دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم ؟

دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم

ارائه راهکارها

۱- تغییر رفتار خود متناسب با موقعیت  ،

۲- ایجاد خود پنداری مثبت در دانش آموزان ،

۳- اهمیت قائل شدن به سرنوشت دانش آموزان ،

۴- ابراز علاقه به شغل معلمی ،

۵- ابراز محبت و دوستی نسبت به دانش آموزان ،

۶- ایجاد انگیزه برای تحصیل در دانش آموزان ،

۷- آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه های مختلف زندگی ،

۸-  تقویت نکات مثبت دانش آموزان ،

۹- جدّی بودن معلم در گفتار و عمل ،

۱۰ – مطالعه نظریه های علمی روانشناسی و جامعه شناسی و نتایج تحقیقات مر تبط

۱۱- کلاسها نباید خسته کننده باشد و از روشهای فعّال تدریس استفاده شود .

۱۲- از مثال های عینی و جذاب استفاده شود .

۱۳- تقویت بنیه علمی در زمینه دروسی که تدریس می کند .

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها

با بررسی متن موجود در ارتباط با ویژگی های دانش آموزان سر آمد به طور خلاصه می توان به نتایج زیر دست یافت :

۱ – گرایش به تنوع طلبی و استقلال به جای فعالیت های معمولی و تبعیت جو بودن

۲ – مطیع نبودن در برابر قرار دادهای رسمی، آداب و رسوم و قواعد خشک

۳ – مخالف با ارزش های موجود و روش های متعارف در رفتار بزرگترها

۴ – دفاع افراطی از عقیده خود، میل به رهبری و نفوذ در دیگران و توجه بیشتر به خواسته های شخصی با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از طرق مختلف در مورد بنفشه به این نتیجه رسیدم که علت اصلی مشکل وی عدم درک درست او متناسب با سن و ظرفیت هوشی اش از سوی اطرافیان، در خانواده و مدرسه است.

برخی برخوردهای نادرست در خانواده در مورد علایق و خواسته های بنفشه و انتظارات نامناسب از وی در خانواده و مدرسه باعث ایجاد و تشدید رفتارهای منفی و مقابله جویانه وی شده است و او که از طریق مثبت نیاز به جلب توجه اش ارضاء نمی شود به رفتارهای مقابله ای متوسل می شود، از سوی دیگر انگیزه و نیاز او به یادگیری  و کشف مجهولات در کلاس و مدرسه اغلب بر آورده نشده و در نتیجه احساس کسالت و خستگی در کلاس دارد و گاهی به رفتارهایی که موجب بی نظمی در کلاس می شود، رو می آورد.

کاربرد راه حل ها

برای کاهش رفتارهای نا مطلوب بنفشه تصمیم گرفتم روش های تغییر و اصلاح را در موقعیت کلاسی به کار ببرم، با توجه به مشکل دانش آموز و رفتارهای غیر عادی او استفاده از «روش خاموشی» و «تقویت رفتارهای ناهمساز» یا مغایر را مناسب تشخیص دادم.

در«روش خاموشی» اگر رفتاری را که قبلا تقویت شده بود برای مدتی تقویت نکنيم، از نیرومندی آن کاسته می شود و تکرار بدون دریافت تقویت رفتار، سرانجام منجر به توقف کامل آن رفتار خواهد شد، ( سیف، ۱۳۷۰­، ۴۶۷ ).

در روش تقویت رفتار ناهمساز، از طریق تقویت نکردن رفتار نامطلوب و تقویت کردن رفتاری که با آن ناهمساز و مغایر است به کاهش رفتار نامطلوب می پردازیم،( سیف، ۱۳۷۰، ص ۴۶۴ ).

