اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با تشکیل گروه سرود واستفاده از اساتید بر جسته و تمرین و تکرار و آموزش صحیح موسیقی تا حد زیادی مشکل دانش آموزان خود را حل کنم ؟

اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با تشکیل گروه سرود واستفاده از اساتید بر جسته و تمرین و تکرار و آموزش صحیح موسیقی تا حد زیادی مشکل دانش آموزان خود را حل کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با تشکیل گروه سرود واستفاده از اساتید بر جسته و تمرین و تکرار و آموزش صحیح موسیقی تا حد زیادی مشکل دانش آموزان خود را حل کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها

انتخاب راه حل مناسب

انجمن های اولیاء و مربیان فصل مشترک همکاری های مردم و نظام تعلیم و تربیت کشورمحسوب می شوند و از این رو دارای اهمیت اند به همین دلیل جلب مشارکت های فکری وعملی اولیاء و مربیان در زمینه حل و فصل مشکلات و نیز برقراری ارتباط درست و هماهنگی میان انجمن های یاد شده با واحدهای آموزشی کشور، نیازمند شناخت اهداف انجمن اولیاء و مربیان توسط والدین است تا با علاقه مندی و انگیزه بیش تر در مدارس به همفکری بپردازند.

مسابقات سرود  به‌طور متوسط در غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان موفق بوده‌ است؛ اما اين مسابقات در جذب دانش‌آموزان ضعيف درسي و دانش‌آموزاني كه به مسابقات فرهنگی اهمیت نمی دهند ، چندان توفيق نداشته است (لطيفي، ۱۳۷۴، ص ۹۱ـ۹۳).

ابراهيمي (۱۳۷۷)، گزارش كرده است که جذب دانش‌آموزان در برنامه‌هاي تربيتي، به ميزان تخصص مربيان بستگي دارد. افزايش فعاليت تربيتي دبيران ميزان جذب دانش‌آموزان را در اين برنامه‌ها بالا مي‌برد. شرکت دانش‌آموزان در برنامه‌هاي تربيتي يکي از موفقيت‌هاي آموزشي و درسي آنان شمرده نمي‌شود .

نطرسنجي رئيسان آموزش‌و‌پرورش سراسر کشور در سال ۱۳۷۸ نشان مي‌دهد که بيش از ۷۰٪ آنان، عملکرد مربيان پرورشي در تحقق اهداف تعليم‌و‌تربيت را در سطح متوسط و ضعيف ارزيابي كرده‌اند (همان).

رجبي و عباسي(۱۳۷۸)، از صاحب‌نظران دربارة کيفيت فعاليت‌هاي تربيتي پرسيده‌اند. پاسخ‌ آنان اين نکات را دربردارد: تربيت ديني محور اصلي مأموريت امور تربيتي است؛ اما در سطح بسيار ضعيفي صورت گرفته است؛ امور تربيتي نمي‌تواند تربيت ديني را محقق كند و ظرفيت پرداختن به فعاليت‌هاي فوق ‌برنامه، مشاوره، شناسايي و رشد استعدادها را ندارد. عملکرد‌ پرورشي در دهة نخست انقلاب به‌طور نسبي مناسب بوده است؛ اما در دهة دوم چندان دفاع‌شدني نيست؛ زيرا متناسب با وضع، متحول نشده و از مقتضيات زمان فاصله گرفته است. پژوهشي ديگر که عملکرد مربيان پرورشي را از ديد دانش‌آموزان دختر دورة متوسطه در سال ۷۸ـ۷۹ بررسي کرده است، موفقيت مربيان دربارة شکوفايي استعدادها، حل مسائل اخلاقي، حل مشکلات و مسائل رواني و استحکام اعتقادات ديني دانش‌آموزان را کمتر از متوسط ارزيابي کرده است

يکی از راهكارها جهت کاهش‌ خلاءها، توجه به فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه آموزشی و پرورشی مي‌باشد‌. ‌اين گونه فعالیت‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که د‌ارند‌، مي‌توانند‌ د‌ر جهت تعميق‌ياد‌گیری،  رشد‌ همه‌جانبه فراگیران د‌ر ابعاد‌ مختلف، توجه به ویژگی‌های محلی و منطقه‌اي، توجه به خلاقیت د‌انش‌آموزان،  آموزش مهارت‌های اساسی زند‌گی و پاسخ به سوالات اساسی فراگیران استفاد‌ه شوند‌.

حدود۳۰٪ مربيان پرورشي و اعضاي ستادهاي تربيتي مدارس ضرورت اجراي مسابقات فرهنگي ـ ‌هنري را متوسط ارزيابي كرده‌اند. اين امر روشن مي‌کند که بايد در جهت ارتقاي کيفي فعاليت‌هاي پرورشي بيشتري كوشيد (جعفري علم‎آبادي، ۱۳۷۸، ص ۱۹۲ـ۲۱۹).

نتايج پژوهش ايراني‌زاده (۱۳۸۰)، نشان مي‌دهد كه ۵/۲۴% مربيان با فرض امکان انتخاب مجدد، شغل مربي پرورشي را انتخاب و ‎۴/۶۱٪ آنان ترجيح مي‌دهند در سِمت آموزشي فعاليت کنند. نظرسنجي پژوهشکدة‌ تعليم‌و‌تربيت در سال‎۱۳۸۰، در پاسخ کارکنان مدارس به اين پرسش که «چه شخص يا نهادي نقش برجسته‌تري در تربيت دارد؟» کادر آموزشي و مدير مدرسه را عنوان کرده‌‌‎اند و فقط ۳/۶% نقش مربيان پرورشي را مؤثر دانسته‌ و ۶۲٪ کارکنان مدارس به وحدت ساختار، برنامه‌ها و مسئوليت‌ها نظر داده‌اند (حاجي، ۱۳۸۷، ص ۶۸ـ۶۹).

مرتضوي (۱۳۸۱)، در گزارش پژوهش خود نوشته است که دانش‌آموزان به حجم فراوان و شيوة‌ داوري مسابقات اعتراض كرده‌اند و درصد بسياري نيز در خصوص نوع و کيفيت جوايز و زمان اهداي آن (که به‌طور غالب مدت طولاني پس از برگزاري مسابقات داده مي‌شود) معترض‌اند. فقدان يک برنامة هدفمند و انعطاف‌پذير و تغييرات پي‌درپي در دستورعمل‌هاي مربوط‌، علاوه بر اتلاف وقت و سرگرداني مدارس، سبب شده است که مسابقات پرورشي به‌‌منزلة وسيله‌اي‌ تربيتي از هدف اصلي خود دور شود و در‌نتيجه عده‌اي به‌اشتباه کارکرد تربيتي آن را انکار يا کتمان کنند (مرتضوي، ۱۳۸۱، ص ۸).

نتايج پژوهش واحدي، نشان داده است که ميان سطح تحصيلات مربيان‌ پرورشي و اجراي موفقيت‌آميز مسابقات فرهنگي ـ ‌هنري رابطة معناداري وجود ندارد (واحدي، ۱۳۸۱، ص ۱).

نتايج پژوهش برتراند(Olivier Bertrand) نشان مي‌دهد که نه‌تنها در زمينة‌ تدوين و تأليف اهداف، بلکه در انتقال اهداف به عمل نيز مشکلاتي وجود دارد و در هر دو مورد با انگيزه‌ها و علايق دانش‌آموزان و اولياي آنان نيز روبه‌رو هستيم؛ از اين‌رو، روشن نبودن اهداف براي دانش‌آموزان و اولياي ايشان در اجراي برنامه مشکلاتي به ‌وجود آورده، مانع تحقق اهداف مي‌گردد؛ البته برتراند اضافه مي‌کند که علايق و انگيزه‌هاي يادشده به بافت فرهنگي آنان مربوط است، و اين نشان‌دهندة رابطة ديدگاه ايشان با بافت فرهنگي و حتي طبقة اجتماعي دانش‌آموزان و اوليائشان است (برتراند، ۱۹۹۲، ص ۱۱۲ـ۱۱۶).

بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت هنر های آوایی مثل سرود

« ابزارهای هنری، بی‌شک ، رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است. مقام معظم رهبری حفظه الله.  ۱/۴/۱۳۶۶ »« بعد از انقلاب، سرودهای خوب و آهنگهای بسیار خوبی در جهت ارزشهای انقلابی ساخته شد؛ ولی در سالهای اخیر، رشد این‌گونه آهنگها کم شده است. این هم حیف است. باید آهنگهای خوب ساخته شود، شعرهای خوب و چیزهای جدید اجرا گردد و همه‌ی آنها ناظر به ارزشهای انقلابی باشد. اینها باید در صدا و سیما مرتباً منعکس بشود. این‌طور نباشد که اگر چیز خوبی منعکس میشود، حتماً باید یک شعر عاشقانه باشد که فلان خواننده‌ی معروف خوانده و اجرا کرده است؛ و اگر یک چیز انقلابی است، حتماً یک گوشه‌اش مثلاً عیب و ایراد و علتی داشته باشد. نه، برای تهیه و تنظیم آهنگهای انقلابی، آهنگهای اسلامی و طرح ارزشهای اسلامی، از بهترین موسیقیدانها و بهترین خوانندگان استفاده بشود. مقام معظم رهبری حفظه الله. ۱۴/۱۲/۱۳۶۹ »

اجراي راه حل با ذكر جزئيات و چگونگي اجرا :

در همان اوايل سال طبق برنامه  ريزي هايي كه حاصل مطالعات اينجانب و بهر ه گيري از پيشنهادات همكاران آموزشگاه  و سند تحول بنيادين آموزش و پرور ش بود برنامه مدوني چيده شد تحت عنوان تشكيل كميته مديريت كيفيت در مدرسه با رهبري مديريت مدرسه كه ضمن استفاده از مشاركت همه دبیران و اوليا و دانش آموزان فرآيند نتايج را مرتبا موردارزيابي قرار داده و از طريق اين رهبري جمعي و تاكيد بر كار گروهي در جهت افزايش كيفيت پرورش دانش آموزان اين آموزشگاه گام برداريم  و بتوانیم شرکت دانش آموزان را در گروه سرود فعال کنیم.

