اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم ؟

اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر فیزیک می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر فیزیک را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر فیزیک موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

انتخاب راه جديد موقتي :

با توجه به رفتارهاي مشاهده شده و مصاحبه  براي حل مشكل حسین راه حل هاي زير به نظرم موفقيت آميز آمد :

۱- شناخت پديده هاي هيجاني و فشارهاي رواني، به ويژه مقوله اضطراب، در عرصه فعاليت هاي فیزیک و تلاش براي مسلط شدن بر اين حالت ها به كمك راهكارهاي عملي.

۲- توجه و برخورد عملي با تفاوت هاي فردي در ابعاد گوناگون به ويژه از سوي دبیر و والدين.

۳- تلاش براي ايجاد اعتماد متقابل بين دبیر و دانش آموز.

۴- تلاش براي ايجاد نگرش مثبت نسبت به فیزیکات.

۵- شناخت دانش قبلي دانش آموز و رفع و ترميم كمبودها و مشكلات عملي فرد به ويژه هنگام وارد شدن در عناوين جديد فیزیک.

۶- اصلاح شيوه هاي سنتي و متعارف سنجش رفتار فیزیک (امتحان)

۷- انتخاب شيوه آموزشي مناسب.

۸- انتخاب آزاد دسته اي از مسائل و تكاليف فیزیک.

براي درگير شدن فراگيران و هدايت آنان براي انتخاب مسائلي كه هم جذاب باشد و هم چالش برانگيز.

۹- تحسين و قدرشناسي از تلاش و كار دانش آموز.

اجراي راه حل و نظارت بر آن :

در اين مرحله جهت كاهش اضطراب حسین سعي كردم تا راه حل هايي كه مد نظرم بود را اجرا كنم كه به توضيح آن ها مي پردازم :

راسل در كتاب اميدهاي نو مي نويسد : برخورد علمي با بلا و مصيبت دو حسن دارد، يكي اين كه باعث مي شود شخص با ميل و اراده خودش آن را بپذيرد، ديگر اين كه سبب خواهد شد عقل انسان در جستجوي وسايل تسكين آن برآيد.در مرحله اول با خود او صحبت كردم و از او خواستم تا باور كند كه مي تواند اضطرابش را از بين ببرد، زيرا امكان به حل آن نيمي از موفقيت است.

در مرحله بعد سعي كردم تا به تفاوت هاي فردي او توجه كنم كه اين تفاوت ها مي تواند شامل ظرفيت حافظه فعال، فرآيندهاي ذهني و پردازش اطلاعات، دانش قبلي، مؤلفه هاي فرهنگي، اقتصادي و … باشد و با توجه به اين تفاوت ها از او انتظار داشته باشم و با او برخورد مناسب داشته باشم.

براي از بين بردن افسردگي و نگراني اش سعي كردم تا اعتماد متقابل بين او و خودم ايجاد كنم  سعي كردم تا او را با ديگر دانش آموزان مقايسه نكنم و پيشرفت او را با خودش بسنجم و از او هم خواستم تا خودش را با خودش مدنظر قرار دهد.

سعي كردم تا در او نگرش مثبتي نسبت به درس فیزیک ايجاد كنم. متأسفانه تلقين هاي اجتماعي در همه جا از جمله جامعه خودمان به گونه اي است كه افراد حتي از نخستين روزهاي آغاز فیزیکات مدرسه با نوعي هراس مواجه هستند كه اين هراس طبعاً اضطراب آور است.

بنابراين سعي كردم وحشت زدايي و مبارزه با پيش داوريهاي منفي را مورد توجه قرار دهم و سعي كردم تا قابليت ها و ظرفيت هاي او را به او بشناسانم تا نگرش مثبتي در او ايجاد شود. براي ايجاد نگرش مثبت سعي كردم تا قبل از ورود به درس جديد ميزان يادگيري حسین را در درس قبلي مورد سنجش قرار دهم تا بتوانم درس جديد را از سطح مناسب شروع كنم.

آزوبل معتقد است كه براي آموزش بايد از محتواي دانش قبلي فرد آغاز كنيم با اين باور كه واقعاً همه دانش آموزان ما يكسان نيستند.

سعي كردم تا در طول ترم امتحانات متعددي برگزار كنم و سنجش از دانش آموزانم را براي آخر ترم نگذارم.اتخاد شيوه آموزشي مناسب به مشابه عامل بيروني مي تواند به گونه اي مؤثر در شكل دهي رفتار فیزیک دانش آموزان عمل نمايد. در اين ميان سعي كردم تا با توجه به حالات هيجاني و روحي دانش آموزم با انتخاب روش مناسب سني ، زمينه مشاركت بيشتر و مطلوبتر او را فراهم كنم.

در اين ميان با توجه به عدم اعتماد به نفس او در حل تمرينات سعي كردم تا تكليف جذاب و در حد او هم در ميان تمرينات داده شده باشد تا از او براي حل آن ها استفاده كنم تا خودباوري و اعتماد به نفس در او تقويت شود. در نهايت هم سعي كردم تا از فعاليت هاي او و موفقيتهايش تحسين به عمل آورم تا ديدگاه و خاطرات خوبي در ذهنش نسبت به فیزیک و یادگيري آن ايجاد شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

منابع :

۱- جمال فر ، ترجمه، روانشناسي شخصيت ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۳ .

۲-  شاملو ، سعيد، آسيب شناسي رواني ، انتشارات رشد ، ۱۳۶۸ .

۳- آتش پور ، سيد حميد،اضطراب ، مجله بهداشت جهان ، سال دهم ، شماره اول ، ۱۳۷۵ .

۴-  احمدي ، سيد احمد، مقدمه اي بر مشاوره و روان درماني ، انتشارات دانشگاه اصفهان ، ۱۳۷۱ .

۵-  بيرجندي ، پروين، روانشناسي رفتار غيرعادي ، نشر دهخدا ، ۱۳۷۵ .

۶-  سرمد ، غلامعلي نشر، روانشناسي دانش آموز ، دوروني راحرز ، ترجمه آواي نور ، ۱۳۷۳ .

۷-  مهري نژاد ، سيدابوالقاسم ،مشاوره و روان درماني دانش آموزان مشكل دار ، ترجمه، انتشارات ابجد

۸-  شكركن ، حسين ،روانشناسي اجتماعي ، ترجمه انتشارات رشد .

۹-  احمديه ، ملك سيما ،بازيابي ارزشها در دانش آموزان و نوجوانان ، انتشارات نشرني ، ۱۳۷۵ .

۱۰-      ماهنامه آموزشي ، تحليلي و اطلاع رساني رشد ، شماره ۱۰۵ ، ۱۰۷ و ۱۰۸٫

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 5