اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم بي انضباطي ماهرخ را ساماندهي كنم؟

اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم بي انضباطي ماهرخ را ساماندهي كنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم بي انضباطي ماهرخ را ساماندهي كنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون پرورشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون پرورشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون پرورشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

بعد از مر حله گرد آوری شواهد یک نوبت به انتخاب راه حل طبق اطلاعات گردآور ی شده می رسد .ازآنجایی که مرحله انتخاب راه حل ها خیلی مهم وحساس می باشد بنده از نظرات چند فرد اقدام پزوه مانند خودم استفاده نموده ام.

چون مشکلات رفتاری بچه ها از طریق عملکرد آن ها نشان داده می شود  لازم است که هر چه زودتر این ناسازگاریها تشخیص داده شود و درمان فوری صورت گیرد. چون در صورت عدم درمان به مرور باعث اختلال رفتاری و ناسازگاری های اجتماعی می شود که مشکلات زیادی را دردوران بلوغ و بعد از آن به وجود می آورد . که در این جا من چند راه حل موقت را که برای از بین بردن ناسازگاری دانش آموزم در نظر دارم عبارتند از :

  • فعال کردن دانش آموزدر مدرسه ویا مسئولیت دادن به وی
  • تماس با والدین
  • برطرف کردن فقر مالی دانش آموزم
  • از بین بردن تبعیض در مدارس و خانواده ها
  • انجام برخی فعالیت ها که باعث از بین رفتن ناسازگاری دانش آموزمی شود .
  • آموز ش درمانی

  اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

با توجه به بي انضباطي ماهرخ رفتار او را مي توان در حسادت ،اذیت کردن دیگران پرخاشگري ، لج بازي و بی تفاوتی خلاصه كرد. براي بهبود ابتدا بهتر است علل اختلالات رفتاري مشخص شود تا راه حل هايي جهت بهبود اختلالات رفتاري تعيين گردد

بعد از اینکه تحقیقات لازم را برای تشخیص درست در صحت ناسازگاری شاگردم به دست آوردم برای بهبود رفتار شاگردم راه حلهای موقتی را انتخاب کردم تا با انجام آن راه حلها بتوانم تغییراتی در دانش آموزبه وجود آورم . که از بین راه حلهایی که انتخاب شده بود راه حل برطرف کردن فقر مالی دانش آموزم و از بین بردن تبعیض در مدارس و خانواده ها به خاطر مناسب نبودن شرایط و وجود برخی مشکلات قابل اجرا نبود ولی بقیۀ راه حل ها را به قرار زیر به اجرا در آوردم

   فعال کردن دانش آموزدر مدرسه یا مسئولیت دادن به وی                      

بعد از اینکه با مدیر آموزشگاه مشورت کردم و از ایشان خواستم که چون دانش آموز در زنگهای تفریح دانش آموزان را آزار و اذیت می کند برای جلوگیری از این کار به خود دانش آموز  مسئولیت مواظبت از بچه ها را در زنگهای تفریح بدهیم به همین خاطر دانش آموز  را یک روز به دفتر آموزشگاه بردم به اون گفتم که دانش آموز چون در زنگهای تفریح بچه ها خیلی با هم دعوا می کنند از این به بعد تو مواظب باش تا آنها با هم دعوا و یا کتک کاری  نکنند و اگر دیدی که با هم کتک کاری می کنند تو حق نداری بچه هارا بزنی فقط هر دو را به دفتر بیار تا مدیر خودش در مورد آنها تصمیم بگیرد. وقتی دانش آموز  دید که به اون اهمیت داده شده و مسئولیتی به او واگذار شده با احساس پر از غرور گفت : چشم اجازه، من اصلاً نمی گذارم بچه ها با هم دعوا کنند و من برای اینکه بیشتر تشویق بشه به اون گفتم چون من هم می دانستم که تو می تونی مواظب بچه ها باشی از آقای مدیر خواهش کردم که این مسئولیت را به تو بدهد  و از آن روز به بعد هر وقت دانش آموزی با دیگری دعوا می کرد خیلی با غرور هر دو را می گرفت و می اورد دفتر و چون بچه ها تقریباً ازش می ترسیدند در آمدن همراه اون به دفتر اعتراض نمی کردند. وقتی آنها را می آورد به دفتر تحویل می داد و جریان را با شرح کامل برای ما تعریف می کرد بعد به اون می گفتم که تو می تونی بری و مواظب بچه ها باشی از آن روز به بعد دیگر نشنیدم و یا ندیدم که کسی از دست ماهرخ شکایت کند ویا گریه کند که ماهرخ مرا ترسانده و یا اذیت کرده چون مسئولیتی که به اون داده شده بود توانسته بود اون را از کارهاش باز دارد و برای اینکه بچه ها به حرفش گوش کنند خودش با کسی دعوا نمی کرد.

