نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم؟با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در  ۳۰صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف

تجزیه وتحلیل داده ها

طبق لیست نمرات ومعدل دانش آموزان میانگین کل نمرات این ۸ دانش آموز نمره ی -/۷- می باشد که بسیار نامطلوب است؟ چه عواملی باعث این افت نمره شده است؟

چه موانعی باعث پیشرفت این دانش آموزان شده است ؟آیا واقعاً تمایلی به تحصیل ندارند؟ آیا از آینده ای که در انتظارشان است خبر ندارند؟اینها سوالاتی بود که به ذهنم می- آمد. با توجه به شواهد ۱ اعم از لیست نمرات، بررسی پاسخ نامه ها، بحث  و تبادل نظر با همکاران محترم در رابطه با دلایل افت تحصیلی در مدرسهً خودمان و با استفاده از مطالعه کتاب ها و تحقیقات قبلی در این زمینه ۲ نمونه نمودار استخوان ماهی رسم نمودم .

  • نموداری با توجه به علل عمده ای که خودم احساس می کردم در کلاسم وجوددارد.   (نمودار۲)که ریز علتها را در این نموداربا استفاده از نظر همکارانم و پراکنده گردآوری نموده ام .
  • نمو داری نیزبا توجه به علل عمده بر اساس تجزیه و تحلیل مطالعه کتاب ها وتحقیقات قبلی رسم کردم.

پس از بررسی نمودارهای استخوان ماهی و تجزیه و تحلیل آنها به این نکته پی بردم که رفع بعضی عوامل از حیطه اختیار من خارج است و نمی توانم آنها را برطرف کنم و نباید به آنها توجه کنم، امّا تعدادی از عوامل هستند که می توانم آنها را تا حدودی ضعیف کرده یا از بین بیرم. در همین راستا تعدادی از عوامل که حذف آنها مرا به هدفم نزدیک تر می کرد را انتخاب کرده و دور آنها خط کشیدم. یافتن راه حل ها

برای از بین بردن عوامل موثر بر افت تحصیلی راه هایی وجود دارد که بر اساس بحث و گفت و گو با همکاران ومطالعه و تجربه خودم آنها را گردآوری نمودم. در حقیقت دراجرای راه حل ها عواملی باید به وجود بیایندتا معلول از بین برودکه من آن ها را در نموداری به نام نمودار عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی نوشتم(نمودار۴).

با توجه به این نکات برای از بین بردن یا کاهش اثر، انتخاب کرده بودم راه حل ها را نوشتم.

علت۱:عدم علاقه به ادامه تحصیل

راه حل ها

۱- مشاوره با دانش آموز

۲- مصاحبه با والدین

۳- کم کردن انتظارات عالی

۴- تشویق دانش آموز

۵- مقایسه نکردن دانش آموز با دیگران

علت۲:عدم درک ارزش کاروتوان آینده نگری

 

راه حل ها

۱- معرفی افراد موفق

۲- مطالعه کتاب غیر درسی

۳- صحبت با دانش آموز

علت۳:نداشتن انگیزه

راه حل ها

۱- ایجاد علاقه به درس

۲- دادن مسؤلیت

۳- تشویق به موقع

علت۴:ترس و اضطراب امتحان

راه حل ها

۱-ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموز

۲-آمادگی قبل از امتحان

۳-صحبت با والدین

۴-در نظر گرفتن هدف های کوتاه مدت

علت۵ : سردر گمی در خانه

راه حل ها

۱- مشاوره با والدین

۲- کم کردن سرگرمی ها

۳- نظارت والدین

علت۶: عدم رابطه بین خانه و مدرسه

راه حل ها

  • دعوت از والدین
  • توجیه والدین
  • فراهم آوردن امکانات

علت۷::بی توجهی والدین نسبت به امور درسی فرزندشان

راه حل ها

۱- ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه

۲- مقایسه نکردن دانش آموز با دیگران توسط والدین

۳- جلوگیری از تمسخر و تحقیر شدن

۴- فشار درسی نیاوردن به کودک

۵- کم کردن اختلافات خانوادگی

انتخاب طرح جدید و اجرای آن

پس از بررسی کامل متوجه شدم که برای رسیدن به هدفم روش های بسیاری وجود دارد که دیگران هم استفاده کرده و گاهاً نیز موفق شده اند. اما من ۳ روش برای دستیابی به هدفم پیدا کردم که خیلی سریع می توانستم با اجرای آن به بسیاری از عوامل اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دست پیدا کنم که هنوز در هیچ جایی و کتاب و تحقیقی نوشته نشده  است

روش اول: دادن برنامه ی درسی

قبل از هر کاری چون به این نتیجه رسیده بودم که دانش آموزانم در خانه برنامه درسی منظمی ندارند و دچار سردرگمی هستند با کمک خود دانش آموزان در تاریخ ۱۲/۹/۹۱ در ساعت انشا شروع کردیم به تهیه یک برنامه درسی که در توان کلیه دانش آموزان باشد. برای این که بعد از تعطیل شدن کلاس و رفتن به خانه بدانند چه ساعتی باید چه کاری انجام دهند این بیشتر یک برنامه پیشنهادی بود که کلیه دانش آموزانم از آن استقبال کردند.

روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف   .

باتوجه به پاسخ های پرسشنامه قبلی و آگاه بودن از برنامه ریزی کردن دانش آموزان قوی خودم برای درس خواندن ۸ نفر از دانش آموزان ممتازم را قبلاً با آنها نیز در این باره صحبت کرده بودم (در تاریخ (۱۶/۹/۹۱) و ۸ نفر دانش آموز تحت تحقیق را صدا زدم و آنها را به کلاس خالی قرآن بردم هر دانش آموز ممتاز با یک دانش آموز ضعیف در یک نیمکت نشاندم(گروه های دونفره) و از آنها خواستم در رابطه با سوالاتی که روی تخته می نویسم با هم تبادل نظر کنند.پیوست(۶). قرار شد سئوال هارا یکی یکی پاسخ دهند و ابتدا دانش آموز ضعیف، سپس دانش آموز قوی توضیح دهد. آنها به سوالات جواب می دادند و وقتی نظارت می کردم متوجه می شدم که دانش آموزان ممتازچه زیباجواب ها را می دادندو دانش آموزان ضعیف به خوبی و با دقت گوش می دادند. در آخر نیز با پایان یافتن تبادل نظرها خودم نیز با پرسش و پاسخ هایی بحث را کامل کردتااگر پاسخ بعضی سوال ها ناقص بود یا هدف رسانده نشده بود کارناتمام نماند و من به هدفم در این روش نزدیک شوم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  بهبود وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی 

فهرست منابع

  • صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.
  • پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت معلم ،چاپ اول.
  • قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای کودکان،نشر آرین، چاپ سوم.

۴-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

۵-قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

۶-نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

۷-مبینی پویا،محمد رضا.(۱۳۸۶٫ راهنمای نوشتن چکیده ی مقاله،  سه شنبه،دوم بهمن ۱۳۸۶

۸-رحیمی،عبدالکریم.(۱۳۸۶). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش

  • rie.ir
  • farsedu.ir

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 5 = 5