نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم با آیات قرآن در درس ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم با آیات قرآن در درس ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم با آیات قرآن در درس ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با  تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن

تعريف هويت :  (ibentity  )

در ارتباط  با هويت  تعاريف  مختلفي ارايه گرديده است: اريکسون کارکرد هويت  را ايجاد هماهنگي ميان تصور فرد از خودش به عنوان يک فرد بي نظير و داراي ثبات و تصور ديگران مي داند. از نظر اريکسون ،هويت پاسخ به اين سوال است که من کيستم؟ از ديدگاه او نوجوانان و بزرگسالاني که احساس  هويت در آنها  قوي  است, خود را  افرادي  متمايز و  مستقل از ديگران مي دانند. در کتاب روان شناسي اجتماعي  بارون و برن  هويت  به اين صورت معرفي  مي شود : از سالهاي نخست زندگيمان در خصوص اين موضوع که کي هستيم يادگيريهايمان شروع به شکل گرفتن مي کنند . با گذشت  زمان به اين نتيجه مي رسيم  که چه کسي هستيم . طبقه ي اجتماعي  و نژادي , گرايش سياسي و مذهبي و خود را تعريف کنيم. اين تعريف هويت  اجتماعي  ماست که  بر نحوه ي روابط ما با ديگران اثر مي گذارد و با تغيير زمينه ي اجتماعي دچار دگرگوني مي شود.از نظر کلاپ  هويت  شامل تمام چيزهايي  مي شود که در طول  زمان و  به صورت معتبري  درباره ي فرد سخن مي گويند مثل نام او , شخصيت او, موقعيت  او,  زندگي گذشته اش و … او به اهميت متن و شرايط اجتماعي در اين خصوص اشاره کرده و مي گويد: اگر متن و شرايط اجتماعي فاقد ثبات  و غير قابل  اعتماد باشد, افراد نمي توانند  در طول زمان به  صورت با ثباتي  از خود سخن گويند.  در مطالعه ي شخصيت انسان , هويت يک جنبه ي اساسي و دروني است که به کمک آن يک فرد با گذشته اش مرتبط شده و احساس تداوم و يکپارچگي در زندگي مي کند. (هاتف نیا،تاریخ ۱۳۸۷/۰۲/۱۹ ).

 تعریف هويت ملي -مذهبی

مهمترين نوع از انواع هويت , هويت ملي-مذهبی است , زيرا نقشي تعيين کننده در حوزه ي فرهنگ , اجتماع , دین ،سياست و حتي اقتصاد دارد, به عبارت ديگر , هويت ملي-مذهبی فراگيرترين و در عين حال مشروع ترين سطح هويت در تمامي نظام هاي اجتماعي مي باشد. هويت ملي-مذهبی فرايند پاسخ گويي آگاهانه يک ملت به پرسش هاي پيرامون خود , گذشته , کيفيت, زمان , تعلق, خاستگاه اصلي و دايمي , حوزه ي تمدني , جايگاه سياسي ,اقتصادي , فرهنگي و ارزش هاي ملهم از هويت تاريخي خود است.برخي از محققان براين اعتقادند که هويت ملي-مذهبی را مي توان مترادف خلق وخوي طبيعت ثانوي و ويژگي و يا منش ملي وکیش دانست.

   بعد تاريخي هويت ملی

بر اساس گفته ي يکي از روان شناسان بزرگ که” تاريخ شخصيت , شخصيت است” مي توان گفت که تحولات و فرايندهاي دراز مدت تاريخي در شکل دادن به احساس عميق دلبستگي و تعلق به يک کشور موثر است. خاطرات , رخدادها, حوادث , شخصيت ها و فراز و نشيب هاي تاريخي در شکل دادن به انگاره هاي جمعي بسيار موثر هستند . بعد تاريخي هويت ملي عبارت است از آگاهي مشترک افراد يک جامعه از گذشته تاريخي و احساس دلبستگي به آن و احساس هويت تاريخي و هم تاريخ پنداري پيوند دهنده ي نسل هاي مختلف به يکديگر است که مانع جدا شدن يک نسل از تاريخش مي شود. زيرا هر جامعه اي با هويت تاريخي خود تعريف و ترميم مي شود. هويت تاريخي را مي توان آگاهي و دانش نسبت به پيشينه ي تاريخي و احساس تعلق خاطر و دلبستگي بدان دانست. .(همان)

