نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل وابستگی بیش از حد شبنم دانش آموز کلاس … را به مادرش برطرف نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل وابستگی بیش از حد شبنم دانش آموز کلاس … را به مادرش برطرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل وابستگی بیش از حد شبنم دانش آموز کلاس … را به مادرش برطرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش

ارائه راهکارموقتی

۱-   برای تشویق اوبرای ماندن درمدرسه ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.

۲-   درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

۳-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور

۴-   صحبت باخوددانش آموزونصیحت او

۵-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگاروسایرمعلمان بااو

۶-   تعویض جای نشستن دانش آموز درنیمکت هابادانش اموزان دیگر

دلايل انتخاب راه حل

شبنم نيز مانند برخي از كودكان هنگام ورود به سال اول دبستان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از مدرسه شده است.ترس غير منطقي شبنم از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آن وابسته شده است.

دلايل ترس شبنم از مدرسه:

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن شبنم براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي شبنم:

بايد مادر شبنم  سعي مي كرد  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن شبنم در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي شبنم را به خود كم كند.

* ايجاد آمادگي ذهني در شبنم :

بايد مادر شبنم  سعي مي كرد  با شروع سال تحصيلي ذهن شبنم را نسبت به مدرسه، معلم آماده كند.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايد. بايد سعي مي كرد  به او اطمينان دهد معلمش مهربان است و او را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

بايد مادر شبنم  سعي مي كرد  با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف بزند. · با كتاب خواندن براي شبنم و هديه دادن كتاب داستان به كودك علاقه او را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش دهيد.

اجرای راهکارها

برای تشویق اوجوایز مختلفی که توسط مدرسه وحتی اولیاتهیه شده بودبه دانش آموزاهداشد.درزنگ های تفریح مسوولیت دربانی رابه اوسپردیم وهمچنین خودمن بااوصحبت کردم ؛بهانه های مختلفی می آورد،گاهی می گفت:« من ازمعلم خوشم نمی آید».«می خواهم جایم راعوض کنم».درعمل به هیچ کدام ازاین هاراضی نمی شدوازجواب دادن طفره می رفت.حتی تهدیدهم اثرنمی کرد. اودلیل آن راخستگی اوعنوان می کردند.وهمچنین نمی تواندبه بازی هایش برسد.

ارجاع شبنم به همراه مادرش به مشاوريكي ديگر از راه هايي بود كه در اين اقدام پژوهي انجام گرفت .طی دوجلسه مشاوره با این دانش آموز و مادرش که انجام شد.نتیجه ای قابل توجهی نگرفتیم.همه ی راهکارها را خود دانش آموز از قبل بلد بود.وهیچ کدام ازراه حل ها او را راضی نمی کرد.طی چندین جلسه دعوت اولیای دانش آموزبه مدرسه وهمچنین مراجعه به خانه آن ها(ازآن جایی که دختران دراین سن وابستگی عاطفی زیادی به مادردارند)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی بیش حد شبنم به مادرش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

فهرست منابع

۱-پرینگل،میاکلمر(۱۳۸۶)،نیازهای کودکان،ترجمه نیره ایجادی وجوادشافعی مقدم،تهران،رشد

۲-خوش کام،سیمین(۱۳۸۱)،ترس ازمدرسه،مجله تربیت،شماره۲۸۱،صفحه۴۸

۲-طالعی،سهیلا(۱۳۸۷)، مدرسه گریزی در کودکان را جدی بگیریم،

۳-کریمی،رامین(۱۳۸۷)،آنچه هرمعلمی بایدبداند،تهران،نشربهارسبز

۴-گنج جو،بهروز(۱۳۶۸)،«فوبیای مدرسه»ترس ومدرسه گریزی کودکان،نشریه اطلاعات،شماره۱۲۴،صفحه

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

92 − 91 =