نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه … را به کمک آموزگار مربوطه به استفاده از کامپیوتر علاقه مند نموده و درس کار و فناوری را برایشان جذاب تر کنم؟

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه … را به کمک آموزگار مربوطه به استفاده از کامپیوتر علاقه مند نموده و درس کار و فناوری را برایشان جذاب تر کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه … را به کمک آموزگار مربوطه به استفاده از کامپیوتر علاقه مند نموده و درس کار و فناوری را برایشان جذاب تر کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان

تجزیه وتحلیل اطلاعات

در مصاحبه ای که با همکاران بصورت شفاهی انجام گرفت قریب به اتفاق همکاران نداشتن سواد رایانه ای وهمچنین نبودن امکانات مورد نظر نظیر کامپیوتر وفضا مناسب را ووجود واژه های انگلیسی که دانش آموزان ابتدایی با آن نا آشنا هستند را از عوامل مخل در تدریس این درس می دانند دانش آموزان نیز ضمن ابراز علاقه شدید  نسبت به این درس نبود امکانات وعدم علاقه معلم به تدریس این درس خصوصا بخش مربوط به کامپیوتر را (ناشی از عدم آشنایی معلمان با سابقه با علم رایانه ای )واشنا نبودن خودشان را به واژه های انگلیسی مشکل تلقی می کنند. وخواستار راهکار برای حل این مسایل سر راه تدریس این کتاب می باشند.در پرسشنامه بدست امده از همکاران اظهار نظرات قابل تامل شده است :

در سوال مربوط به  ظاهر کتاب کاروفن اوری ۲۰درصدظاهر کتاب را بسیار ضعیف و۶۰درصد کم و۲۰درصد هم به ان نمره زیاد را داده بودند .

در این پرسشنامه همچنین۹۰درصد معلمان به اینکه اطلاعات کامپیوتری آنها متناسب با کتاب نیست را پذیرفته اند.۸۰درصد همکاران نبز به نبودن امکانات کافی از جمله کامپیوتر در مدارس خود نیز نمره خیلی ضعیف را داده اند.۳۰درصد همکاران ضرورت اموزش این درس را در دوره ابتدایی ضروری در حد زیاد و۳۰درصد در حد کم و۳۰درصد ضرورت اموزش این درس را بسیار ضعیف وو۱۰درصد همکاران فقط ضروت اموزش ان را زیاد ارزیابی کرده اند. ۷۰درصد همکاران در بحث فهم دانش آموزان از واژه های انگلیسی بکار رفته در این کتاب نیزآن را بسیار ضعیف ارزیابی کرده اند

۸۰درصد همکاران آموزش ضمن خدمت مربوط به  این درس رابسیار ضعیف تلقی کرده وآن را متناسب به محتوا وزمان واطلاعات رایانه ای خود نمی دانند.

۸۰درصد همکاران معتقدند که در این درس تفاوتهای فردی ومنطقه ای وشهر وروستا ها بسیار ضعیف لحاظ شده است و۴۰درصد نیز فقط ان را کم دانسته اند.۷۰درصد همکاران برنامه هایی که برای آموزش در این کتاب به لحاظ کامپیوتری در نظر گرفته شده است را با توجه به زمان وامکانات نظیر اموزش( ورد یا پاورپونت و اینترنت) را برای دانش آموزان بسیار ضعیف تلقی کرده اند.

۴۰درصد همکارا ن علاقمندی دانش آموزان را خیلی زیاد و۲۰درصد زیاد و۲۰درصد آن را به لحاظ نبود وسیله اموزشی کم و۲۰درصد بسیار ضعیف دانسته اند.

