نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان تقویت کنم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان تقویت کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان تقویت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

چگونگی انجام کار

برای جذاب بودن درس انشا و تشویق دانش آموزان به خوب نوشتن و شکوفا کردن استعداد نوشتن آنها و اینکه بتوانند بهترین واژه ها را در جمله های مناسب قرار دهند تا متنی روان و زیبا از نظر ساختار زبانی درست نموده باشند. فعالیتهای ذیل را در سر کلاس انشا به اجرا در آوردم:

انواع انشا:توصیفی-تخیلی-تصویری(لوحه-کارت)-خلاصه نویسی-مقاله نویسی-گزارش-خاطره نویسی-تحقیق-داستان نویسی(کامل کردن  داستان تا نیمه گفته شده-کامل تعریف کردن داستان ونوشتن داستان به صورت اول شخص توسط دانش آموز :یعنی دانش آموز خودرا به جای شخصیت اصلی قرار دهد-گفتن موضوع وهدف کلی وساختن داستان)

*مراحل نوشتن انشا:

۱- مرحله قبل از نوشتن:(انتخاب موضوع-توضیح موضوع-ایجاد انگیزه درکلاس- بارش فکری-رفع ترس وابهام دانش آموزان وشاد کردن فضای کلاس

۲-حین نوشتن:داشتن چک نویس-گاهی چند نفرحین نوشتن نوشته خود را بخوانند–گاهی معلم هم انشا بنویسد-عدم برخورد با عامیانه نویسی

۴-  بعد از نوشتن: خواندن انشا-نقدوبررسی –انتخاب انشاهای برتر- جابه جا نمودن دفاتر انشا وخوانده شدن توسط دیگران(فواید این کار:بهبود خط-آشنایی با نظرات دیگران-خودارزیابی-)گاهی اهدا جایزه وخواندن سر صف

روشهایی جهت تقویت مهارت انشا نویسی

۱-بارش فکری:

۲-بازی با کلمات:با کم وزیاد کردن حروف وارتباط دادن کلمات وایجاد جمله

گرم   گرما -سرما -خرما-خرمن-خرم-خام- شام-جام-سام-دام-دار-دارد-نداردو…..

۳- هم نشینی:با نوشتن یک کلمه در وسط واضافه کردن کلمات در دو طرف آن می توان جملاتی طولانی ومتنوع ایجاد کرد .

مثال:   …. …….. صبح امروز شدت       بهاری شکوفه های زیبی درختان را پرپر کرد.یا؟

-محور جانشینی (تغییر کلمات داخل پرانتز برای گسترش دامنه لغات وجمله سازی مجدد با آنها مثال:

علی امروز به مدرسه رفت(فردا)             علی فردا  به مدرسه خواهد رفت(آنها)             آنها فردا  به مدرسه خواهند رفت و….

۴-کلمه+کلمه

۵-تشبیه سازی ترسو مثل موش-سرد مثل کوهستان-بلندمثل سرو-استوار مثل کوه-

۶-مرتب نمودن جملات نا مرتب ونوشتن ادامه جملات

۷-دادن کلمات متعدد وبه کار بردن آنها در انشا

۸-پخش فیلم وخلاصه نویسی وقایع فیلم

۹-کتابخوانی وخلاصه نویسی ازوقایع موضوع کتاب

۱۰-  ساخت کیسه ی جادویی و قرار دادن اشیا مختلف از جمله ساعت، کاغذ، سوزن، مداد و – که دانش آموز با انتخاب وسیله ی مورد نظر به طور تصادفی باید در مورد آن انشایی بنویسند.

۱۱-  خواندن یک قصه یا داستان به صورت نیمه تمام و حدس زدن پایان آن به صورت نوشتاریتوسط دانش آموزان برای تقویت اعتماد به نفس

۱۲-  سخنرانی در مورد مسائل روزمره حداقل روزی ۳ دقیقه توسط یکی از دانش آموزان که به مسائل اجتماعی، فرهنگی و مشکلات جامعه ای امروز می پرداخت.

۱۳-    دادن تصاویر به گروهها و انشای گروهی در مورد تصاویر و نقاشی ها

۱۴-    ارائه دفتری با جملات زیبا که دانش آموزان به تناسب به جمع آوری مطالب نوشتاری ادبی زیبا می پرداختند.

۱۵-   جمع آوری ضرب المثلها و کلام های شیرین گذشتگان

۱۶-    توصیف محیط اطراف مانند کلاس، گل، مدرسه و … به زبانی ساده و توجه به جزئیات آن

۱۷-    تهیه ی دفتر خاطرات و نوشتن خاطره هایی که از لحاظ ادبی ارزش داشته باشند.

۱۸-  تشویق دانش آموزان با عناوینی ( همچون هزار آفرین نویسنده ی کوچک، با افکار بزرگ شما آینده ای با شکوه رقم می خورد و آفرینشی بهتر و خلاقیتی زیباتر را برای شما آرزومندم).

۱۹-آشنایی با نویسندگان بزرگ و آثار آنها

۲۰-خلاصه نویسی کتاب های جذاب و در خور فهم

۲۱-بردن دانش آموزان به دامن طبیعت و گردش علمی و ارائه گزارش در روز بعد

۲۲-دادن موضوعاتی از قبیل: ای کاش…

اگر به جای معلم، مدیر، رئیس جمهور و … بودید

۲۳-نوشتن انشای تحقیقاتی و محقق بارآوردن دانش آموزان

۲۴-توصیف یک روز مطلوب و خوب و به یادماندنی

۲۵-سفر رویایی به سیارات منظومه شمسی

۲۶-موضوع انشا در مورد کشف چیزهایی که تا کنون بشر به آن دست نیافته است.

۲۷-آموزش آیین نگارش به دانش آموزان

۲۸-تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن

۲۹-جمع آوری نمونه نثرهای زیبا و ادبی و خواندن آن با شور و احساسات در کلاس

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع

۱- صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.

۲- پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت معلم ،چاپ اول.

۳- قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای کودکان،نشر آرین، چاپ دوم.

۴-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

۵-قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

18 − 13 =