نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم حسام شریفی دانش آموز پایه … دو زبانه دبستان … را با زبان فارسی معیار آشنا کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم حسام شریفی دانش آموز پایه … دو زبانه دبستان … را با زبان فارسی معیار آشنا کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم حسام شریفی دانش آموز پایه … دو زبانه دبستان … را با زبان فارسی معیار آشنا کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار

دلایل انتخاب راه حل :

  1. از دلایل انتخاب راه حل اول یعنی دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاس این بود که حضور موثر حسام را در کلاس افزایش داده و از رخوت و بی حالی دائمی وی جلوگیری نمایم . همچنین ترس ناشی از پذیرش مسئولیت را در وی از بین ببرم . این راه حل می تواند حس اعتماد به نفس و فعالیت و تلاش وی را افزایش داده و حضور وی را به عنوان دانش آموزی با انرژی کار آمد و موثر نشان دهد .
  2. باشناسایی استعداد ها و توانایی ها می توان جهت شکوفایی و رشد آنها و نیز بالندگی بیش از پیش حسام برنامه ریزی نمود . توانایی هایی که در پس مشکلات روحی و جسمی وی پنهان شده اند و عدم بروز آنها بر دامنه مشکلات می افزاید. عدم رسیدگی به آنها آینده وی را تاریک و نامشخص می نماید . حضور وی در جامعه باید همراه با شکوفایی تمام استعدادهای بالقوه ای باشد که خداوند در وجود وی قرار داده است و قسمتی از این وظیفه در سال تحصیلی حاضر بر عهده بنده قرار داده شده است .
  3. عامل تشویق در صورتی که به موقع و درقبال فعالیتی هرچند کوچک باشد اثر مطلوب خود را خواهد گذاشت . در مورد خاصی همچون حسام که تاکنون گوشه گیربوده وسعی می کرده ارتباط خود را بادیگران به حداقل برساند. مشاهده فعالیت وروبه رشد بودن ، تغییری مثبت می باشد که بایستی به شیوه های درست تقویت گردد . در مواقعی که کمکی به کلاس یا معلم می کند تشکر از او در حضوردیگران و نیز تشویق به موقع وی اثر ماندگار ی بر وی گذاشته و افزایش رفتارهای خوب او را باعث می شود .
  4. هر فرد توانایی ها ، روحیات و اخلاق خاص خودش را دارد. مقایسه کردن در صورتی که در کارهای مثبت باشد اثر آن نیز تقویت کننده رفتار خواهد بود . اما در مورد حسامبا توجه به شرایط وی مقایسه نمودن مخصوصاً در انجام تکالیف نباید صورت بگیرد زیرا باعث دلسردی وی خواهد شد و همان اقدمات مثبت اندک را نیز انجام نخواهد داد . بلکه صرفاً بایستی با گذشته خودش مقایسه انجام گیرد تا خودش نیز در جریان پیشرفت و روند رو به رشدش قرار گیرد .

با همسرم که کارمند بیمارستان است این موضوع را در میان گذاشتم تا شاید بتوانم از این طریق کمکی به حسام کرده باشم. با اینکه محل عبور پدر حسام که خدمتگزار بیمارستان است از همان مکان همسرم بود ولی سعی می کرد از آن مکان عبور نکند. حتی بارها او را از بیمارستان پیج کردند ولی جواب نداد.

* باید سعی شود پیش رفت های دانش آموزان با خودشان سنجیده شود و با ابتدای شروع کار خودشان؛ یعنی در هر مرحله از پیش رفت دانش آموزان باز خوردهای کتبی یا شفاهی مناسب به آنان داد و بهتر است در کلاس به دانش آموزان مجلات رشد را داد و از آن ها خواست تا از روی آن ها بخوانند و مطالبی را که دوست دارند انتخاب کنند و به صورت گروهی یا فردی بر روی دیوار کلاس بچسبانند.(یعنی برپایی یک نمایشگاه ساده از مطالب مجلات رشد)اجرای این کار نیاز به امکانات خاصّی هم ندارد و از عهده ی تمام دانش آموزان کلاس هم بر می آید. حتی می توان ساعاتی از برنامه ی هفتگی را با نام ” یک روز با مجلات رشد” یا” رشد با رشد “و… اختصاص داد و در آن ساعت تدریس را با مجلات رشد تلفیق کرد. چون در برنامه ی درسی ملّی و سند تحوّل نیز به جای کتاب از بسته های آموزشی یاد شده است که بسی فراگیرتر از کتاب های درسی است و شامل مجلات رشد و… نیز می شود.