دانش آموزان

منظور دانش آموزان سال اول ابتدایی ريحانه ابتدایی می باشد که با همکاری وفعالیت آنان كه ۲۸ نفر بودند توانستم بحث هویت ملی-اسلامی را برای آنان تبیین نمایم.

   اصول ومبانی درس مطالعات اجتماعي

درتدریس مطالعات اجتماعي مواردزیر به عنوان مبانی نظری مطرح اند که عبارتنداز:۱-فایده ی مطالعات اجتماعي ازدیدگاه یک معلم ۲-فواید علمی مطالعات اجتماعي ۳- مطالعات اجتماعي درخدمت دین۴- مطالعات اجتماعي برای شناخت انسان وبرای بهترزندگی کردن انسان ها۵-اهمیت مطالعات اجتماعي وتجربه دراسلام۶-ارتباط مطالعات اجتماعي وروان شناسی وهویت جوامع بشری۷-لذت انگیزی مطالعات اجتماعي ۸-اهمیت کتیبه ها دراحیای هویت وخودآگاهی تاریخی یک ملت(زرین کوب،۱۳۷۵،ص۸-۵باتلخیص). تئوری ها ومبانی درس تاریخ ذکر شده راهنمای بسیار مناسبی برایم در تدریس این درس بوده است .

انواع شیوه های تاریخ نگاری

روش روایی (نقلی)

در روش روایی روایات مختلف درباره یک حادثه و واقعه تاریخی با درج اسناد در کتاب تاریخ آورده می‌شود.

روش ترکیبی

مراد از روش ترکیبی آن است که مورخ به جای ذکر روایات مختلف از راه مقایسه و ترکیب و ایجاد سازگاری میان آنها واقعه مذکور را طی یک روایت توضیح دهد. در حقیقت روش ترکیبی مربوط به دوره تالیف تاریخی است. البته کار مورخ در روش ترکیبی بسیار مشکل است و مورخ باید بر مسائل تاریخی احاطه داشته باشد تا بتواند از ترکیب روایات به حقیقت و واقعیت نزدیک گردد. و این باعث می‌شود تا بعضی روایات حذف گردند.آغاز این روش تاریخ نگاری مشخص نیست اما در سال( ۲۷۹ هجری )کتاب فتوح البلدان بلاذری به این روش نگاشته شده است. از دیگر کتابهایی که به روش ترکیبی نگاشته شده می‌توان به اخبار الطوال دینوری (  ۲۸۲  هجری )، تاریخ یعقوبی ، تاریخ دمشق ابن قلانسی ، المنتظم ابن جوزی ، تاریخ الکامل ابن اثیر و تاریخ طبرستان ابن اسفندیار» اشاره کرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

کسب نتایج  پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با آیات قرآن نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

منابـع و ماخذ

  1. آژند،یعقوب(۱۳۸۱)، تاریخ نگاری در ایران،نشرگسترده،تهران.
  2. احمدی نژاد ،محمود(۱۳۸۹)، سخنرانی همایش شاهنامه فردوسی
  3. زرین کوب،عبدالحسین(۱۳۷۵)،تاریخ درترازو، چاپ چهارم ،انتشارات امیرکبیر،تهران.
  4. سجادی،صادق(۱۳۸۰)، تاریخ نگاری در اسلام،سمت،دانشگاه تهران.
  5. فرانسس روزنتان(۱۳۷۵)، تاریخ تاریخ نگاری در اسلام، ترجمه اسدالله آزاد ، انتشارات آستان قدس رضوی ،مشهد.
  6. طباطبایی علامه ،(۱۳۷۲)، تفسیر المیزان،سوره کهف،نشرامیرکبیر،تهران

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 29 = 37