دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه را بررسی کنم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه را بررسی کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه را بررسی کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه

  عوامل موثر بر افت تحصیلی:

این عوامل را به طور خلاصه میتوان چنین بیان نمود و آن را در   ۴   بخش خود دانش آموز ، خانواده،مدرسه و اجتماع لحاظ نمود:

 ۱. عوامل مربوط به خود دانش آموز

  • عوامل فیزیولوژیکی و جسمی مانند ضعف بینایی و شنوایی و غیره
  • عوامل ذهنی و روانی مانند میزان هوش و قدرت حافظه و سلامت روانی
  • نداشتن هدف واقعی و عینی و روشن از تحصیل
  • عدم انگیزش درونی برای تحصیل و مطالعه
  • نداشتن اعتماد به نفس کافی
  • ضعف اراده در تصمیم گیری های تحصیلی و مطالعه و اجرای تصمیمات
  • عدم برنامه ریزی دقیق از لحاظ زمان و میزان مطالعه روزانه
  • نداشتن روش مطالعه مناسب برای دروس مختلف
  • مهارت های مطالعه نادرست .

    ۲.    عوامل مربوط به خانواده

  • اختلاف خانوادگی و خانواده آشفته ، طلاق فیزیکی یا روانی والدین ، وجود نا مادری یا نا پدری و غیره
  • اختلاف فرزندان با خانواده مانند لجبازی با والدین و اعتراض به جو خانواده
  • وابسته و متکی نمودن فرزندان به والدین در امور درسی و تکالیف منزل از دوران ابتدایی
  • تحقیر ، سرزنش و مقایسه نادرست فرزندان با همسالان موفق و در نتیجه پایین آوردن اعتماد به نفس و خود پنداری آنان
  • تغییرات منفی در خانواده مانند ورشکستگی سیاسی و اقتصادی و اعتیاد و غیره
  • تغییر در جهت ارتقای سریع و غیر مترقبه سطح اقتصادی یا اجتماعی خانواده و از خود باختگی و غافلگیر شدن فرزندان و انواع انحرافات

  ۳ .  عوامل مربوط به مدرسه

  • گروه همسالان مانند مزاحمت و شوخی های نابجا در کلاس درس
  • رفتارهای نا مناسب عوامل اجرایی مدرسه مانند مدیر ، معاونین ، دبیران و مشاوران
  • جو عمومی حاکم بر مدرسه از لحاظ درسی مانند سخت گیری بیش از حد دبیران در دادن نمره به خاطر بالا فرض کردن سطح علمی مدرسه یا همرنگ شدن دانش آموز با سایر دانش آموزان ضعیف با فرض اینکه همه دانش آموزان مدرسه ضعیف هستند.

  ۴.  عوامل مربوط به اجتماع

 دوستان نا باب

استفاده نادرست از کلوپ های ورزشی ، بدن سازی ، بیلیارد و غیره

استفاده نادرست از کافی نت ها و گیم نت ها گذراندن وقت زیاد در خیابان ها و خارج از منزل

برنامه های کوتاه و دراز مدت جهت جلوگیری از افت كاهش افت‌ تحصيلي
افت‌ تحصيلي موضوعي غير قابل حل نيست، اما حل آن هم يكباره و ناگهاني و با شيوه‌هاي آني ميسر نيست. براي مقابله با اين پد‌يد‌ه،  به برنامه‌ريزي‌هاي د‌رازمد‌ت و زيربنايي احتياج است. برنامه‌هايي كه بر اساس واقعيت‌هاي اجتماعي باشند‌ و ضمانت اجرايي به عنوان  يكي از اصول برنامه‌ريزي آموزشي را د‌اشته باشند‌.

الف: برنامه‌هاي د‌رازمد‌ت يا بنياد‌ي: اين برنامه‌ها تد‌ابير زيربنايي است كه يك سياست كلي را د‌ر نظام آموزشي مي‌طلبد‌.

 برخي از جزييات اين روش‌ها عبارتند‌ از:

۱- تجد‌يد‌ نظر د‌ر نظام ارزشيابي.

۲- كاهش تعد‌اد‌ د‌انش‌آموزان هر كلاس.

۳- ارزيابي هوشي د‌انش‌آموزان و شناخت توانایی های آنان قبل از شروع مقطع تحصیلی جدید .
۴- تجمیع  امكانات آموزش و پرورش و استفاده بهینه از امکانات .

زبان عربی

دربعضی از جوامع مسلمان وغیر عرب ،زبان عربی جایگزین زبان اصلی آنها گردیدکه دراین خصوص می توان به جوامع شمال آفریقا اشاره نمود.اما بعضی از جوامع ،زبان اصلی خود رافراموش نساختند وآن رادر کنارزبان عربی حفظ نمودند.ازجمله کشورمسلمان ایران.

آموزش این زبان درآموزش وپرورش کشور ما از دوره متوسطه اول به طور رسمی آغاز می شود و سالانه وقت زیادی از معلمان و دانش آموزان صرف یادگیری مسائل مختلف این زبان به عنوان زبان خارجی می شود.

یادگیری این زبان از گذشته های دور در میان ملل و جوامع اسلامی از اهمیت شایانی برخورداربوده است چراکه :

الف: زبان کتاب آسمانی ماقرآن کریم،پیامبر اکرم(ص)وامامان بزرگوارمان(علیهم السلام)عربی است وبهترین راه برای گام نهادن به دنیای دلپذیر علوم و معارف اسلامی آشنایی با زبان عربی

ب:بسیاری ازواژه های عربی که در زبان فارسی به کارمی رود،واژه هایی زیباست.مثل :نسیم ،شهاب،احساس

ج:بسیاری ازواژههای کاربردی ریاضیّات عربی است .مثل جبر ،هندسه ،مستطیل جمع وتفریق.

د:ادبیّات فارسی کاملاًباواژه ها، اشعار وضربالمثلهایعربی درآمیخته است ولازمه ی خوشه چینی از ادب پارسی آشنایی بازبان عربی است.

ح: هم اکنون پایگاه های اینترنتی فراوانی به زبان عربی به کاربران سراسرجهان اطّلاعات علمی وفرهنگ ارائه میکنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله   بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  بررسی دلایل افت تحصیلی در درس سوم متوسطه دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی

منابع

  1. بارو، ر.و.ودز. در آمدي بر فلسفه آموزش و پرورش ، ترجمه ي فاطمه زيبا كلام، تهران: دانشگاه تهران ، ۱۳۷۶
  2. ترزا، شكوفائي خلاقيت كودكان، ترجمه حسن قاسم زاده و پروين عظيمي ، تهران نشر دنياي نو، ۱۳۷۵
  3. حسيني ، افضل السادات ، چگونگي ايجاد پرورش خلاقيت در دانش اموزان.قسمت دوم)، رشد معلم، ۱۳۷۶، شماره ۵، صص ۴۶-۴۷

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

96 − 86 =