نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه … را به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم علاقه مند نمايم ؟
نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه … را به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم علاقه مند نمايم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه
نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه … را به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم علاقه مند نمايم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم
در اين مرحله اقدام پژوه جهت يافتن راه حلهايي براي حل مسأله از سه روش مشاهده و مصاحبه و پرسشنامه استفاده كرده است.
۱ ـ مشاهده: همهي ما در هر لحظه از زمان بيداري، شاهد عيني و ناظر مستقيم وقايعي هستيم كه در حول و حوش ما رخ ميدهد و چه بسا كه يك مشاهدهي ساده، اولين قدم براي شروع مبحث جديد در علم باشد. البته مشاهدات ما در حالت عادي كمتر شكل علمي دارد، بدين معني كه مشاهدهي ما از واقعهاي، منظم و مدون نيست. اقدام پژوه مشاهده كرد كه فقط تعداد كمي از تغذيهي سالم استفاده ميكنند.
۲ ـ مصاحبه: بسياري از مردم علاقه دارند كه در ارتباط با ديگران رابطهاي شفاهي و زنده داشته باشند و ارتباطات كتبي از طريق كاغذ بازي را كنار گذارند. بنابراين و با توجه به ويژگي انعطافپذيري روش مصاحبه، بايد گفت كه اين روش يكي از بنياديترين و شايد بهترين روش جمعآوري ميباشد. بنابراين در يكي از شوراهاي دبيران با مطرح كردن اين سؤال كه چگونه ميتوان دانشآموزان را به استفاده از تغذيهي سالم و صحيح ترغيب نمود مصاحبه را با همكاران شروع كردم
يكي از همكاران معتقد بود كه براي آموزش تغذيهي سالم دانشآموزان را ترغيب كنيم تا ليستي از غذاهاي دور و اطراف خود مانند غذاهايي كه در منزل وجود دارد، و يا غذاهايي كه در بازار وجود دارد تصويرشان را بكشند و زير آن بنويسند كداميك از غذاها انرژيزا، مكمل، و يا كمك كننده به رشد بدن هستند و آن تصاوير را به كلاس بياورند. همكار ديگر معتقد بود كه در مدرسه پايگاه تغذيهي سالم بر پا شود.
دبير زبان بيان كرد كه جشنوارهاي از غذاهاي سنتي درمدرسه برگزار شود تا دانشآموزان با خوردن انواع غذاها آنها را طبق گروههاي غذايي نظير انرژي زا، مكمل و كمك كنندهي رشد بدن تقسيم بندي كرده و با تهيه فلش كارت كه تصوير ماده غذايي مورد نظر روي كارت كشيده و همچنين اسم غذا را روي كارت يادداشت كنند و با استفاده از كارتهاي غذايي براي ساختن غذاي متعادل آنها را كنار يكديگر قرار دهند.
پرسشنامه:
يكي از آسانترين و مطمئنترين راههاي جمع آوري اطلاعات است. محققان علوم تربيتي و انساني، براي دستيابي به حقايق مربوط به گذشته، حال با پيشبيني وقايع و شرايط آينده، از پرسشنامه استفاده ميكنند. در مقايسه با مصاحبه، پرسشنامه در اغلب شرايط عمليتر و آسانتر است و به محقق امكان ميدهد تا نمونههاي بزرگتر را مطالعه و بررسي كند.
پرسشنامهي طراحي شدهي مربوط به اين اقدام پژوهي شامل سه پرسش باز بوده كه پاسخ دهندگان ميبايد پاسخهاي خود را بصورت كتبي ارائه دهند.
۱ ـ به نظر شما با چه روشهايي ميتوان دانشآموزان كلاس را به استفاده از تغذيهي صحيح هدايت و تشويق نمود؟
۲ ـ به نظر شما سادهترين راه براي علاقمند كردن دانشآموزان به استفاده از تغذيهي سالم چيست؟
۳ ـ انديشههاي سبز دوستان براي اينكه هميشه سالم باشيم چه پيشنهاداتي دربارهي استفاده از تغذيهي سالم داريد؟
اين پرسشنامه بين تعدادي از همكاران و دانشآموزان كلاس توزيع گرديد و از آنها خواسته شد تا پاسخهاي خود را ارائه نمايند و آنها نظرات خود را بصورت كتبي ارائه دادند.
يكي از همكاران نوشته بود كه يك پروژهي تحقيقي را در مورد تغذيهي سالم انجام داده و پس از آن گزارش پروژه بصورت كنفرانس ـ مقاله ـ بروشور ـ كتابچههاي برجسته به اطلاع دانشآموزان رسانده شود. البته بهتر است در كنفرانس از اسلايد و يا فيلم استفاده شود.
