نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم درس ریاضی پایه… را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم درس ریاضی پایه… را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم درس ریاضی پایه… را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی

ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده

بیشتر شکوه هایی که دانش آموزان از نحوه تدریس ما معلمان دارند،به این دلیل است که هنگام تدریس، هنوز یک مفهوم برای آنان جا نیفتاده است، به مثال های مشکل روی می آوریم و به حل آنها می پردازیم و دانش آموز را درگیر محاسبات پیچیده و طولانی می کنیم. در صورتی که باید برای جا انداختن مفاهیم مشکل، از سئوالات ساده تر شروع کنیم.

ضعف در برقراری ارتباط

برای نفوذ در مخاطب، باید سازوکار یادگیری او را شناخت و با او ارتباط برقرار کرد. بعضی انسان ها از طریق تصویر و بعضی از طریق شنیدن بهتر یاد می گیرند. اغلب، نشان دادن یک شکل همراه با یک مثال شهودی می تواند، به تفهیم بهتر و بیشتر مطالب کمک کند. اگر ارتباط درستی با دانش آموز برقرار نشود، زمان زیادی از تدریس صرف آموزش یک مفهوم خواهد شد.

اغلب ما معلمان ترجیح می دهیم تمام قسمت های آموزش را خودمان انجام دهیم، حتی بعضی از معلمان ترجیح می دهند، تمامی تمرین ها را خودشان حل کنند. چرا که معتقدند، دانش آموزان تسلط کافی ندارند و اگر آنان تمرین ها را حل کنند، بخشی از وقت کلاس گرفته می شود. در صورتی که به جای اینگونه صرفه جویی ها در زمان، باید راهکارهای دیگری یافت.دراین رابطه معرفی یک کتاب تمرین در کنار درس می تواند، زمان زیادی برای آموزش بهتر ذخیره کند.

بی توجهی به سؤالات دانش آموزان:

یک سؤال حساب شده و مناسب می تواند، زمینه ساز یادگیری یک مفهوم باشد، می تواند انگیزه دانش آموزان را نسبت به آنچه به او آموزش داده می شود بالا ببرد و همچنین، ذهن کنجکاو را با مسأله درگیر کند. از فرمایشات معصومین ماست که «حسن السؤال نصف العلم» نیمی از علم و یادگیری در خوب سؤال کردن است.

تجزيه وتحليل داده ها

« چون كه با كودک … » بقيه اش را مي دانيد. ما مكرر در كلاسهاي آموزشي، جلسه ها، گردهماييها، كتابها و نشريات ويژه معلمان، اين بيت دلنشين و پرمعني را مي شنويم و می خوانيم. اما آيا تا به حال به ابعاد گوناگون زبان كودكي فكر كرده ايم، در واقع آيا ميدانيم اين زبان چگونه زباني است و چگونه بايد زبان بگشاييم كه كودكان حرفهاي ما را درك كنند؟ با كودكان به زبان هاي گوناگون مي توان حرف زد:

زبان قصه، زبان شعر، زبان متل و … اما بهترين و گوياترين زباني كه همه كودكان در سنين گوناگون و با بهره هاي هوشي متفاوت مي توانند آن را درك كنند، زبان بازي است.

بازي، جوهر زندگي و پنجره اي به دنياي كودك است. در بازي، كودكان استقلال دارند، نظر مي دهند و مشكلات خويش را حل مي كنند. بازي، مؤثرترين و پرمعناترين راه يادگيري كودكان است. هنگام بازي، كودك فكر مي كند، برنامه ريزي مي كند، راه هاي تازه اي مي يابد، تجربه مي كند، پرورش فكري، عاطفي، جسمي و اجتماعي مي يابد و … بازي هايي كه در كلاس درس و محيط مدرسه و براساس برنامه هاي درسي و تحقق هدف هاي آموزشي و پرورشي و به شكل هوشمندانه و برنامه ريزي شده مورد توجه قرار گيرند، « بازي آموزشي » ناميده مي شوند و مي توان از آنها در فرايند ياددهي ـ يادگيري به شكل شايسته اي استفاده كرد.

وخلاصه اينكه «بازي تفكر كودك است»

تفسيراطلاعات

دركلاس چون كودكان سرشارازانرژي ونشاط هستندو همگي فعال وپرجنب وجوش مي باشندو بهتراست  ازروشهايي استفاده گرددتاخودشان محورتدريس قرارگيرندوفعالانه درآن شركت نمايند.

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :

به منظور اجرای دقیق راه حل های به دست آمده و رفع مشکل یادگیری این کودکان ابتدا سعی نمودم در امر یادگیری هر مفهوم مستقیما آنان را با موضوع یادگیری درگیر نمایم و متوجه شدم برای یادگیری بیشتر مفاهیم ریاضی ، این کودکان احتیاج به انجام یک سری فعالیت های ذهنی ساده تر در رابطه با آن مفهوم دارند،كه اگرآن رابابازي انجام دهند درذهن شان بصورت دايمي وجودخواهدداشت.

به عنوان مثال درپايين چندمثال راكه باتوجه به مواردبالا انجام داده ام ر امي آورم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم   

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم   

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم   

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم  

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله جذاب و شیرین ساختن درس ریاضی  نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم 

 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم  و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

38 − 32 =