۱ – در جلسه ديدار عمومي با اوليا در ابتداي سال تحصيلي پيشنهاد شد كه اولياء دانش آموزان آن ها را در شرکت در فعالیت های سرود  ترغيب نمايند ، و با استفاده از روش هاي مختلف سعي بر اين داشته باشند كه دانش آموزان شرکت نمایند.

۲ – اعلام کردن در سر صف : تصمیم گرفتم در مراسم صبحگاهی این موضوع را با دانش آموزان مطرح کنم و آنها را به شرکت در گروه سرود ترغیب نمایم.

۳-جستجو در کلاس ها : برای یافتن دانش آموزان با استعداد و خوش صدا کلاس ها را یکی یکی گشتم و از بین دانش آموزان پایه های مختلف خوش صدا ها را جمع کرده و به آنها پیشنهاد شرکت در گروه سرود را داده و مشغول تمرین شدم.

۴-کمک گرفتن از معلمین آموزشگاه در جهت کشف استعداد های دانش آموزان دذر زمینه سرود

۵-تنظیم آهنگ و ملودی مناسب برای سرود و اجرای تمرینی آن در نماز خانه مدرسه

گرد آوري شواهد ۲

جمع آوري اطلاعات به منظور برسي ميزان  تاثير گذاري راه حل اجرا شده :

پس از گذشت چند ماه  شاهد  تغييرات چشمگيري در برنامه هاي   پرورشي و بخصوص سرود در مدرسه بوديم  ازجمله اينكه در مصاحبه هايي كه با اوليا داانش آموزان در جلسات آموزش خانواده داشتيم اكثر آنان رضايتمندي خود را از اجراي چنين برنامه هايي ابراز مي نمودند كه اين رضايتمندي آنان  شكل مشاركت  و همكاري هاي داوطلبانه بيشتر به خود مي گرفت زيرا آنها اعلام مي داشتند كه فرزندان ما و حتي خود ما از حالت انفعالي  به حالت فعال  در آمده ايم و به نظر بنده چون اوليا  پس از آشنايي با روش هاي نوين اموزش تحصيلي به فرزندان به اهداف و برنامه هاي طرح نيز يقين پيدا كرده بودند خود را به صورت جزيي مهم از اين برنامه شناخته بودند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها  اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها  اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها  اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها  اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش صحیح گروه سرود به دانش آموزان و حل مشکلات آنها  اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه

منابع

بختيار نصرآبادي، حسنعلي و رضاعلي نوروزي، «بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امور تربيتي» (فروردين و ارديبهشت ۱۳۸۳

پاک‌سرشت، محمدجعفر و ديگران (۱۳۸۴)، درآمدي بر تعليم‌و‌تربيت اسلامي، تهران، سمت.

جعفري علم‌آبادي، علي (۱۳۷۸)، بررسي نگرش اعضاء ستادهاي تربيتي مدارس منطقه رضويه نسبت به فعاليت‌هاي پرورشي، پايان‌نامة دوره‌ كارشناسي ارشد، مديريت آموزشي، دانشکده علوم تربيتي و روان‎شناسي دانشگاه فردوسي مشهد.

حاجي، مرتضي (۱۳۸۷)، تربيت(دلائل و ضرورت‌هاي تلفيق فعاليت‌هاي آموزش‌و‌پرورش)، تهران، لوح بصر.

حسني، محمد، «آيا تزکيه بر تعليم مقدم است» (مهر ۱۳۸۵)، روان‌شناسي و علوم تربيتي، دوره سي‌وشش، ش ۲، ص‎۱۰۵‌- ۱۲۸٫

حسيني، سيد‌رضا، «تعليم وتربيت در گفت‌وگو با علي‌محمد کاردان» (فروردين و ارديبهشت‎/ خرداد و تير ۱۳۸۵) ماهنامه‌ خبري پژوهشگران، ش ۶ و ۷‎، ص‎۱۵- ‌‌۲۷‌.

صفوي،‌ امان‌الله (۱۳۸۷)، تاريخ آموزش‌و‌پرورش ايران، از ايران باستان تا ١٣٨٠، تهران، رشد.

علاقه‌بند، علي (۱۳۶۸)، جامعه شناسي آموزش‌و‌پرورش، تهران، کتابخانه فروردين.

کريمي، عبدالعظيم (۱۳۸۳)، آموزش به مثابه پرورش، تهران، پژوهشکده‌ تعليم‌و‌تربيت.

برای دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

48 + = 54