نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم

طلاق و مسائل تاثیر گذار بر روی فرزندان

مسئله طلاق را میتوان بحرانی پنداشت که آمارش‌ نه‌ تنها در مملكت‌ ما، بلكه‌ در تمام‌ جهان‌ رو به‌ افزايش‌ است‌. مشكلاتي‌ از قبيل‌ فقر، عدم‌ درك‌ متقابل‌، دخالت‌ خانواده‌، اعتياد، ازدواج‌ مجدد و غيره‌ عواملي‌ هستند كه‌ اين‌ آمار را بالا مي ‌برند و كافي‌ است‌ كه‌ در اين‌ ميان‌ يك‌ راهنماي‌ درست‌ و منطقي‌ وجود نداشته‌ باشد. به‌ اميد روزي‌ كه‌ هيچ‌ گاه‌ شاهد چنين‌ اتفاقات‌ تلخي‌ نباشيم‌.

تأثيرات طلاق در فرزندان را مي توان به ترتيب زير طبقه بندي كرد:

۱ـ ايجاد زمينه هاي وسواس در دختران و پسران:

( وسواس تكرار بدون اراده و افراطي اعمال و كارهاي روزمره است )

۲ـ بروز افسردگي در كودكان و نوجوانان: در اين نوع بيماري اجتماعي، فرد فاقد احساس لذت يا درك كمتري از زندگي روزمره است، بي اشتهايي بر او چيره شده و خستگي به طور مداوم در ارگانيسم بدن وي مشاهده مي شود.

۳ـ به وجود آوردن زمينه هاي اضطراب: در نوجوانان حالتي شبيه به احساس ترس، نگراني و تشويش به وجود مي آيد. در اين بيماري علائم بيم از آينده در رفتار نوجوانان مشهود است. نوجوان با توجه به سستي مباني خانواده از تفكر در مورد برنامه ريزي مدون براي حركت هاي دسته جمعي و گروهي وحشت دارد.

۴ـ ايجاد روحيه پرخاشگري و عصيان در نوجوانان: نتيجه محروميت هاي مداوم از مهر و محبت پدري است. در اين نوع بيماري چون نوجوان امكان مذاكره حضوري و مستقيم و متقابل با پدر و مادر خود را نمي يابد و از طرفي سؤال هاي خود را بي جواب مي بيند، روحيه عصيان و پرخاشگري در او به وجود مي آيد. رفتارهاي پرخاشگرانه در اعمال و گفتار نوجواناني كه خانواده هاي آنان از همديگر جدا شده اند كاملاً مشهود است.

۵ـ بي قراري: اين بيماري با شدت و ضعف در نوجوانان خانواده هايي كه شاهد جدايي پدر و مادر خود بوده اند مشاهده مي شود. حالتي كه فرد در مقابل هرگونه عاملي تحريك پذير است يعني حتي در مقابل محرك هاي ضعيف عكس العمل شديد نشان مي دهد.

۶ـ حسادت سوءظن و سماجت، در نوجوانان خانواده هايي كه والدين آنها از هم جدا شده اند اين حساسيت ها ديده شده است. اين گروه از نوجوانان در مقابل همراهان و همسالان خود حساسيت بيشتر و زياده از حد نشان مي دهند.

طلاق در بسياري از موارد و مواقع ضروري است و زوجين ناگزير به قبول اين امر هستند. ولي در اغلب موارد جدايي ها در نتيجه توقعات بيجاي احساسي، اقتصادي و عاطفي زوجين از همديگر، سوءظن و بدبيني بي مورد، نداشتن صبر و گذشت در زندگي، حسادت بيش از حد زن و شوهر، پرخاشگري و تندخويي زن يا مرد و غرور و خودخواهي بي مورد صورت مي گيرد.

بديهي است درگيري هاي خانوادگي و مشاجره هاي پدر و مادر در حضور فرزندان، تأثيرات روحي شديدي بر كودكان و نوجوانان ناظر بر صحنه مي گذارند و در رفتارهاي پرخاشگرانه كودكان و نوجوانان اثر مزمن بر جاي خواهد گذاشت. به طور كلي كودكان و نوجوانان مرگ پدر و مادر خود را راحت تر از طلاق آنان پذيرا هستند، در فوت پدر و مادر پيوندهاي عاطفي، شخصيتي و احساسي و رشته هاي ارتباط رواني گسسته نمي شود يا كمتر سست مي شود و افسردگي و ملال، كوتاه مدت و زودگذر است. در حالي كه آثار طويل المدت طلاق در پسران و دختران بيشتر است و مشكلات ناسازگاري در تشكيل خانواده را به وجود مي آورد.

آنچه از پژوهش ها در امر طلاق برمي آيد اين است كه دختران خانواده هاي تك سرپرست يعني آنها كه فقط با پدر يا مادر به سر مي برند در معرض عوارض نامطلوبي چون انحرافات ازدواج زودرس، فرار از خانه و ترك تحصيل قراردارند. اين امر در مورد گروه هاي اجتماعي و طبقاتي نيز صدق مي كند.

البته وقتي پاي نامادري و ناپدري به ميان مي آيد تحول و پيچيدگي خاصي در زندگي كودكان و نوجوانان به وجود مي آيد.

آشنايي كودك و نوجوان با بستگان جديد، خواهرها، برادرها، دايي ها و عموهاي نانتي گرچه گستره اي از دنياي تازه و متفاوت به وجود مي آورد ولي اغلب فرزندان در جوار ناپدري و نامادري احساس خوشبختي و شادماني نمي كنند. گرچه ممكن است زن يا شوهر با همسر جديد خود كاملاً خوشبخت باشد.

