازمان ملل اميدوار است از طريق پروژه هايي از اين دست شكاف ديجيتال را كاهش دهد.

چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب

با توجه به اطلاعاتي كه به دست آوردم متوجه شدم، پدرام با مشاهده تصاوير متحرك به وجد مي آيد و اين عامل موجب نقويت انگيزه در او مي شود. بنابراين تدريس مبتني بر IT را در كلاس به اجرا در آوردم كه هم پدرام و هم ساير دانش آموزان با علاقه بيشتري در جهت آموختن قدم بردارند. به دليل عدم دسترسي به رايانه مجبور به استفاده از لپ تاب شخصي در كلاس شدم. به همين منظور يك روز در هفته از اين روش براي تدريس استفاده نمودم. استفاده از CD هاي آموزشي كمك بسيار مؤثري در تدريس بود. تصاوير مختلفي از ميوه ها، حيوانات، اشياء و ….. از اينترنت گرفته بودم و به صورت پاورپوينت* در آورده بودم. در زير هر تصوير نام تصوير نوشته شده بود. از دانش آموزان مي خواستم كه با فشار دادن دكمه اينتر تصاوير و سپس نام آن ها را ببينند و با صداي بلند بخوانند. پدرام در اين مرحله پيشرفت چشم گيري داشت.

يك روز از دانش آموزان خواستم كه هركس عروسك سارا دارد با خود به كلاس بياورد. از پدرام خواستم كه عروسك سارا را مشاهده كند و نام عروسك را به او ياد دادم. سپس در باره عروسك توسط همكلاسي هايش توضيحاتي داده شد. از قبيل رنگ لباس، رنگ كفش، رنگ روسري، …. پاورپوينتي تهيه كرده بودم كه عروسك سارا را همراه با موسيقي درباره سارا پخش مي شد. در حالي كه كلاس بسيار شاد شده بود، دانش آموزان از جمله پدرام توجه خاصي به درس پيدا كرده بودند.

سعي مي كردم در جلسات مختلف در بين ساعت هاي تدريس براي رفع خستگي دانش آموزان يك كارتون (انيميشن) كوتاه به نمايش بگذارم. سپس از آن ها و بخصوص پدرام مي خواستم كه ماجراي فيلم را تعريف كنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری پدرام اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران.(۱۳۸۳)، اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. اسپارك، برنارد. (۱۳۷۲)، آموزش در دوران كودكي، ترجمه محمد حسن نظري نژاد، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ چهارم.
  3. ايراني، يوسف. بختياري، ابوالفضل. (۱۳۸۲)، روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  4. پژوهش در حيطه كودكان استثنايي، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، سال هفتم، شماره۴، شماره پياپي ۲۶٫
  5. چكيده مقالات ششمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران، (۱۳۸۵)، نشر سروش هدايت، چاپ اول.
  6. سيف نراقي، مريم. نادري، عزت الله. (۱۳۷۹)، نارسايي هاي ويژه در يادگيري (چگونگي تشخيص و روش هاي بازپروري)، تهران، انتشارات مكيال، چاپ اول.
  7. شرام، ويلبر….. (۱۳۷۲)، تلويزيون در زندگي كودكان ما، ترجمه محمود حقيقت كاشاني، تهران، انتشارات مركز تحقيقات مطالعات و سنجش برنامه صدا و سيما، چاپ اول.
  8. فصلنامه تعليم و تربيت، سال هيجدهم، شماره۳، پاييز ۱۳۸۱٫
  9. فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره۱، بهار ۱۳۸۶٫

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 2 =