همچنین برخی عقیده دارند، چون کودک با هوش به سرعت درسها را یاد می گیرد ، لذا مانند دیگران زیاد تمرین نمی کند ، بعلاوه اغلب  قبل از ورود به مدرسه، بعضی درس ها را آموخته و توضیحات معلم باعث خستگی و  بی حوصلگی اش می شود، که در مورد این دانش آموزان بهتر است معلم با دادن تکالیف بیشتر و تشویق ایشان به استفاده از منابع متعدد و متنوع، آنها را سر گرم نماید، ( میلانی فر، ۱۳۶۹، ص۱۴۳ ).

بنابراین با توجه به روش های فوق وقتی بنفشه در کلاس درس مطلب و حرف منطقی و بجایی را مطرح می نمود. او را تشویق می کردم و با کمک گرفتن از سایر دانش آموزان کلاس درباره آن موضوع بیشتر صحبت می کردم،

( تقویت رفتار مغایر ) و وقتی نظرات غیر منطقی برای جلب توجه و ایجاد بی نظمی مطرح می کرد، سعی می کردم بی اعتنا از آن بگذرم، (خاموشی) در نتیجه به تدریج بحث های مطرح شده در کلاس از سوی بنفشه روال منطقی تری گرفت که برای تغییر رفتار باید آن را تا نتیجه مطلوب ادامه می دادم.

همچنین در یکی از جلسات کلاس به او پیشنهاد دادم که می توانم ۱۰ دقیقه از وقت کلاس را در اختیارش بگذارم تا در ارتباط با موضوعات مورد علاقه، مقاله ای تهیه نماید و در کلاس کنفرانس دهد که از این پیشنهاد استقبال نمود ولی گفت که وقت بیشتری می خواهد که مقرر شد ۲۰ دقیقه از وقت کلاس در اختیارش باشد، ( دادن تکالیف جنبی و بیشتر یا غنی سازی برنامه آموزشی ).

بعد از سه جلسه نوبت به ارائه مقاله توسط بنفشه در کلاس رسید، او موضوع مقاله اش را که مرتبط با یکی از مباحث فیزیک بود روی تابلو نوشت و با تسلط کامل به مدت نیم ساعت در ارتباط با آن صحبت کرد، هر چند بحث مطرح شده برای دانش آموزان کلاس از نظر درک مشکل بود ولی بچه ها تحت تاثیر تسلط او بر موضوع قرار گرفته بودند، او را تشویق کردم واز وی خواستم که مقاله اش را برای همایش علمی دانش آموزان که از طرف آموزش و پرورش بر­گزار می شد ارسال نماید، بعدا در خارج از کلاس هم او را تشویق به این کار و فعالیت های علمی و تحقیقی دیگر کردم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای دانش آموزم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی 

منابع و مآخذ

۱ حسینی، سید مهدی، مشاوره والدین در مسایل تربیتی و تحصیلی فرزندان، چاپ اول، انتشارات اساطیر، ۱۳۷۷٫

۲ چیکسنت، راتوند، ویلن، نوجوانان با استعداد، ریشه های موفقیت و شکست،ترجمه، پارسا، انتشارات انجمن اولیاء ومربیان، ۱۳۷۴

۳ سیف، علی اکبر، روانشناسی پرورشی، نشر آگاه، چاپ پنجم، ۱۳۷۰ .

۴ شاملو، سعید، بهداشت روانی، انتشارات رشد، چاپ هشتم، ۱۳۶۹ .

۵ فرقانی، رئیسی، شهلا، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش چاپ اول ، ۱۳۷۲٫

۶ کاظمی حقیقی، ناصرالدین، روانشناسی کودکان تیز هوش، انتشارات سایه نما، چاپ اول ، ۱۳۷۶٫

۷ کرومبولتز، تغییر دادن رفتارهای کودکان و نوجوانان، ترجمه: یوسف کریمی، انتشارات فاطمی، چاپ چهارم، ۱۳۷۰٫

۸ گالاگر، آموزش کودکان تیز هوش، ترجمه: مهدی زاده و رضوانی، انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۶۹٫

۹ میلانی فر بهرو، روانشناسی کودکان نوجوانان استثنایی، نشر قومس، چاپ دوم، ۱۳۶۹ .

برای دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 4