نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی را ریشه یابی کنم و آن را برطرف نمایم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی را ریشه یابی کنم و آن را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی را ریشه یابی کنم و آن را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی

مشاهده رفتار شکوفه  در مدرسه توسط معلم:

شکوفه  بر روی کلاس همیشه گوشه آخرو کنج کلاس را برای نشستن انتخاب می کند. در بحث های گروهی اصلأ شرکت نمی کند و فقط به هنگام سوال و جواب حرف می زند آن هم آهسته و به صورت زمزمه ولی با این حال در امتحانات کتبی نمرات متوسطی را کسب می کند در کلاس شکایتی از کسی ندارد حتی اگربچه ها او را اذیت کنند.

در زنگ تفریح اکثرأ تنهاست و گاه وقتی با یکی از بچه ها به نام فاطمه هم صحبت می شود. در مواقع تنهایی در گوشه ای از حیاط مدرسه می ایستد و با نوک پا به زمین می کوبد و یا می نشیند و سنگها را به هم می زند. در زنگ ورزش در بازی با بچه ها اصلأ شرکت نمی کند و کتاب در دست میگیرد و وقتی از او خواسته می شود که با بچه ها بازی کند فقط به دنبال بچه ها می دود و حتی از توپ گریزان است واز گرفتن آن خوداری می کند. در هنگام رفتن به خانه تنها و سربه زیر به خانه می رود و گاهی اوقات فاطمه او را همراهی می کند.

مصاحبه از والدین ودوستان:

روزی به خانه شکوفه  رفتم و با والدین او ملاقات کردم.پدر او فردی مسن تقریبأ شصت وپنج ساله و مادرش نیزمسن بود. پدرش این گونه بیان میکرد که شش فرزند دارم چهار پسر ودودخترکه هر کدام بعد از ازدواج به شهر رفتند و شکوفه  آخرین فرزند من است که او در سن سه سالگی دچار تشنج شد و بعد از مداوا کمی لکنت زبان داشت که در سن شش سالگی برطرف شد و الان هیچ مشکلی ندارد اما دختر مؤدب و کم حرفی است او را خیلی دوست دارم و هرجه بخواهد برای او آماده  می کنم. مادرش بیان می کند او همیشه بعد ازانجام تکالیفش به سراغ تلویزیون میرود،کمتر بیرون میرودووقتی ازاومی خواهم کاری انجام دهد و یا به خانه ی اقواممان بیاید بدون چون چرا می پذیرد اما در مهمانی ها آرام و ساکت است و با کسی هم حرف نمی زند و فقط به سوالات دیگران جواب کوتاه می دهد و بارها او را نزد پزشک برده ایم و گفتند که هیچ مشلی ندارد.

دوست شکوفه (فاطمه) که الان کلاس پنجم می باشد می گوید شکوفه  از اول ابتدایی تا الان بامن است او دختر خوبی است ولی بچه ها او را دوست ندارد چون خوب بازی نمی کند اما اودختر مؤدب و ساکتی است و با کسی کاری ندارد درس هایش را هم خوب می خواند و فقط دوست ندارد زیاد با کسی حرف بزند.

همکلاسی های دیگر شکوفه  می گویند که ما کاری با او نداریم  اوخودش دوست ندارد با ما باشد وبا ما بازی نمی کند حتی روی کلاس هم چیزی به ما قرض نمی دهد و دوست دارد همه چیزش فقط مال خودش باشد و یکی از بچه گفت” او مریض است” بقیه بچه ها هم او را تأیید کردند

معلم سال قبل شکوفه  میگوید که شکوفه  در سال قبل نیز چنین آرام وساکت بود وهر چه تلاش کردم که او را تغییر دهم که بر روی کلاس اظهار نظرکند و خود را نشان دهد در او اثری نداشت و گاهی به تنبیه متوسل می شدم که بدتر در او تأثیر عکس داشت. ودر طول سال مأمورانی که از طرف بهداشت آمدند اظهار داشتند که شکوفه  در سن پایین دچار تشنج شده و لازم است که توجه بیشتری به او شود

یافته های تحقیق

گوشه گیری وانزوا طلبی چیست؟

.عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کند.این کودکان ونوجوانان نوعأ با تقلیل یلفتن علایق ذهنی وعاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیکو صمیمی محرومند. نوجوان که گوشه گیر است معمولأ ازحضور در فعالیت های جمعی سر باز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعأ به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را می گذراند.

این رفتار یکی از زفتارها نسبتأ شایعی است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود فرد را به سمت مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس،افسردگی،اضطراب و زودرنجی سوق می دهد.عدم احساس توانمندی وکمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات،بیان افکار ونظریات خود باعث جدایی فرد از فعالیت های گروهی است.

برخی از کودکان ونوجوانان در برخورد با محرومیت عاطفی وناکامیها و تنشهای موجود در خانواده راه عزلت طلبی وانزوا گزینی را پیش می گیرند وبر خلاف افراد پرخاشگر که دیگران را مورد پرخاشگری خویش قرار می دهند او با پرخاشگری درونی، خود را هدف پرخاشگری شان قرار می دهند.(لیندن فیلد،۱۳۸۳ : ۲۰۷)

حساسیت های شدید یک نوجوان در کنار برخی از برداشت های غلط وی،بد بینی و انزوای او را به همراه آورده وهمین عوامل به بی علاقه شدن وی نسبت به درس انجامیده است.از طرف دیگر معلملنی که در زندان هوا وهوس وخود پرستی هستند برای توجیه کوتاهی خود در انجام وظایف انسانی نسبت به دانش آموز که نیازمند راهنمایی وکمک است سعی می کند با زدن بر چسب هایی نظیر روانی،استثنایی و… ضمن توجیه عدم مساعدت خود به این قبیل از دانش آموزان مانع از خجلان ذهن مرداب گونه خود شوند.همین برچسب های شکننده سبب می شود تا انزوا وبدبینی شاگرد عمیق تر شود و در نهایت کار به جایی بکشد که دانش آموز به سبب رفتارهای نابهنجارش با برچسب های بسیا زننده از مدرسه اخراج شود

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی  نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن علل بروز گوشه گیری و کم رویی شکوفه زمانی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم

فهرست منابع و مــآخذ

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.
  • سیف ،شکوفه فاطمه. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 + 7 =