دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان به درس فیزیک از طریق فعالیت های آزمایشگاهی را زیاد کنم ؟

 

دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان به درس فیزیک از طریق فعالیت های آزمایشگاهی را زیاد کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان به درس فیزیک از طریق فعالیت های آزمایشگاهی را زیاد کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی

 بيان محدوديتها و موانع

بالاخره به دنبال هر طرحي مشكلات و موانعي وجود دارد ولي بعضي از مشكلات در آينده به منفعت نظام آموزشي است . ولي به نظر من اين طرح حداقل مشكلات را دارد .

چرا كه در طرح همياري درهر جلسه تايپ كردن سوالات و تكثير آن مشكلات هزينه اي را به همراه دارد ، ولي در اين روش نيازي به تكثير سوال و مصرف كاغذ نيست ، چرا كه سوالات آزمون به صورت power point روي پرده نمايش داده مي شود .

و در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد و تنها مشكل كوچكي كه اين طرح ممكن است داشته باشد ، مجهز نبودن بعضي از مدارس به سيستم ويدئو پروجكشن است كه آن هم در مورد دبيرستانهاي داخل شهر امروزي بعيد است .

مشکلات تدریس درس فیزیک :

فیزیک به عنوان علم یافتن قوانین حاکم بر طبیعتی است که انسان از بدو خلقت در  تعامل با آن بوده و در خصوص آن تفکر می کرده است و بی شک برای تمام رخدادها و مسائل موجود در طبیعت در ذهن خودش راه حل هایی ارائه کرده است که اکثر آنها نادرست است .

هرگاه حل درست یک مسله علمی از ذهن عامه مردم دور باشد , جواب غلط ولی نزدیک به ذهن بیشترمورد پذیرش قرار می گیرد .

اینکه آیا خورشید به دور زمین می گردد یا زمین به دور خورشید ، مسأله ای نیست که در زمان خودش حتی در زمان فعلی راه حل درستش قابل فهم تراز جواب غلط آن باشد، تدریس فیزیک از آنجا با دشواری روبروست که بشربه دلیل ذات جستجو گر خویش  برای تمام واقعیت ها ، درست یا غلط راه حل هایی ارائه کرده است . گاهی ستاره ها را ارابه های آتشین خدایان می داند که روزها در استراحت وشب ها در حل جنگ و ستیزند و زمین را بر شاخ گاو ، گاو را بر پشت ماهی تصور  ,و کوچکترین قسمت اجسام را مولکول فرض می کند علت سقوط اجسام و بالارفتن دود را اینگونه فرض می کند که اجسام از زمین منشأ گرفته و آتش از آسمان .اگر چه امروزه این تفکرات برای ما نابخردانه است  ، ولی واقعیت اینست که وجود داشته و امروز هم به نوبه خود ذهن دانش آموزان پر از جوابهای غیر منطقی است به خصوص در محدوده فیزیک کلاسیک . شما اگر ۱۰ بار تکرار کنید که پرتاب در راستای قائم یک حرکت با شتاب ثابت است ، باز هم بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در مورد اینکه شتاب اجسام هنگام بالارفتن بیشتر است یا پائین آمدن جواب غلط می دهند .

اگر بارها بیان کنید که در شلیک گلوله به مقوا اندازه نیروی گلوله به مقوا بیشتر است یا  مقوا به گلوله ، باز جوابشان غلط است . در مبحث الکتریسیته, فشارو…. نیزکم وبیش همین مشکلات وجود دارد .

پس دبیران فیزیک ب دو کاررا باید  انجام دهند . اول اینکه ذهن دانش آموزان را از آموخته های غلط خالی کنند و سپس واقعیتهای موجود را جانشین سازند. این کار در واقع به منزله ی تغییر جهت رودخانه است از سراریزی به سر بالایی . در فیزیک جدید به دلیل اینکه ذهن دانش آموزان تقریباً خالی  از اطلاعات است کار راحت تر به نظر می رسد ولی مشکل این است که در این خصوص ما دبیران نیز به اندازه کافی اطلاعات نداریم وهنوز به درک کاملی از مطلب نرسیدیم تا بتوانیم آن را به خوبی بیان کنیم هرگز با حوصله در آزمایشگاه پدیده فوتوالکتریک ، تابش جسم سیاه ، و کار با نیم رسانا را تمرین نکردیم به همین دلیل به سرعت از آنها می گذریم .

