نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي بهبود ببخشم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي بهبود ببخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي بهبود ببخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله

تجزيه و تحليل داده هاواطّلاعات :

با استفاده از   نمودار چرا؟   چرا؟   ( why  why  Diagram ) :

دانش آموز :

۱)عدم آشنايي با روش حلّ مسأله و راهبرد هاي آن.

۲)اضطراب و نگراني هنگام حلّ مسأله و بي رغبتي و بي حوصلگي نسبت به آن.

۳) عدم درك مفاهيم رياضي مرتبط و به كار گيري آن ها هنگام حلّ مسأله .

۴) ناتواني در خواندن مسأله و عدم درك آن.

۵) عدم توانايي در طرح مسأله.

آموزگار:

۱)عدم آشنايي با الگوي حلّ مسأله و راهبردهاي آن.

۲)كمبود وقت به لحاظ چند پايه بودن و عدم انگيزه كافي براي تدريس فعّال.

۳)عدم استفاده از روش ها و الگوهاي نوين تدريس.

ناتواني كتاب  :

۱) عدم توجّه كافي به مهارت هاي رياضي در كتاب هاي درسي.

۲)روش حلّ مسأله و راهبردهاي آن در كتاب به شاگردان آموزش داده نمي شود.

۳) محتواي كتاب كمتر جنبه كاربردي،عملي وتحقيقي دارد.

حل مسأله  مسئولين :

۱)عدم تشكيل كلاس هاي ضمن خدمت در حيطه موضوع.

۲)عدم اطّلاع كافي ازمهارت هاي رياضي خصوصاًمهارت حلّ مسأله و نظارت ناكافي.

روش هاي تدريس خانواده :

۱)سطح سواد پايين خانواده ها و عدم آشنايي با.

۲) آموزش هاي غلطي كه خودشان ديده و معمولاً مسائل رياضي فرزندانشان را حل مي كنند.

روش ها  :

۱)عدم استفاده  از روش هاي گروهي براي انجام فعّاليّت ها.

۲) عدم اجراي الگوي چهار مرحله اي جرج پوليا براي حلّ مسائل.

« براي تجزيه و تحليل داده ها و اطلاعات از روش ترسيم مفاهيم نيز در گزارش نهايي استفاده شده است. »

راه کارهای پیشنهادی حاصل از گردآوری اطلاعات جهت حلّ مشکل:

گزيده اي از  مهم ترين راه کارهای پیشنهادی به شرح زیر است:

۱) استفاده از روش های فعّال و الگوهای تدريس جهت آموزش مفاهيم رياضي.

۲) تقويت مهارت خواندن برای دانش آموزانی که مهارت خواندن و درک مطلب در آن ها تقویت نشده است،

۳) مراحل حلّ مسأله را بر اساس «الگوی چهار مرحله ای جُرج پولیا» باید به دانش آموزان آموزش داد.

۴) با توجّه به شرایط سنی، « راهبردهای حلّ مسأله» را با استفاده از روش و مثال های مختلف به دانش آموزان آموزش داد.

۵) برای درک صحیح شاگرد از مسأله، بايد از او خواسته شود، چند بار مسأله را بخواند و آن را با زبان خود توضیح دهد.

۶) بايد سعي شود مسائلي براي دانش آموزان مطرح گردد كه در زندگی روزمره کاربرد داشته باشد.

۷) باید به دانش آموزان فرصت داد تا خودشان مسأله طرح نمایند.  زيرا مفاهيم را بهتر و عميق تر درك مي كنند.

۸) برای آموزش مهارت حلّ مسأله دانش آموزان راباید به صورت گروهی در فعّالیّت ها درگیر کرد.

۹) در طراحي سؤال بايد به علايق و سطح توانايي شاگردان توجّه نموده و سؤالاتي طرح شود كه شاگردان را به انجام فعاليّت تحريك نمايد.

۱۰) تشكيل جلسات آموزش خانواده جهت همكاري والدين در دستيابي به اهداف مورد نظر ضروري است.

۱۱) تشكيل كلاس هاي ضمن خدمت براي معلّمان جهت آموزش مهارت هاي رياضي .

۱۲) ارائه آموزش هاي مكمل آموزش كتاب در حلّ مسأله و . . .

اقدامات راه حل های پیشنهادی: با در نظر گرفتن عوامل مؤثر در بروز مشكل (ناتواني در حلّ مسأله )و راه کارهای پیشنهادی هشت اقدام زیر را جهت رفع آن به انجام رساندم:كه توضيحات كامل مراحل انجام هر يك در گزارش نهايي به تفضيل بيان شده است.

جدول اقدامات

اقدام

كنش اوّل

آموزش مفاهيم رياضي با استفاده از روشها و الگوهاي تدريس .

كنش دوّم

بررسي مبحث حل مساله كتاب هاي رياضي پايه اوّل و دوّم ابتدايي .

كنش دوم

تقويت مهارت خواندن مسأله و درك آن با تجزيه و تحليل صد مساله رياضي و تمرين در جمله نويسي ، املاء و فارسي.

كنش چهارم

آموزش روش حلّ مسأله و راهبردهاي آن بر اساس الگو چهار مرحله اي جورج پوليا.

كنش پنجم

اقدام به طرح مسأله هاي مورد علاقه دانش آموزان و گاربردي – تحقيقي توسط معلّم .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود دادن حل مسائل ریاضی با آموزش روش حل مسئله نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم

فهرست منابع و مأخذ

۱)   امینی، پرویز(۱۳۷۷)/آموزش روش حلّ مسأله (۱)/رشدآموزش ابتدایی۵/ بهمن/شماره ی مسلسل۱۳/ ص(۱۲ الی۱۵)

۲)  امینی، پرویز(۱۳۷۷)/ آموزش روش حلّ مسأله (۲)/ رشد آموزش ابتدایی۶/اسفند/شماره ی مسلسل۱۴/ ص(۵۲الی۵۶)

۳) امینی، پرویز(۱۳۷۸)/ آموزش روش حلّ مسأله (۳)/ رشد آموزش ابتدایی۷/فروردین/شماره ی مسلسل۱۵/ص(۳۵ الی ۳۹)

۴)  امینی، پرویز(۱۳۷۸)/ آموزش روش حلّ مسأله (۴)/ رشدآموزش ابتدایی۸/اردیبهشت/شماره ی مسلسـل۱۶ /ص(۵۹ الی ۶۱)

۵)  بابایی، خدیجه (۱۳۸۱)/چگونه مشكل حلّ مسأله و طرح مسأله را در دانش آموزانم بر طرف كردم/ برگزیده های پژوهش درعمـل / کارشنـاسی تحقیقـات سازمـان آ.پ مـازنـدران/ نشر نیـما/ ص( ۱۶۹ الی ۱۷۶)

۶) بخشعلی زاده، شهرناز(۱۳۸۱)/آموزش رياضيات / رشدآموزش ابتدایی۳/سال ششم/آذر/شماره مسلسل۴۵/ص(۲۸ الی۳۱)

۷) بخشعلی زاده، شهرناز(۱۳۸۱)/حلّ مسأله و مدل سازي رياضي/رشدآموزش ابتدایی۵/سال ششم/بهمن/شماره سلسل۴۷/ص(۲۷الی۳۱)

۸)    بهروش، محمود-جعفری، علی اکبر-دانشفر، علی اصغر(۱۳۷۲)/ روش تـدریس ریاضیات ابتدایی/ دوره  کاردانی تربیت معلّم/ کد ۶۰۰۳

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

66 + = 75