تماس با والدین

کار بعدی که انجام دادم تماس با پدر دانش آموز بود. که ضمن مشورت با پدرش از او خواهش کنم که کارهایی که می گویم انجام دهم تا رفتار فرزندش اصلاح شود بعد از سلام و احوال پرسی به پدرش گفتم که تماس گرفتم  تا در مورد ماهرخ صحبت کنم و به او گفتم که دارم کارهایی می کنم تا این رفتار هایش درست شود.

بنده ی خدا خیلی تشکر می کرد و می گفت مگر ماهرخ فقط به حرف شما گوش کند و وقتی دیدم از کارم راضی است خیلی خیلی خوشحال شدم .

انجام برخی فعالیت ها که باعث از بین رفتن ناسازگاری دانش آموزمی شود.

به معلمش گفتم كه  او را در بازيهاي دسته جمعي شركت دهد . اورا سرگروه نمايد. در خواندن شعرو  تمرين مسائل رياضي بيشتراز او استفاده كند وبراي ابراز محبت ايشان را با نام كوچكش صدا بزند . واز مدير مدرسه خواستم تا اجازه دهد در مراسم صبحگاهي دعا بخواند.

با توجه به سوابق خانوادگي ماهرخ ، به خاطر تولد فرزند دوم، مورد بي مهري ، كم توجهي قرار گرفته است. و  براي جلب توجه والدين ، به رفتارهاي نابهنجار روي مي آورد واين عمل  باعث مي گردد كه والدين علاوه از بي مهري ، وي را تنبيه بدني ، تحقير كرده وبه ايشان بر چسب هاي منفي بزنند. به اين ترتيب رفتارهاي منفي در او دروني شده وبه خاطر فشارهاي عصبي د چار تناقض نيز مي گردد.

براي كاهش حسادت ، شركت دادن فرد در گروه واحساس مسئوليت فرد نسبت به گروه ايجاد مي گردد واز والدين فرد خواسته مي شود كه بين فرزندان تبعيض قائل نشود ورفتارهايشان نسبت به فرد ملايم گردد.

براي كاهش پرخاشگري ولج بازي ، از والدين  خواسته شد كه بين فرزندان تبعيض قائل  نشوند وبا فرزندخود با ملايمت ومهرباني رفتار كنند وويژگي هاي مثبت فرزند خود را با تشويق تقويت نمايند . تا فرزند دچار كمبود محبت نگردد. به نظر مي رسد يكي از علتهاي پرخاشگري ولج بازي تبعيض وكمبود محبت است.پس به فرزند خود برچسب هاي مثبت بزنند تا كودك باور كند كه واقعاً داراي ويژگي هاي مثبت است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ اقدام پژوهی معاون پرورشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ اقدام پژوهی معاون پرورشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ اقدام پژوهی معاون پرورشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ساماندهی کردن بی انضباطی دانش آموزم ماهرخ اقدام پژوهی معاون پرورشی

منابع و مآخذ :

* شریعتمداری ، علی ، روان شناسی تربیتی ، انتشارات مشعل ،

* مقدم بدری ، کاربرد روان شناسی در آموزشگاه ، انتشارات سروش ، چاپ سوم ، تهران ،

* مجله ی پیوند، زیر نظر شوران نویسندگان ،  طیبه ماهر زاده ، مجید رشید پور ، احمد صافی ، علی اصغر احمدی

* ماهنامه پرورشی وزارت آموزش و پرورش ، شماره ششم ، اسفند

* لفرانکویس ، گای آر ، روان شناسی برای آموزش ، ترجمه منیژه ییلاق ، انتشارات رشد ، چاپ اول ، تهران

برای دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

27 + = 36