دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس علاقه مند نمایم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس علاقه مند نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس علاقه مند نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس

شیوه هاي گرد آوري اطلاعات

مسئله ي ضعف  دانش آموزان، در درس مطالعات اجتماعی را با جمعي از همکاران با سابقه در ميان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختيم .همه ي همکاران با علاقه ي بسيار در بحث شرکت کردند و نظرات مفيدي ارايه نمودند.مصاحبه اي نيز با دبيران ساير مدارس داشتم ..با مراجعه به مقالات، کتاب ها و نشريات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در اين زمينه دست يافتم پس از گفتگو هاي بسيار در زمينه ي علل ضعف و مشکلات درس ،  مطالب جمع آوري شده مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت . مشکلاتي که در اين باره وجود داشت ،نظير روش تدريس دبیر ،تفاوت هاي فردي دانش آموزان ،  كم بودن ساعت درسي نسبت به حجم كتاب و … فهرست گرديد . تحقيقات و مقالاتي كه در اين زمينه  مورد بررسي قرار گرفت  عبارتند از :

۱- كتاب مطالعات اجتماعی حسن انوري و احمدي گيوي مورد مطالعه قرار گرفت تا آموزش دستور از طرق مختلف انجام گيرد.

۲- براي ياد آوري مراحل اقدام پژوهي و اجراي آن به مقالات متعددي از قاسمي پويا،  حنا فريس ، منوچهر همايون فر و صفورا يزد چي مراجعه شد.

مشاهده

۳- از اينترنت نيز مقالات مختلفي در مورد مطالعات اجتماعی و آموزش آن مطالعه گرديد.

 تجزيه وتحليل وتفسير داده ها

مشكل اصلي، ضعف در ماده ي درسي مطالعات اجتماعی مي باشد كه ازعلل اصلي آن مي توان به نكات زير اشاه نمود .

* آسان قبول شدن دانش آموزان

* همكاري كمتر اوليا در امر آموزش

* كم بودن ساعت درسي نسبت به حجم دروس

* اهميت ندادن بعضي از همكاران به مطالعات اجتماعی

اگر سعي شود اين مشكلات برداشته مي شود .اگرتلاش وكوشـش دبير ودانش آموزان به طور مستمر ادامه يابدو دبير با استفاده از شيوه هاي جديد ، حل اين مشكل اگرچه كاملا و صد در صد برطرف نشود   ولي انشاء الله درصد بيشتري از اين مشكل حل مي شود .

 ویژگی های کلاس درس مطالعات احتماعی

۱- ویژگی های فضایی – کالبدی

۲- ویژگی های روانی – عاطفی

درس مطالعات اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارد و هدف غایی آن، پرورش شهروندان آگاه به حقوق و مسئولیت، پای بند به قانون، مؤمن و معتقد به ارزش های اخلاقی و مجهز به مهارت های لازم برای زندگی است. دست یابی به اهداف شناختی، مهارتی و ارزشی – نگرشی این برنامه از طریق هماهنگی همه ی عناصر برنامه از جمله محتوا و نحوه ی سازماندهی آن، روش های مناسب یاددهی و یادگیری و صلاحیت عوامل اجرایی اعم از اولیای آموزش و پرورش، مدرسه و دبیر میسر می شود.

دبیر مطالعات اجتماعی باید هم صلاحیت عام حرفه ای یعنی تسلط به دانش و اطلاعات تخصصی موضوع تدریس، توانایی و مهارت در امر تدریس و اداره ی کلاس و هم صلاحیت عاطفی مانند علاقه به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را داشته باشد.

دبیر مطالعات اجتماعی به عنوان الگوی عملی بچه ها باید رفتار و گفتار مناسب و هم سویی داشته باشد تا از آثار دوگانگی در رفتار و گفتار نتایح معکوس این امر جلوگیری شود. هم چنین فضای اعتماد و احترام متقابل و به کارگیری شیوه های مشارکتی در فرایند و مراحل مختلف آموزش، مهم ترین رکن روابط دبیر و دانش آموز در کلاس درس مطالعات اجتماعی است.

آموزش شیوه ی صحیح فکر کردن و تقویت مهارت های فرایند تفکر در زمینه ی مسایل و روابط اجتماعی و تصمیم گیری ها باید از طریق تعامل مناسب دبیران با دانش آموزان در موقعیت های مختلف در در کلاس به شیوه ای غیر مستقیم و مؤثر تحقق یابد.

دبیر مطالعات اجتماعی نقش مؤثری در ایجاد جوّ همدلی، اعتماد و دوستی بین دانش آموزان ایفا می کند؛ از این رو به وجود آمدن فضای نشاط و سر زندگی ناشی از پیشرفت گروهی و دسته در کلاس به نحوه ی مدیریت دبیر بستگی دارد.بنا بر ماهیت درس مطالعات اجتماعی، دبیر باید فردی اهل مطالعه باشد و با مطالعه ی مسمتمر رویدادهای جاری و مسایل اجتماعی، محیطی، اقتصادی و فرهنگی، از آگاهی های لازم برخوردار شود؛ به عبارت دیگر به روز بودن برای دبیر مطالعات اجتماعی اولویت خاص دارد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

کسب نتایج  پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله مشارکت دانش آموزان در کار گروهی به کمک روش های فعال تدریس دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

منابع و مآخذ

  1. اصغرپور، حمید( ۱۳۸۳ )، مشاوره با دانش آموزان در مدارس (مهارت هاکاربردها) براي دبیران مشهد، موسسه فرهنگی و هنري و انتشاراتی ضریح آفتاب.
  2. خیراندیش، عبدالرسول ( ۱۳۸۴ ) آموزش رسمی تاریخ (ضرورت ها و تنگناها)،. رشد آموزش ، شماره ۱۸
  3. سیف، علی اکبر ( ۱۳۸۲ )، روش هاي اندازه گیري و ارزشیابی آموزشی، تهران،آگاه.
  4. شعبانی، حسن ( ۱۳۸۲ )، مهارت هاي آموزش و پرورش (روش ها و فنون تدریس) تهران، سمت.

۵٫ لوگال، آندره ( ۱۳۷۹ )، شکست هاي تحصیلی (شناخت و جبران)، ترجمه محمدرضا شجاع رضوي

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

38 − = 28