همكار ديگري عقيدهي خود را چنين نوشته بود كه كتابهايي كه در ارتباط با تغذيهي سالم است و براي دانشآموزان مناسب باشند با كمك مدير مدرسه كتابها را خريداري و در كتابخانهي مدرسه قرار داده و آنها را به تناسب موضوع طبقهبندي كنيم مثلاً كتابهاي گروه مربوط به ميوهها و سبزيجات را در يك طبقه جاي دهيم و بقيه را به همين صورت طبقهبندي كنيم و يك نفر آنها را يادداشت كرده با ذكر تاريخ و به مدت يك تا دو هفته در اختيار دانشآموزان قرار دهد. يك همكار ديگر نوشته بود كه از دانشآموزان بخواهيم كه به مدت يك هفته غذاهايي را كه ميخورند يادداشت كنند و در طول هفته مواد غذايي را مشخص كنند، نوع غذا مهم نيست بلكه مواد استفاده شده در غذا مهم است مثلاً
روز | صبحانه | ميان وعده
(ساعت ۹ صبح) |
ناهار | عصرانه | شام |
شنبه | كره- چاي- نان | نان و پنير | آبگوشت | ميوه | نان كُوكو |
علي نوشته بود كه با نمايش و استفاده از پوستر و عكس در مورد تغذيهي سالم توضيحاتي داده شود و در مورد ايده هاي خوب تغذيهاي تبليغات صورت گيرد.
مهدي معتقد بود كه آموزش تغذيهي سالم را با استفاده از قصه و داستان و لطيفه آموزش دهيم. مصطفي نوشته بود با استفاده از كار دستي و بازي بصورت پازل و جداول استفاده از تغذيهي سالم را آموزش دهيم. مرتضي معتقد بود كه هر روز از روزهاي هفته دانشآموزان يكي از ميوهجات و سبزيجات را به مدرسه آورده مثلاً شنبه همه آنها هويج بياورند و در زنگ تفريح آن را بخورند. علي نوشته بود پيامهاي تغذيهاي در برنامه صبحگاهي سر صف خوانده شود و دانشآموزان هر روز پيام را در دفتر مخصوص يادداشت كنند و در پايان هر ماه از پيامها مسابقهاي صورت گيرد و به نفرات برتر جوائزي اهدا گردد. حميد نوشته بود كه با كمك دانشآموزان يك كتاب آشپزي تهيه كنيم بدين صورت كه آنها ميتوانند غذاهايي كه مادرشان تهيه ميكنند را ببينند و بر روي كاغذي يادداشت كنند كه او چه كاري ميكند يا از كارهايي كه مادرشان انجام ميدهد نقاشي كنند آنها ميتوانند اين تكه كاغذها را به يكديگر چسبانده و كتابي بنام كتاب آشپزي درست كنند.
۱ ـ تغذيه: در مورد تغذيه تعاريف مختلفي ارائه شده است كه هر كدام داراي محدوديتها و جامعيت نسبي است. از جمله ميتوان تعريف زير را ذكر كرد، تغذيه علمي است كه از شناخت خواص و رابطهي غذا و چگونگي مصرف آن در بدن موجودات زنده به منظور حفظ و ادامهي اعمال حياتي اندامها و بافتها، توليد انرژي، تامين رشد، توليد مثل، واكنشهاي بدن در برابر تغييرات تركيبات غذايي، بيماريهاي ناشي از كمبود مواد مغذي و ساير زمينههاي وابسته از قبيل توليد، توزيع و نگهداري و تهيهي مواد غذايي بحث ميكند
۲ ـ غذا: هر مادهي جامد يا مايعي كه پس از ورود به بدن بتواند با تغييراتي كه در روي آن انجام ميگيرد براي توليد انرژي جهت انجام فعاليتهاي مختلف بدن يا تنظيم اعمال حياتي، رشد و ترميم بافتهاي فرسوده به مصرف برسد غذا ناميده ميشود.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان
کسب نتایج پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به استفاده از تغذيهي صحيح و سالم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان
منابع و مآخذ
۱ – قرآن كريم.
۲ – اصفهاني، محمد مهدي، بهداشت تغذيه، تهران، انتشارات قلم، سال ۱۳۸۴٫
۳ – پارسي نيا، سعيد، آموزش تغذيه براي بچهها در خانه، تهران، نشر جوان، سال ۱۳۸۰٫
۴ – خوشه مهري، گيتي، تغذيه، تهران، انتشارات مدرسه، سال ۱۳۸۴٫
۵ – داروييان، عباس، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان مدارك فرهنگي انقلاب اسلامي، سال ۱۳۷۸٫
۶ – زندي، بهمن، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان نهضت سواد آموزي، سال ۱۳۷۵٫
۷ – سعيد نژاد، مژده، مجموعهي مقالات علمي، تهران، مؤسسهي فرهنگي منادي تربيت، سال ۱۳۸۰٫
۸ – شيرواني، گيتي، پيشگامان سلامت، تهران، نشر كتاب نيستان، سال ۱۳۸۵٫
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید