دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی علاقه مند سازم؟

دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی علاقه مند سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی علاقه مند سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی

انتخاب راه حل مناسب

انجمن های اولیاء و مربیان فصل مشترک همکاری های مردم و نظام تعلیم و تربیت کشورمحسوب می شوند و از این رو دارای اهمیت اند به همین دلیل جلب مشارکت های فکری وعملی اولیاء و مربیان در زمینه حل و فصل مشکلات و نیز برقراری ارتباط درست و هماهنگی میان انجمن های یاد شده با واحدهای آموزشی کشور، نیازمند شناخت اهداف انجمن اولیاء و مربیان توسط والدین است تا با علاقه مندی و انگیزه بیش تر در مدارس به همفکری بپردازند.مسابقات علمی و فرهنگی به‌طور متوسط در غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان موفق بوده‌ است؛ اما اين مسابقات در جذب دانش‌آموزان ضعيف درسي و دانش‌آموزاني كه به مسائل سياسي و مذهبي اهميت نمي‌دهند، چندان توفيق نداشته است (لطيفي، ۱۳۷۴، ص (ص)۱ـ(ص)۳).

بنا بر گزارش پرتو و سلطاني(۱۳۷۶) عملكرد برنامه‌هاي نماز جماعت، اردو، بازديد و مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه موفق بوده و کلاس پرورشي، مسابقات شعر، تئاتر، هنرهاي دستي و تجسمي، مطالعه و پژوهش در مدارس ناموفق بوده است (حاجي، ۱۳۸۷، ص ۶۸ـ۶(ص)).

ابراهيمي (۱۳۷۷)، گزارش كرده است که جذب دانش‌آموزان در برنامه‌هاي تربيتي، به ميزان تخصص مربيان بستگي دارد. افزايش فعاليت تربيتي دبيران ميزان جذب دانش‌آموزان را در اين برنامه‌ها بالا مي‌برد. شرکت دانش‌آموزان در برنامه‌هاي تربيتي يکي از موفقيت‌هاي آموزشي و درسي آنان شمرده نمي‌شود (همان).

نطرسنجي رئيسان آموزش‌و‌پرورش سراسر کشور در سال ۱۳۷۸ نشان مي‌دهد که بيش از ۷۰٪ آنان، عملکرد مربيان پرورشي در تحقق اهداف تعليم‌و‌تربيت را در سطح متوسط و ضعيف ارزيابي كرده‌اند (همان).

رجبي و عباسي(۱۳۷۸)، از صاحب‌نظران دربارة کيفيت فعاليت‌هاي تربيتي پرسيده‌اند. پاسخ‌ آنان اين نکات را دربردارد: تربيت ديني محور اصلي مأموريت امور تربيتي است؛ اما در سطح بسيار ضعيفي صورت گرفته است؛ امور تربيتي نمي‌تواند تربيت ديني را محقق كند و ظرفيت پرداختن به فعاليت‌هاي فوق ‌برنامه، مشاوره، شناسايي و رشد استعدادها را ندارد. عملکرد‌ پرورشي در دهة نخست انقلاب به‌طور نسبي مناسب بوده است؛ اما در دهة دوم چندان دفاع‌شدني نيست؛ زيرا متناسب با وضع، متحول نشده و از مقتضيات زمان فاصله گرفته است. پژوهشي ديگر که عملکرد مربيان پرورشي را از ديد دانش‌آموزان دختر دورة متوسطه در سال ۷۸ـ۷(ص) بررسي کرده است، موفقيت مربيان دربارة شکوفايي استعدادها، حل مسائل اخلاقي، حل مشکلات و مسائل رواني و استحکام اعتقادات ديني دانش‌آموزان را کمتر از متوسط ارزيابي کرده است (همان).

يکی از راهكارها جهت کاهش‌ خلاءها، توجه به فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه آموزشی و پرورشی مي‌باشد‌. ‌اين گونه فعالیت‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که د‌ارند‌، مي‌توانند‌ د‌ر جهت تعميق‌ياد‌گیری،  رشد‌ همه‌جانبه فراگیران د‌ر ابعاد‌ مختلف، توجه به ویژگی‌های محلی و منطقه‌اي، توجه به خلاقیت د‌انش‌آموزان،  آموزش مهارت‌های اساسی زند‌گی و پاسخ به سوالات اساسی فراگیران استفاد‌ه شوند‌.

حدود۳۰٪ مربيان پرورشي و اعضاي ستادهاي تربيتي مدارس ضرورت اجراي مسابقات فرهنگي ـ ‌هنري را متوسط ارزيابي كرده‌اند. اين امر روشن مي‌کند که بايد در جهت ارتقاي کيفي فعاليت‌هاي پرورشي بيشتري كوشيد (جعفري علم‎آبادي، ۱۳۷۸، ص ۱(ص)۲ـ۲۱(ص)).

نتايج پژوهش ايراني‌زاده (۱۳۸۰)، نشان مي‌دهد كه ۵/۲۴% مربيان با فرض امکان انتخاب مجدد، شغل مربي پرورشي را انتخاب و ‎۴/۶۱٪ آنان ترجيح مي‌دهند در سِمت آموزشي فعاليت کنند. نظرسنجي پژوهشکدة‌ تعليم‌و‌تربيت در سال‎۱۳۸۰، در پاسخ کارکنان مدارس به اين پرسش که «چه شخص يا نهادي نقش برجسته‌تري در تربيت دارد؟» کادر آموزشي و مدير مدرسه را عنوان کرده‌‌‎اند و فقط ۳/۶% نقش مربيان پرورشي را مؤثر دانسته‌ و ۶۲٪ کارکنان مدارس به وحدت ساختار، برنامه‌ها و مسئوليت‌ها نظر داده‌اند (حاجي، ۱۳۸۷، ص ۶۸ـ۶(ص)).

مرتضوي (۱۳۸۱)، در گزارش پژوهش خود نوشته است که دانش‌آموزان به حجم فراوان و شيوة‌ داوري مسابقات اعتراض كرده‌اند و درصد بسياري نيز در خصوص نوع و کيفيت جوايز و زمان اهداي آن (که به‌طور غالب مدت طولاني پس از برگزاري مسابقات داده مي‌شود) معترض‌اند. فقدان يک برنامة هدفمند و انعطاف‌پذير و تغييرات پي‌درپي در دستورعمل‌هاي مربوط‌، علاوه بر اتلاف وقت و سرگرداني مدارس، سبب شده است که مسابقات پرورشي به‌‌منزلة وسيله‌اي‌ تربيتي از هدف اصلي خود دور شود و در‌نتيجه عده‌اي به‌اشتباه کارکرد تربيتي آن را انکار يا کتمان کنند (مرتضوي، ۱۳۸۱، ص ۸).

نتايج پژوهش واحدي، نشان داده است که ميان سطح تحصيلات مربيان‌ پرورشي و اجراي موفقيت‌آميز مسابقات فرهنگي ـ ‌هنري رابطة معناداري وجود ندارد (واحدي، ۱۳۸۱، ص ۱).

نتايج پژوهش برتراند(Olivier Bertrand) نشان مي‌دهد که نه‌تنها در زمينة‌ تدوين و تأليف اهداف، بلکه در انتقال اهداف به عمل نيز مشکلاتي وجود دارد و در هر دو مورد با انگيزه‌ها و علايق دانش‌آموزان و اولياي آنان نيز روبه‌رو هستيم؛ از اين‌رو، روشن نبودن اهداف براي دانش‌آموزان و اولياي ايشان در اجراي برنامه مشکلاتي به ‌وجود آورده، مانع تحقق اهداف مي‌گردد؛ البته برتراند اضافه مي‌کند که علايق و انگيزه‌هاي يادشده به بافت فرهنگي آنان مربوط است، و اين نشان‌دهندة رابطة ديدگاه ايشان با بافت فرهنگي و حتي طبقة اجتماعي دانش‌آموزان و اوليائشان است (برتراند، ۱(ص)(ص)۲، ص ۱۱۲ـ۱۱۶).

اجراي راه حل با ذكر جزئيات و چگونگي اجرا :

در همان اوايل سال طبق برنامه  ريزي هايي كه حاصل مطالعات اينجانب و بهر ه گيري از پيشنهادات همكاران آموزشگاه  و سند تحول بنيادين آموزش و پرور ش بود برنامه مدوني چيده شد تحت عنوان تشكيل كميته مديريت كيفيت در مدرسه با رهبري مديريت مدرسه كه ضمن استفاده از مشاركت همه دبیران و اوليا و دانش آموزان فرآيند نتايج را مرتبا موردارزيابي قرار داده و از طريق اين رهبري جمعي و تاكيد بر كار گروهي در جهت افزايش كيفيت پرورش دانش آموزان اين آموزشگاه گام برداريم  لذا در جلسات شوراي دبیران و اوليا و مربيان جزئيات اين برنامه به اطلاع ايشان رسيد .

۱ – در جلسه ديدار عمومي با اوليا در ابتداي سال تحصيلي پيشنهاد شد كه اولياء دانش آموزان آن ها را در شرکت در فعالیت های پرورشی ترغيب نمايند ، و با استفاده از روش هاي مختلف سعي بر اين داشته باشند كه دانش آموزان شرکت نمایند.

۲ – مشاركت بيشتر اوليا با مدرسه :

رابطه خانه و مدرسه همچون رابطه جسم و روح است. هيچ كدام بدون ديگري نمي تواند به اهداف خود برسد و به قولي خانه و مدرسه  دو بال لازم براي پروازند.و بدون ديگري امكان پرواز وجود ندارد. هدف از مشاركت استحكام بخشيدن به روابط بين خانه و مدرسه و تقويت و توسعه فرهنگ مشاركت و ايجاد فضايي مناسب به منظور تبادل افكار ، اطلاعات و تجارب اوليا و مربيان با يكديگر و ارتقاي سطح آگاهي آنان در نظام تعليم تربيت است .

حضور همه جانبه ي اوليا در تصميم گيري هاي آموزشي و اداره ي مدرسه از طريق ارائه فرم هاي نظر سنجي در جلسات ،تبادل نظر و پيشنهادات و …) و اطلاع رساني دقيق و به موقع درباره ي وضعيت تربيتي دانش آموزان در قالب ارتباط مستمر و روزانه ، هفتگي و يا ماهانه به صورت هاي گروهي و فردي ( حضوري،تلفني،مجازي ) كه در جريان طرح در مدرسه اين اهداف محقق مي شد .

۳-كلاسهاي آموزش خانواده با حضور اساتيد مجرب و كارآزموده متخصص تشكيل شد و با استقبال گرم اوليا روبرو شد و كلاسها از حالت انفعالي به فعاليت و خود جوش و كار آمدي بالا تبديل شد.

۴- حضور کارشناسان و علما در مدرسه جهت ارائه مباحث مربوطه برای دانش آموزان به مناسبتهای مختلف

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  علاقه مند ساختن دانش آموزان به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی

منابع

پاک‌سرشت، محمدجعفر و ديگران (۱۳۸۴)، درآمدي بر تعليم‌و‌تربيت اسلامي، تهران، سمت.

جعفري علم‌آبادي، علي (۱۳۷۸)، بررسي نگرش اعضاء ستادهاي تربيتي مدارس منطقه رضويه نسبت به فعاليت‌هاي پرورشي، پايان‌نامة دوره‌ كارشناسي ارشد، مديريت آموزشي، دانشکده علوم تربيتي و روان‎شناسي دانشگاه فردوسي مشهد.

حاجي، مرتضي (۱۳۸۷)، تربيت(دلائل و ضرورت‌هاي تلفيق فعاليت‌هاي آموزش‌و‌پرورش)، تهران، لوح بصر.

حسني، محمد، «آيا تزکيه بر تعليم مقدم است» (مهر ۱۳۸۵)، روان‌شناسي و علوم تربيتي، دوره سي‌وشش، ش ۲، ص‎۱۰۵‌- ۱۲۸٫

حسيني، سيد‌رضا، «تعليم وتربيت در گفت‌وگو با علي‌محمد کاردان» (فروردين و ارديبهشت‎/ خرداد و تير ۱۳۸۵) ماهنامه‌ خبري پژوهشگران، ش ۶ و ۷‎، ص‎۱۵- ‌‌۲۷‌.

صفوي،‌ امان‌الله (۱۳۸۷)، تاريخ آموزش‌و‌پرورش ايران، از ايران باستان تا ١٣٨٠، تهران، رشد.

علاقه‌بند، علي (۱۳۶۸)، جامعه شناسي آموزش‌و‌پرورش، تهران، کتابخانه فروردين.

برای دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

59 − = 52