*می توان برای افزایش گنجینه لغات دانش آموزان از شعرها و متن های ساده و پر محتوا درباره ی مناسبت های ملّی، مذهبی، حتی از پیام های قرآنی روی جلد مجله و… هم استفاده کرد. بعداً ببینید دانش آموزان با چه سرعتی شعرهای مجلات رشد را حفظ کرده و در روخوانی نیز پیشرفت می کنند.( دانش آموزان به این فعالیّت ها علاقه ی زیادی دارند).

* می توان حروفی را که دانش آموزان خوانده اند بر روی کارت های رنگی نوشت و از دانش آموزان خواست تا به صورت گروهی یا فردی کارت ها را کنار هم بگذارند و با آن کلمات یا جملاتی را بسازند و در دفتر خود بنویسند. (در این صورت آموزش با نوعی بازی همراه می شود که برای فراگیران لذت بخش می شود). می توان این کار را به صورت مسابقه نیز انجام داد به این نحو که در مدت چند دقیقه هر فرد یا گروه کلمات ساخته شده را بنویسد و بعد تعداد آن ها را بشمارند) البته برای این که داش آموزان کلمات بیش تر و بهتری بسازند می توان حروف را روی کارت ها تکراری نوشت ( البته این فعالیّت برای دانش آموزان پایه های اول و دوم بیش تر کارایی دارد).

* همچنین می توانید از کتاب های محدود مدرسه و کلاس خود نیز استفاده کنید. (طرح کتاب خانه باز)؛ یعنی دانش آموزان کلاس در مواقعی که لازم می دانید به سراغ کتاب خانه ی کلاس بروند و هر کتابی را که خودشان دوست داشتند انتخاب کنند و بخوانند.( ضمناً برای ارج نهادن به کار آنان از آنان بخواهید یا روزهای بعد خلاصه ی داستان ها را در کلاس بیان کنند یا در انشاهای خود به کار برده و خلاصه ی داستان را بنویسند و در کلاس بخوانند.(البته با در نظر گرفتن تفاوت های فردی، تشویق برترین ها نیز فراموش نشود و در مراسم خاص با دادن هدیه هایی هر چند کم ارزش از پیشرفت دانش آموزانتان تقدیر کنید).

* شرکت در دوره های ضمن خدمتی هم که با توجه به تغییرات کتاب ها هر سال برگزار می شود، موثّر است.

* ضمناً می توان از تکمیل داستان های ناتمام در زنگ های انشا برای افزایش گنجینه ی واژگان دانش آموزان، بهره گرفت. (مثلاً روزی داشتم از خیابان عبور می کردم که ……………………..”)؛ دانش آموزان با توجه به سلیقه  ی خود داستان را تا هر جا دوست دارند ادامه دهند.

* در کارگاه ها و همایش هایی که در خصوص کار با دانش آموزان دیر آموز یا مرزی یا نیازهای ویژه یا اختلالات یادگیری نیز در سطح منطقه تان برگزار می شود، شرکت نمائید.

*بهره گیری و الهام از طبیعت پیرامونِ دانش آموزان برای تدریس جذّاب: با برگزاری اردوهای خیلی ساده و گردش های علمی در طبیعت روستا یا پارک شهر و محله ی خود، به دانش آموزان امکان استفاده از محیط های غیر رسمی تعلیم و تربیتی را بدهید. مثلاً در ضمن راه از دانش آموزان بخواهید تعداد جوجه ها و….را بشمارند، بگویند حوض آب داخل پارک شبیه چه چیزی است، تعداد گل ها را بشمارند، با قدم طول و عرض باغچه ای را اندازه زده و مساحت آن را بدست آورند، چند چیزی را که می بینند در یک جمله به کار ببرند،گزارشی ساده از گردش خود بنویسند و… (در ضمن یک گردش ساده می توان اغلب دروس را مرور یا تدریس کرد)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار  نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول

کسب نتایج  پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آشنا کردن حسام شریفی با زبان فارسی معیار نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «عدم اعتماد به نفس و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با کودکان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی کودک» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش ابتدايي» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

۱۰- « نشريه ماهانه پيوند» شماره ۲۵۵ ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۷۹ .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

55 − 51 =