مشکل بعدی عدم استفاده از آزمایشگاه به هر دلیلی است ,که یادگیری را مشکل می کند گاهی مطلبی که در ساعت های متمادی تدریس برای دانش آموزان قابل فهم نیست ، با یک جلسه آزمایش کاملاً درک می شود .

ولی کمتربه این موضوع توجه میشود.

مشکل بعدی عدم برنامه ریزی درست در رعایت ارتباط منطقی بین دروس فیزیک در پایه های مختلف است به تمام این موارد عدم برگزاری دوره های ضمن خدمت بطور مرتب ، عدم آموزش نیروهای تازه استخدام ، استفاده از نیروهای شرکتی ، استفاده از دبیران رشته های غیر مرتبط با فیزیک و از همه مهمتر کاهش ساعت تدریس در طول هفته از جمله مشکلاتی است که به موارد قبل اضافه می شود.

پيشنهادات

با توجه به تجربه اي كه به عين در اين روش ديدم ، بگونه اي كه آنها از اسم مسائل فيزيك وحشت داشتند ، ولي الآن دقيقاً برعكس آن صدق مي كند و همه مشتاق و علاقمند به تدريس مسائل فيزيك هستند و به قول خودشان بيشتر از زماني كه دبير تدريس مي كند ، مطالب تكرار مي شوند .

فیزیک بعنوان قسمت جدانشدنی از علوم در تحول و تغییر کل جهان چه از نقطه نظر علوم تجربی و چه علوم اجتماعی تأثیرگذار بوده و خواهد بود.

ایجاد جاذبه در فیزیک هم برای گردآوردن مجموعه ای با هوش و استعدادکافی  در این علم و هم برای تدریس بهتر آن از جمله کارهایی است که جزء چالش های ما دبیران فیزیک در تدریس این درس است.

با نگاه اجمالی به برنامه درسی فیزیک در نظام گذشته آموزشی و نظام جدید ملاحظه می شود کاهش ساعات تدریس درس فیزیک باعث شده نه تنها جذابیت این درس برای دانش آموزان کاهش یابد بلکه افت زیادی در این درس نسبت به دروس دیگر مشاهده شده است.

این عجله در تدریس و تدریس بدون محتوی صرفا برای پایان دادن به مباحث دانش آموزان را گیج و منگ کرده و از فیزیک بیزار می کند. عواقب آن عدم انگیزه افراد مستعد برای ورود به رشته فیزیک باعث شده دانش آموزان و پی گرد آن دبیران که جدیداً فارغ التحصیل می شوند، چون بی علاقه وارد این رشته شده اند و اغلب به آنچه خود آموخته اند اعتقادی ندارند تدریس آنها با مشکلات فراوانی  همراه است و این خود علت دیگر مزید بر علت های قبلی برای افت جذابیت درس فیزیک می شود.

پس لازم است که ما در برنامه درسی تجدید نظر اساسی کنیم وراه دوم این است که دبیران را دائم تحت آموزش قرار دهیم.آموزش توأم با روش های نوین آموزش فیزیک، روش های متنوع سنجش و اندازه گیری، آموزش روانشناسی جوانان و روانشناسی آموزشی و ….

متأسفانه در سالهای اخیر ما با یک سری همکار سروکار داریم که دارای مدارک بالا با فن معلمی پائین و یا آشنا با فنون تدریس و بی سواد در عرصه فیزیک می باشند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی  دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجادعلاقه به درس فیزیک با انجام فعالیت های آزمایشگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک

فهرست منابع

* جويس ، بروس و همكاران ،(۱۹۹۵)، الگوهاي تدريس ، ترجمه محمد رضا بهرنگي ، تهران : نشرساوالان.

* شفيع آبادي ، عبدالله ، (۱۳۸۹)،پويايي گروهي و مشاور گروهي ، تهران: انتشارات توس.

* بازرگان ، عباس ،(۱۳۹۲)، اقدام پژوهي و كاربرد آن در تعليم و تربيت ، تهران: انتشارات سمت.

* قائمي پويا ، اقبال ، (۱۳۸۷)،پژوهش در عمل، تهران: یسطرون.

* م ـ فهندژ ،(۱۳۹۱ يادگيري پژوهش محور ،تهران :  انتشارات سروش هدايت

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

86 − 80 =