نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم دنیا را برطرف سازم ؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم دنیا را برطرف سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم دنیا را برطرف سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان موجوداست عبارت است از

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا

اهميت و ضرورت حل مشكل:

ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانوني در تعليم املاء داشته باشيم ، راحت تر هستيم. (صفاپور ، عبدالرحمان)

خوب نوشتن نوعي توانايي است كه معلمان نقش مهمي در ايجاد اين توانايي در كودكان را دارند. (زندي ، بهمن ۱۳۷۹)

لازم به ذكر است كه املاء و فارسي زيربناي ساير دروس هستند. براي مثال اگر دانش آموزي رياضي را درست نفهمد دليل آن هميشه ندانستن رياضي نيست. گاهي اوقات شاگرد موضوع را نمي تواند درست بخواند و يا نمي تواند درست بنويسد بنابراين نمره نمي آورد. و اين امر باعث شكست دانش آموز در زمينه ي تحصيلي او شده و اعتماد به نفس او را پايين مي آورد.

حال با توجّه به موارد مطرح شده در اين فعاليت علمي ، اهداف زير را دنبال مي كنم:

۱- راهبردهاي چگونگي املانويسي را با توجّه به شرايط سني و سطح توانايي دانش آموز آموزش دهم.

۲- مهارت نوشتن را در دنیا  افزايش دهم.

۳- اعتماد به نفس دنیا را بالا ببرم.

۴- مهارت خواندن را در دنیا پيشرفت دهم.

۵- دقّت و توجّه و تمركز را در دنیا تقويت كنم.

۶- علاقمندي دنیا را به درس املاء افزايش دهم.

گردآوري اطلاعات براي تعيين وضعيت موجود (شواهد نوع اول):

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به دنیا

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي دنیا  در مدرسه

– دنیا را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به دنیا  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و دنیا نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

یافتن راه حل مناسب

بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد دنیا و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در دنیا راه حل های مناسبی بیابم و روزانه ۲۰ -۱۵ دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

۱- برای تقویت توالی حافظه دیداری دنیا با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

۲- تقویت حافظه دیداری دنیا در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

۳- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق دنیا و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا دنیا هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از دنیا گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل نوشتن دیکته در دنیا نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان

فهرست منابع:

۱- بني اسدي ، حسين (۱۳۸۴) ، آشنايي با طرح ارزشيابي توصيفي ؛ تهران : آزمون نوين.

۲- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۴) ، درمان اختلالات ديكته نويسي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ دهم.

۳- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۰) ، درمان اختلالات رياضي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ پنجم.

۴- حاجي اسحاق ، سهيلا ، (۱۳۸۲) ، آموزش راههاي يادگيري (الگوي يادسپاري) ؛ همدان : انتشارات ميهن نو.

۵-حبيب الله پور ، منيژه و محمدي رودباري ، فرشته (۱۳۸۱)  ، برگزيده هاي پژوهشي در عمل ، كارشناسي تحقيقات سازمان آ. پ مازندران ، چاپخانه نيما.

۶- كرك ، ساموئل ، چالفانت ، جميز (۱۳۷۷) ، ناتوانيهاي يادگيري تحولي و تحصيلي ، (ترجمه: رونقي ، سيمين و همكاران) ، انتشارات آموزش و پرورش استثنايي ، چاپ اول.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

58 + = 59