نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعال نمودن دانش آموزان کیفیت برنامه صبحگاهی را افزایش دهم ؟

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعال نمودن دانش آموزان کیفیت برنامه صبحگاهی را افزایش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعال نمودن دانش آموزان کیفیت برنامه صبحگاهی را افزایش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

جمع آوری اطلاعات و ارائه ی راه حل های پیشنهادی:

۱-  قانون تنبیه: دانش آموزان تاخیردار در صورت همراه نبودن ولی و یا در صورت نداشتن عذر موجه برای تاخیر، آن روز غایب محسوب شوند و به میزان یک روز غیبت غیر موجه از نمره انضباطشان کم شود.(“انضباط بهتر است مبتنی بر پیشگیری باشد تا تنبیه یعنی قبل از بروز مشکل باید آموزش های لازم را داد” ، این پیشنهاد را رد کردم)

۲-  استفاده از موسیقی و ورزش: ورزش و نرمش صبحگاهی به صورت هماهنگ،همراه با موزیک و آهنگ های شاد برای ایجاد انگیزه ی حضور در برنامه صبحگاه خیلی خوب بود و برای مدتی نتیجه داد ولی با شروع فصل سرما و بارندگی پاییزی همه چیز به هم خورد.

۳-  بیان لطیفه: استفاده از لطیفه های بامزه توسط خودم یا دیگر دانش آموزان تا حدودی به حل مشکل کمک می کرد ولی آنقدر لطیفه پیدا نکردم که همه بچه های ۶ تا ۱۲ ساله به همه نکات ظریف و خنده دارش پی ببرند و تازه مشکل اخلاقی هم نداشته باشد؛ علاوه بر آن روزهای شهادت و سوگواری و… هم نمی شد از این راه حل استفاده کرد.

۴-  مشارکت: اجرای برنامه توسط بچه ها که به صورت رقابتی انجام می گرفت هم راه حل خوبی بود ولی برای همه ی دانش آموزان عملی نبود و علاوه بر این روزهای امتحان و اوقاتی که بچه ها درس های سنگین داشتند؛ وقت کافی برای برنامه ریزی و یا تمرین برنامه ها پیدا نمی کردند.

۵-  استفاده از تئوری های علمی: در مطالعات و تحقیقاتم، در مورد ایجاد و تغییر و یا تعدیل رفتار؛ تئوری ها و مطالبی خوانده بودم اما چاره ی مشکل مدرسه ی ما یک راه حل عملی بود که بتوان عمل کرد و به کار بست و نتیجه گرفت.

انتخاب و اجرای راه حل:

استفاده از ارزش های ملی و ایرانی:

طبق تحقیقات انجام شده، علاقه مندی و پای بندی به ارزش های ملی، در بین ایرانیان، مقام دوم را (پس از ارزش های دینی و اعتقادی) دارد؛ نظر به اقتضای رشته ی تحصیلی و علاقه ی خودم، از قصه های مثنوی و منطق الطیر و شاهنامه و…استفاده کردم.با قصه گویی، برنامه صبحگاه را به سریالی چند قسمتی تبدیل کردم که در جایی حساس و جذاب،تمام می شد و ادامه ی ان به فردا موکول می شد در نتیجه، بچه ها به حضور به موقع در مراسم فردا برای شنیدن قصه ترغیب می شدند و سعی می کردند به موقع در مدرسه حاضر باشند.

مطمئناً شما هم با این موضوع موافق هستید که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

مثلاً اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.

دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.

سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.

 اهمیت برنامه ریزی مراسم صبحگاه:

۱- کلیه دانش آموزان و کارکنان، در مکان حیاط آموزشگاه حضور دارند.

۲- مدرسه می تواند برنامه های متنوع کوتاه داشته باشد.

۳- مراسم صبحگاه در ایجاد نظم و انضباط موثر می باشد.

۴- در مراسم صبحگاه پیام ها و اطلاعیه های عمومی برای همه حاضران قرائت می گردد.

