اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم اسراف نکردن را در امور آموزشی به دانش آموزان آموزش دهم و اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل را در دانش آموزان نهادینه سازم ؟

اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم اسراف نکردن را در امور آموزشی به دانش آموزان آموزش دهم و اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل را در دانش آموزان نهادینه سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم اسراف نکردن را در امور آموزشی به دانش آموزان آموزش دهم و اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل را در دانش آموزان نهادینه سازم ؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون پرورشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون پرورشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون پرورشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان

راه حل هاي پيشنهادي:

تهيه و ارائه‌ي پرسش‌نامه به دانش‌آموزان.

مشورت با افراد متخصص در اين زمينه

بررسي راه‌كارها ارائه شده و انتخاب بهترين راه

مطالعه كتب، مجلات، پايان‌نامه‌هاي مرتبط با موضوع و سركشي به سايت‌هاي مختلف

مشاهده رفتار دانش‌آموزان

برگزاري جلسات هم‌انديشي در  آموزشگاه

انتخاب راه جدید به طور موقت:

بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید ، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را اجرا کنم. سعی کردم راه حل های خود را بیشتر حول محیط کلاس و تکیه بر آموزه های دینی و مذهبی قرار دهم تا نتایج بهتری را به دست آورده و کمتر به خطا بروم. البته در انتخاب راه حل باید از دیگر همکاران نیز کمک می گرفتم تا من را در اجرای صحیح راه حلها یاری دهند. حالا من می توانستم با صبر و حوصله بیشتر به انتخاب راه حل برای بقیه مشکلات بپردازم. راه حل های پیشنهادی خود را با دیگر همکاران در مدرسه وسرگروهای دروس در گروه های آموزشی منطقه در میان گذاشتم و در مورد آن با ایشان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همگی نظر مساعد خود را اعلام کردند.

اجراي راه حل ها:

ا- قصه گویی: می دانیم که قصه، نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودکان دارد. مسلماً علاقه به قصه را خداوند در نهاد انسان گذاشته است، زیرا خداوند از زیر و بم آفریده ی خود دقیقاً آگاه است و در تمام کتاب های آسمانی به زبان قصه با انسان سخن گفته است از این رو ما می توانیم بسیاری از مسائل علمی، اجتماعی، عاطفی و … را از طریق قصه به دانش آموزان آموزش دهیم.

۲- شعرخوانی: خوب خواندن شعر، بیشتر جنبه تجربی دارد و با تکرار و تمرین حاصل می شود و تمرین پیش از اجرا و علاقه مند بودن به شعر، دو نکته اساسی برای شعر خوانی به شیوه ی بهتر و مؤثرتر هستند.

۳- استفاده از آیات قرآن: قرآن کریم کتاب هدایت است، هدایت انسان به سوی زندگانی توأم با رستگاری. پس ضروری است که برای شناخت این زندگی به پیشگاهش برویم و در آن بیندیشیم. در زمینه ی بحث الگوی مصرف می توان به تفکر در این آیات اشاره کرد.

«بخورید و بیاشامید اما اسراف و زیاده روی نکنید» سوره ی اعراف، آیه ی ۳۱

«خداوند اسراف کاران را دوست ندارد.» سوره انعام، آیه ی ۱۴۱

۴- آموزش در درس انشاء: یکی از شیوه های آموزش، انشای هفته می باشد. در این شیوه، از دانش آموزان می خواهیم که راه های صرفه جویی را در موارد گوناگون تشریح نمایند و یا این که از مشاهدات خود گزارشی تهیه نمایند.

۵- آموزش در درس هنر: دانش آموزان می توانند در زمینه ی صرفه جویی یک کار هنری ارائه دهند. مثلاً یک نقاشی طراحی و رنگ آمیزی نمایند و یا از مواد بازیافت، کاردستی بسازند و نمایشگاهی تشکیل دهند و یا این که با استفاده از ماسک، پانتومیم جالبی را اجرا نمایند.

۶- آموزش از طریق بازی: در دوره ی ابتدایی با اجرای بازی های هدفدار می توان، تحرک و پویایی و حتی فضائل اخلاقی را در شخصیت کودکان بارور کرد و ریشه ی گرایشات منفی آتی را خشکانید و گامی اساسی در تربیت کودکان برداشت.

۷- آموزش در درس تعلیمات اجتماعی: درس تعلیمات اجتماعی، دانش آموزان را با زندگی عملی در اجتماع بیشتر آشنا می سازد، چون در این درس دانش آموزان یاد می گیرند که یکی از وظایف فرد در جامعه ی اسلامی، اسراف نکردن است. آن ها می آموزند که در زنگ تفریح، نان را هدر ندهند و آن را در کیسه ی مخصوص بریزند و یا کاغذ را در ظرف خودش نگهداری نمایند تا قابل بازیافت باشد.

۸- آموزش در درس هدیه های آسمانی: پیامبر اعظم(ع) تابلو تمام نمای همه ی زیبایی ها و خوبی هاست و ارزش های الهی و آیات خداوند، در سیره و رفتار او تجلی می یابد.

دانش آموزان می دانند که بهره گیری از دستورات بهترین الگو، جزء کرامات انسانی محسوب

می شود و پیامبران و جانشینان آن ها اسراف کار نبودند و اسراف کاران را دوست نداشتند. با استفاده از داستان های قرآنی می توان این امر را آموزش داد.

۹- اجرای مسابقه: یکی از جذاب ترین روش های آموزش، برگزاری مسابقه بین کودکان است، چون این کار موجب نشاط در آن ها می گردد و به طور غیر مستقیم مطالب زیادی را یاد می گیرند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون پرورشی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون پرورشی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان  اقدام پژوهی معاون پرورشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان  اقدام پژوهی معاون پرورشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون پرورشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش اسراف نکردن در امور آموزشی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون پرورشی

منابع

– انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( ۱۳۸۹ )، مجله اینترنی فصل نو،( ۱۳۸۹ ) ، سال پنجم، شماره ۵۴ ، ص ۱۶

– باقری نژاد ، مرتضی ( ۱۳۸۰ ) بررسي جامعه شناختي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال ۱۳۸۰ ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

– حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (۱۳۹۰ ) ،ابعاد دین

– حیدری ، محمدرضا ( ۱۳۷۶ ) پژوهشي در نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۶ ، دانشگاه فردوسي مشهد

– خسروی زاده، ادریس( ۱۳۸۷ )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .

– سراج زاده سید حسین ( ۱۳۸۷ )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال ۱۶ ، شماره  ۶۳ ، ص ۶۳

برای دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

2 + = 7