در ايران بيشتر بچه هاي فراري و نوجوانان ساكن در كانون اصلاح و تربيت را قربانيان طلاق تشكيل مي دهند . بچه هايي كه فقط با پدر يا مادر خود زندگي مي كنند، اغلب دستخوش اختلالات عاطفي و رواني مي شوند. اكثر قربانيان طلاق كه همان كودكان و نوجوانان هستند به مادران خود بيشتر نزديك هستند تا پدر، زيرا پدر جدا شده از مادر با بچه هاي خود بيشتر مثل يك خويشاوند رفتار مي كند تا فرزند حال آنكه مادر هرگز از كودكش فاصله نمي گيرد و مهر و محبت و احساس مادري را زير پا نمي گذارد. به قول يك جامعه شناس «هر طلاق مرگ تمدن كوچك خانواده است» اجبار و الزام به طلاق را در موارد و شرايط خاصي از زندگي مشترك بايد پذيرا بود. براساس قوانين اجتماع احترام به آزادي هاي فردي ضرورتي اجتناب ناپذير است ولي قبل از هر جدايي به ميوه هاي نارس درخت زندگي بينديشيم، نگذاريم ناهنجاري هاي جامعه آنها را مسموم كند. تعجيل در داشتن فرزند در سال هاي خطر زندگي مشترك (سال هاي اول و دوم اصولاً سال هاي خطر براي زوج هاي جوان به شمار مي رود) كه ظاهراً براي تحكيم مباني خانواده انجام مي پذيرد كاري است كه بايد با تعمق صورت بگيرد زيرا در صورتي كه به علل مختلف ياد شده بين زوجين جدايي روي دهد نخستين قربانيان، فرزنداني خواهند بود كه از نفاق و تفرقه زوجين به جاي مانده اند.

بهتر است براي ساماندهي به وضعيت زندگي كودكان و نوجوانان تك سرپرست كه ناگزيرند زير نظر پدر يا مادر خود زندگي كنند «واحد مددكاران ويژه طلاق» تشكيل شود تا قبل از صدور حكم پدران و مادران را در اعمال و رفتاري كه بايد بعد از طلاق با فرزندان خود داشته باشند توجيه كنند. به پدران و مادران بايد آموزش داده شود كه از بدگويي و بازگويي عيوب و نقايص يكديگر پيش فرزندان خود (بعد از اجراي حكم طلاق) احتراز نموده و مظلوم نمايي نكنند، چون فرزند بايد واقعيت جدايي پدر و مادر را به عنوان يك الزام و ضرورت زندگي پذيرا باشد و جايگاه حرمت متقابل پدر و مادر را حفظ كند.

تداوم ارتباط و تماس مددكاران ويژه طلاق با خانواده فرزندان تك سرپرست براي بررسي و حل مشكلات رواني ـ اجتماعي در سال هاي بعد از طلاق ضرورت ديگري است كه از معضلات و نارسايي هاي احتمالي كودكان و نوجوانان جلوگيري مي كند. بديهي است گروه مددكاران ويژه طلاق بايد دوره هاي كوتاه مدت روان شناسي كودك، روان شناسي خانواده و روان شناسي اجتماعي را بگذرانند و با مسائل بزهكاري و ناهنجاري هاي كودكان و نوجوانان آشنا شوند.

پيشنهادات

در مدارس قبل از شروع  سال تحصيلي ، بهتر است معلّم هر پايه با اولياي  دانش آموز جديدش چند جلسه برگزار كند تا پيشاپيش شناختي روي دانش آموزان جديد داشته باشد و مشكلات عاطفي و رواني و …. آن ها را شناسايي و با هم فكري اوليا و همكاران و مطالعه ،از همان ابتدا در پي رفع و كاهش آن بر بيايند .

يكي از راه هاي پيشرفت دانش آموزان همدلي و همزباني معلّم و اوليا مي باشد . هر چقدر تماس اوليا با مدرسه بيشتر باشد و در پي رفع مشكلات يادگيري ورفتاري و … فرزند خود باشند ، به همان مقدار تلاش و علاقه دانش آموز به درس بيشتر و در آينده فردي ساعي ، صالح و موفّقي بار مي آيد . پس براي اين كه اين رفت و آمد ها  با ساعات درس تداخل پيدا نكند ، بهتر است هر دو هفته ، يك يا دو ساعت معلّم مربوطه با اوليا جلسه اي داشته باشد . ( قبلاً موضوع جلسه تعيين شود تا اوليا با مطالعه و آمادگي و فعّال در آن شركت نمايند ، حتّي اگر دو اوليا شركت فعّال در اين جلسات داشته باشند ، غير مستقيم باعث ايجاد انگيزه و ترغيب ديگر اوليا مي شوند. )

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش ناهنجاريهاي رفتاري (سوگند) دانش آموز طلاقم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان

منابع :

  1. با كودكان طلاق چگونه رفتار كنيم ؟ ، حجازي ، سارا ، پيوند ، ، وزارت آموزش و پرورش
  2. رشد معلم ، شماره ي دو ، ، شناخت خانواده و نقش تربيتي آن ، ملكي ،
  3. رشد معلم ، شماره ي دو ، سال سيزدهم ، اختلالات رفتاري ، عاطفي كودكان ، شفيع زاده ، محمود
  4. حسين نژاد ، محمّد ، كاربردهاي مشاوره با كودكان
  5. قاسمي پويا ، اقبال ، راهنماي عملي پژوهش در عمل
  6. كولمن ، ويليام ،‌ « آنچه بايد بچّه هاي طلاق بدانند ! » ترجمه نفيسه معتكف ، انتشارات دُرسا ،

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1