۵- مراسم صبحگاه می تواند در آگاهی دانش آموزان نقش داشته باشد.

۶- در اجرای مراسم صبحگاه، دانش آموزان نقش فعال دارند.

چه مواردی در برنامه صبحگاه گنجانده می شود:

۱- تلاوت آیاتی از قرآن: تلاوت با صدای خوش، بیان معنی فارسی، اجرای کوتاه آن، درخواست سکوت کامل از طرف دانش آموزان به جهت احترام به  قرآن، مشخص کردن افراد قاری قرآن برای قرائت از میان دانش آموزان و… از نکات حاشیه ای برنامه قرائت قران می باشد. این برنامه هر روز تکرار می گردد.

۲- اجرای سرود ملی به صورت دسته جمعی: اجرای آن احساس ملی را در دانش آموزان تقویت و دانش آموزان ضمن احترام به سرود، آن را به صورت جمعی و با عشق و علاقه اجرا نمایند.

۳- بیان حدیث کوتاه از پیامبر و امامان معصوم : از قبل مشخص و به صورت موضوعی (مثل اهمیت علم، دوستی، عبادت،سلام کردن و… ) از دیگر برنامه های مراسم صبحگاه می باشد. بیان حدیث نیز از طرف دانش آموزان بوده و در صورت نیاز به توضیح کوتاه از طرف مدیر یا مربی یه دانش آموز توضیح داده می شود.

۴- قرائت دعا:  که در آن خواسته های مختلف دینی و ملی و شخصی گنجانده شده باشد. در اجرای آن، دعاها از طرف مجری قرائت و کلیه دانش آموزان آمین می گویند. اجرای مراسم دعا به عهده دانش آموزان قرار گیرد.

۵-اجرای کوتاه  ورزش صبحگاهی: ورزش شادابی خاصی به دانش آموزان می دهد.ورزش صبحگاهی یک کار دیگر گروهی بوده که اگر همراه با موسیقی باشد بهتر اجرا می گردد. در اجرای آن نیاید رفتارهای خشک وجود داشته باشدوبهتراست ۵ دقیقه قبل ازمراسم صبحگاه  اجراشود.

استفاده از امکانات صوتی مناسب و سالم در اجرای بهتر مراسم صبحگاه تاثیر دارد. ضمنا مکان اجرای مراسم و نظم  دانش آموزان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در مناسبت های مختلف از دانش آموزان مجری و برگزار کنندگان مراسم صبحگاه، نیز به نوعی قدردانی گردد.

مدیران مدارس در اجرای مراسم صبحگاه می توانند از نظر و حضور، مربی و مشاور و معاون و تشکل های دانش آموزی  استفاده نموده و ضمن بررسی و بازبینی مراسم صبحگاه، برنامه ها را به صورت هفتگی یا ماهانه به دانش آموزان اعلام نمایند. برنامه های مراسم صبحگاه با تدبیر و مدیریت مدیر و همکارانشان می تواند پربار برگزار گردد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

منابع و مآخذ:

۱-پاليزدار، مصطفي، ۱۳۸۸ فروردين، مديران مدرسه ها و ضرورت گسترش حسن مشاركت جويي دانش آموزان، رشته مديريت آموزشي شماره ۶۰ ، ص ۱۶

۲-جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۳-حسن زاده، اكرم، كاتوزيان، فيروزه ۱۳۸۸ ارديبهشت چند پيشنهاد ساده ولي قابل اجرا، رشد مديريت آموزشي، شماره ۶۱ ، ص ۱۲

۴-حسني زنور، پريسا، ۱۳۸۲ ، دي، يادگيري مشاركتي، ماهنامه تربيت، شماره ۴ ، ص ۴۰

۵-سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶-سرگزي، احمد علي، ۱۳۸۷ ، آبان، راهكارهايي براي بهسازي و با نشاط سازي مدارس، رشد مديريت مدرسه، شماره ۵۵ ص ۲۲

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 35 = 44