نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای مناسب مشکل وسواس فکری را در دانش آموزم آرزو کاهش دهم؟

نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای مناسب مشکل وسواس فکری را در دانش آموزم آرزو کاهش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای مناسب مشکل وسواس فکری را در دانش آموزم آرزو کاهش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو

علائم متنوع وسواس فکری:

وسواس انواع مختلفی دارد و به‌صورت کلی به دو نوع وسواس فکری و وسواس فکری- عملی تقسیم می­ شود. اگرچه تکرار اجباری رفتار یا هجوم ناخودآگاه افکار تکرارشونده علامت اصلی وسواس است، بعضی علائم دیگر که ممکن است با وسواس همراه باشد عبارت‌اند از:

عجول بودن

کمال‌گرایی

تردید

مشکل در تصمیم‌گیری

حساس بودن بیش از حد به وقت و زمان

اطمینان‌طلبی (پرسیدن نظر تعداد زیادی از اطرافیان در مورد یک تصمیم هر چند کوچک، مثلاً رنگ یک لباس)

سرزنش بیش از حد خود و دیگران

احساس گناه بیش از حد

شیوع اختلال وسواس فکری

پژوهش­ها نشان می­دهد میزان شیوع اختلال وسواس فکری- عملی در بسیاری از فرهنگ‌های گوناگون دنیا شبیه یکدیگر است. آمارها نشان می­دهد از هر صد نفر، دو یا سه نفر در طول زندگی خود این علائم را بروز دهند. اگرچه اختلال وسواس فکری- عملی معمولاً در نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می­شود، ممکن است در دوران کودکی نیز آغاز شود و البته احتمال بروز آن در زن و مرد یکسان است.

گردآوری اطلاعات شواهد(۱)

ابتدا رفتارهای آرزو را زير نظر گرفتم وبه دقت مشاهده می کردم . وقتی برای دومين بار به كلاس رفتم از فراگيران خواستم خودشان را معرفی نمايند . وقتی به ( آرزو ) رسيدم ديدم دانش آموزی با پوست تيره، ، با كلاه وروسری در گوشه كلاس نشسته است. با صدای بلندی خود را معرفی نمود. به طوری كه با اين كار خود ديگر دانش آموزان را نيز متوجه خود ساخت. و وقتي ديگر دانش آموزان خود را معرفی مي كردند  او  به شكلی مي خواست آنها را مسخره نمايد . وقتی ديگر دانش آموزان در اوقات فراغت با يكديگر صحبت مي كردند ايشان مي گفت كه سر و صدا نكنيد . من حوصله سرو صدای شما را ندارم و سرم را به درد می آوريد. آرزو با ديگر دانش آموزان دعوا می كرد ودانش آموزان دائماً از او نزد من شكايت می كردند. وقتی در روی تخته مطلبی می نوشتم او صدا در می آورد. و ديگر دانش آموزان را اذ يّت می كرد بطوريكه نظم  كلاس را بر هم می زد ود رچنين محيطی آموزش امكان پذ ير نبود. ابتدا احساس كردم شايد ضعف از خودم باشد که ايشان اينچنين می كند به همين علت در زنگ تفریح در مورد آرزو  از معلمان دیگر سوال كردم ایشان گفتند كه آرزو از دوم چنين بوده است ولي چون بيماری سردرد دارد بهتر است كه شما هم كارش نداشته باشید. سپس با دیگر همکاران نیز صحبت نمودم آنان نيز گفتند كه خدا به دادتان برسد ! آرزو دانش آموزی بی ادب ، پررو، شلوغ، تنبل وبيمار است . ولی چون بيماری سردرد دارد بهتراست كه به حال خود رهايش كنيد . سپس مادر ايشان را به مدرسه دعوت نمودیم. از او پرسيدیم رفتار آرزو در خانه چگونه است ؟ ايشان گفتند : كه ما از دست او به تنگ آمده ايم . به حرف های ما  گوش نمی دهد . بد اخلاق است. به در سهايش توجه نمی كند . ودر نهايت گفت : كه ايشان  بيماری سردرد دارد و هنگاميكه هوا سرد است بهتر است كه در زنگ تفریح  در كلاس بماند. از ايشان پرسيدم كه آيا برای درمان سردرد ايشان اورا به پزشك برده ايد ؟ ايشان  جواب داد كه چند ين بار برده ايم ولی خوب نشده است.وقتی به خاطر كار نابهنجارش به او تذكر می دادیم ايشان با لحن بدی جواب می داد. يك روز از اوخواستم كه به خاطر بی ادبی اش که بدون اجازه واردکلاس شده بود ، از دانش آموزان دیگر معذرت بخواهد ولی ايشان معذرت نخواست هر چه اصرار كردم فايده ای نكرد و ايشان مغرورانه به ما نگاه می كرد باصحبت درموردمشکل به این نتیجه رسیدم  كه اين دانش آموز تقصيری ندارد! بلكه روابط غلط خانوادگی ، او را به اين شكل بار آورده است در واقع ايشان دارای مشكل رفتاری ورواني است كه بايد حل شود. ابتدا مسئله را با يكی از استادان در ميان گذاشتم و ايشان راهنمايی های لازم را جهت حل مشكل ارائه نموند . سپس با دو تن از همکاران باسابقه  در اين زمينه مشورت كردم اينها نيز راهنمايهای لازم را عرضه داشتند . بعد به د نبال كتابهای روانشناسی اختلالهای رفتاری، روانشناسی رشد ، روابط انساني در آموزشگاه واصلاح رفتار تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته بود مورد مطالعه قرار دادم تا ببينم مشكل را چگونه مي توانم حل نمايم . در واقع من خودم را چگونه تغيير دهم تا رفتارهاي آرزو تغيير كند.او دانش آموزی است كه رفتارهای ايشان مغاير با مقررات كلاس ومدرسه می باشد . از جمله مشاهدات و اطلاعات بدست آمده در زير ارائه مي گردد:

۱ –  دانش آموز( آرزو  )هر روز دانش آموزان را مسخره می كند.

۲-   هر روز با دانش آموزان دعوا می كند.

۳- معمولاً احساس سردرد می كند.

۴- معمولاً دركلاس صدای حيوانات را در می آورد.

۵- در خانه و مدرسه بد اخلاق است.

۶- از نظر درسی ضعيف است.

۷- بی حوصله است.

۸- روابط والدين با او غلط بوده است.

۹- معلمان به او توجه لازم را نكرده اند.

۱۰- معلمان به تفاوتهای فردی ايشان توجه نكرده اند.

۱۱- دانش آموزی پرروو مغرور است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی   

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش مشکل وسواس فکری در آرزو نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی

منابع :

۱-    لورابرک .(۱۳۸۹). روانشناسی رشد . (مترجم: یحیی سیدمحمدی )(تهران :نشر ارسباران .

۲- کریمی،دکتریوسف.(۱۳۸۹).وسواس فکری .  تهران : نشرساوالان.

۳- شعاری نژاد، علی اكبر.(۱۳۸۲). روانشناسی يادگيری . تهران: انتشارات توس

۴-  شفيع آبادی، عبداله.(۱۳۷۴).راهنمايی ومشاوره کودکان. تهران: انتشارات سمت.

۵-  قاسمی پويا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

۶- مير كمالی.سيد محمد.(۱۳۸۹). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

۷-  ميلانی فر، بهروز.(۱۳۸۸). روانشناسی نوجوانان ونوجوانان استثتايی.  تهران: قوس.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

63 − = 58