نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین را حل کنم؟

نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین را حل کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین را حل کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین

بيان مسئله

بی گمان همه ما از دروغ گفتن و یا شنیدن آن احساس ناخوشایندی داریم. دروغ در مقابل راستگویی قرار دارد و در تمامی فرهنگ ها و جوامع امری زشت و ناپسند تلقی می شود. بررسی ریشه ای دلایل دروغگویی امری بسیار پیچیده است و نیاز به واکاوی شخصیت انسان ها دارد. اگرچه ممکن است بعضی آن را یک رفتار زنانه تلقی کنند، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که تفاوت معناداری بین مردان و زنان برای دروغگویی وجود ندارد. در خانواده نیز مواردی پیش می آید که والدین از دروغگویی بیش از حد فرزندان خود ابراز نگرانی می کنند.

کودکان گاه برای جریحه دار نکردن احساسات دیگران، پنهان کردن احساسات یا واکنش های خود، فرار از تنبیه و دریافت پاداش و توجه، دروغ می گویند.نکته این جاست که واقعیت و تخیل در زندگی کودکان زیر ۶سال در هم تنیده است و کودک ممکن است هر آن چه را به ذهنش می رسد بر زبان آورد. به این نوع دروغ، «دروغ سیاه و سفید» می گوییم. در بیشتر موارد چنین گفته هایی بسیار اغراق آمیز و غیرواقعی است .مثلا پسربچه ۶ساله ای با هیجان به مادرش می گوید: «من دیروز یک غول دیدم!»در واقع دروغ بیان کننده حقایق مربوط به امیدها و دلهره ها و آشکار کننده آن چیزی است که فرد می خواهد باشد. والدین از طریق اطلاعاتی که از گفته های دروغین کودک کسب می کنند، می توانند به کودک کمک کنند تا واقعیت را از افکار پوچ و خیالی تشخیص دهد.

راست گویى و صداقت, نشانه اصالت و شخصیت انسان است. خمیرمایه انسان با راستى عجین شده است. به همین دلیل هنگامى که از مادر متولد مى شود, تمام کارها, نگاه ها و گریه ها و خنده هایش براساس صداقت مى باشد. همچنین وقتى زبان باز مى کند, راستى از گفتارش معلوم است. او نمى تواند دروغ بگوید و باید آن را بیاموزد.دهخدا در لغت نامه خود صداقت و راستگویی را سخن راست، قول حق، فعل و عمل حق می داند و دروغگویی را سخن ناراست، قول ناحق، خلاف حقیقت، مقابل راست و مقابل صدق تعریف می کند.

صداقت و راستى انواعى دارد; از جمله: صداقت در گفتار, صداقت در رفتار, صداقت در وعده و قول و قرارها, صداقت در امضاها و تعهدات, راستى در معاشرت, در معاملات و دادوستدها, صداقت با خدا و با خویشتن و با مردم, صداقت در هرکدام از این موارد مفهوم خاصى پیدا مى کند.

 

گرد آوري شواهد يك

برای اینکه مسئله ای که ذهنم را به خود مشغول کرده بود، برایم روشن تر شود و دلایل رفتارهای غیر­عادی او را مورد بررسی قرار دهم، درصدد جمع آوری اطلاعات از روشها ومنابع مختلف برآمدم.

روشهایی که در این پژوهش از آنها بهره گرفته شده، عبارتند از :

۱ – مشاهده رفتار دانش آموزدر موقعیت های مختلف

۲ – مصاحبه با خود دانش آموز و والدین او

۳ – اجرای پرسشنامه

۴ – اجرای گروه سنجی در کلاس

منابع كسب اطلاعات مورد نیاز به قرار زير می باشد:

الف : خود دانش آموز

ب : والدین دانش آموز

ج : همکلاسی های او

د : آموزگاران سال های گذشته

ه : پرونده تحصیلی وی

در اولین مرحله به سراغ آموزگاران سال های گذشته نگین  رفتم و نظرشان را در مورد رفتار وی جویا شدم. اغلب آموزگاران از او ناراضی بودند. آموزگاران وی را به دروغگویی برای مطرح کردن خود، متهم می کردند و حتی چندین نوبت توسط آموزگاران از کلاس اخراج شده بود.

همکلاسی های نگین  هم او را فردی می دانستند که فقط به فکر خودش است، حرف خودش را قبول دارد و حاضر نیست به نظرات دیگر دانش آموزان توجه کند .

برای بررسی دقیق از وضعیت نگین  و از آنجایی که یکی از منابع کسب اطلاعات در مورد دانش آموز، خود او می باشد، از وی دعوت کردم که وقتی کلاس تمام شد به دفتر مدرسه بیاید و از او در مورد علایق اش سئوال کردم و اینکه اوقات فراغت چه می کند؟ او بیان داشت که خوشم از دروغگویی نمی آید ولی بعضی اوقات نمی دانم چرا دروغ می گویم.

لازم به ذکر است در جلسه اول به جهت اعتماد او، تنها صحبت درباره علایق و خواسته هایش اکتفا نمودم. برای گردآوری اطلاعات دقیق تر پرسشنامه ای تهیه نمودم و در اختیار آموزگاران  قبلی نگین  قرار دادم تا در مورد خصوصیات رفتاری او اظهار نظر نمایند که براساس نتایج استخراج شده از اجرای این پرسشنامه حالات و رفتارهای زیر بیشترین فراوانی را داشت.

۱ – جر و بحث زیاد و بی مورد

۲ – عدم توجه به خواسته ها و نظرات اطرافیان

۳ – عدم توانایی در کنترل احساسات و عواطف

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین  نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین  نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  حل مشکل دروغگویی و بددهنی در نگین نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی 

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات مدرسه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک معلم بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 62 = 68