از مطالعه پرسشنامه ومصاحبه ومشاهدات درون کلاسها چنین به نظر می رسد که همکارانی که دارای سابقه بالا بوده وتا به حال با کامپیوتر تدریس نداشته وحتی در بعضی مدارس آنها  کامپیوتر وجود ندارد این کتاب را در مقطع ابتدایی ضروری نمی دانند. وهمچنین آموزش ضمن خدمت متناسب برای آنها ارائه نشده است .واز طرفی خواستار جدا سازی کتاب یعنی به صورت کتاب مخصوص دختر وپسر شده اند زیرا مطالب مورد نیاز هر دو (خیاطی –گل دوزی –سبزیکاری ) در یک کتاب ارائه شده است  .  پس اموزش ضمن خدمت  برای همکاران پایه ششم خصوصا در این درس بصورت گسترده تر ضروری است وهمچنین گنجاندن یک کتاب یا بخش دیگر قبل از شروع مبحث کامپیوتر تحت عنوان واژه های مورد نیاز یا شناخت حداقل حروف انگلیسی برای اموزش بهتر نیز ضروری است .

به دلیل انجام فعالیت های عملی در این کتاب ونداشتن کامپیوتر در خانه ضروری است که مدارس به ازای هر ۷تا۱۰نفر دانش اموز یک سیستم را تهیه تا دانش آموزان عملا قادر به انجام تمرین عملی باشند.

وتشویق های لازم برای همکاران جهت به روز کردن علم رایانه ای خود نیز در نظر گرفته شود تا انگیزه معلمان فعال تر گردد. لذا وجود این مشکل راهکار ها وراه حل هایی را می طلبد.

ارائه راه حل موقت

روشها وراهکارهها

برای حل مشکل کمبود سیستم به اداره پیشنهاد داده شد درصورت امکان در یک میز که آن را مجهز به چند سیستم نموده وبصورت نوبتی واز پیش تعیین شده به مدارس فاقد سیستم رفته واین مشکل را تاحدی مرتفع نمایند .

وبه همکاران پیشنهاد گردید که در کلاسهای مربوط به ورد وپاورپوینت واینترنت که در آموزشگاههای مجازی برگزار می شود شرکت نمایند تا از شرکت در طرح جابجایی معاف گردند.

ودربحث آموزش به دانش آموزان:

  • در وهله اول می بایست مشکل شناخت حروف وساخت کلمات را در دانش آموزان خود حل نماییم .
  • لذا برآن شدیم که با یافتن واجرای راهکار به موازات تدریس این درس بتوانیم مشکل شناخت حروف را حل نماییم
  • با مشورتی که با همکاران خود داشتیم طرحی را پیشنهاد دادیم که به شکل ذیل به اجرا در اوردیم

 روش بازی با حروف

۱-بدین صورت که کارتهایی از حروف الفبای زبان انگلیسی را تهیه کرده ودر پشت آنها نیز تلفظ فارسی آن را نوشتیم وسپس به هر دانش اموز یک عدد کارت را دادیم (چنانچه افراد کلاس کمتر باشد کی توانید که تعدادبیشتری به هر نفر کارت بدهید)

ودانش اموز را نیز به همان نام حرف انگلیسی متعلق به خودش صدا میکنیم (موجب پایداری در یادگیری وتلفظ حرف خواهد شد)واز بقیه دانش آموزان می خواهیم که آن حرف مربوطه را تلفظ وتکرار کنند ودر صورت اشکال در تلفظ از حامل کارت می خواهیم تا پشت کارت را نشان داده ودانش آموزان فارسی آن را تلفظ کنند وبعداز تکرار وتمرین کافی وتثبیت یادگیری حروف وارد مرحله دوم که مربوط به تدریس می شود خواهیم شد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  جذاب ساختن استفاده از کامپیوتر برای دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی

منابع

  • اموزش کامپیوتر برای نوجوانان (مولفان دکتر علی جلالی ومهندس محمدعلی عباسی ومهندس طالب بیدختی)۱۳۸۹چاپ سوم
  • http://www.daneshforu
  • پرسشنامه از همکاران
  • فرم نظر سنجی از دانش آموزان واولیا
  • فناوری برای آموزش (ترجمه محمدرضا سرکارانی وعلی رضا مقدم)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

25 + = 32