دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم بانمره وارزشیابی های مستمر دریادگیری دانش آموزان در درس تاثیر داشته باشم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم بانمره وارزشیابی های مستمر دریادگیری دانش آموزان در درس تاثیر داشته باشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم بانمره وارزشیابی های مستمر دریادگیری دانش آموزان در درس تاثیر داشته باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از بررسی نظرات ومطالعه کتاب ها ومجلات مختلف و همفكري ومشاوره با مشاور در مدرسه  وساير همكاران  درباره علت عدم علاقه دانش آموزان به درس علوم به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل  می باشد:

نظرات همکاران:

–  نداشتن انگیزه

– توجه بیش از حد به مسائل جانبی وحاشیه ای (تفریح  ومیهمانی ، شب نشینی و…)

– توجه ،علاقه وتحت تاثیر برنامه های تلویزیونی وماهواره ای  قرار گرفتن

–  سطح پايين تحصیلات خانواده

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن برنامه ریزی وعدم رسیدگی به  موقع به تکالیف نظرات والدین

– عدم علاقه به مطالعه

– نداشتن انگیزه وهدف

– صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی

– سطح تحصیلات خانواده

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار حائز  اهمیت بود به همین دلیل از آنها خواستم که نظرات ،خواسته ها  وعلت عدم علاقه شان به درس علوم تجربی  را  بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی از دانش آموزان فقط اختصاص به  سال دومی ها نداشت بلکه از پایه های بالاتر هم نظر سنجی به عمل آمد.  علاوه بر نظر خواهی از کلیه  دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز ودرس خوان ودانش آموزان ضعیف  مصاحبه ای ترتیب دادم که  مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد.

 نظرات دانش آموزان :

الف- نظر دانش آموزان ممتاز ودرس خوان:

-نحوه تدریس دبیر

– خشک وبی روح بودن کلاس

– ترس ودلهره واضطراب دانش آموزان از پرسش های شفاهی

-زمان کم وحجم زیاد درس

ب- نظر دانش آموزان ضعیف

– نداشتن انگیزه ودرک درست وروشن از آینده

– عدم علاقه به مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن علاقه به کلاس ودرس

موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش آموزان بود  که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود وباید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم.

اجرای راه حل جدید :

بنابر این جهت تنوع تدریس علوم تجربی  اکثر اوقات با دانش آموزان به  کارگاه رایانه می رفتیم.

روش اجرا :

قبل از ارزشیابی باید درس را تدریس نمود. هرچند موضوع روش  ارزشیابی ونحوه علاقه نمودن دانش آموزان به درس  علوم تجربی می باشد ولی ابتدا اشاره ای کوتاه به روش  تدریس اینجانب در کلاس درس نموده وبعدا به روش ارزشیابی می پردازم. بنده حدود ۲۵ سال است که در شهرستان نهاوند به تدریس    مشغول هستم در طول این سال ها تمام سعی وتلاش بنده این بوده  که حداکثر توان علمی وتجربی خویش را  جهت بالا بردن كيفيت  تدریس با استفاده از روشهای مختلف تدریس  به کار گیرم تا بیشترین نتیجه را در یادگیری وشکوفایی استعدادهای دانش آموزان داشته باشم .در طول این  سالها با روش های مختلفی آشنا شده و اغلب دارای نتایج خوبی بوده اندهر چند که بعضی از آنها وقت زیادی  را نیاز داشته اند. در این راستا با دانش آموزان متفاوتی سرو کار داشته ام از تیز هوشان ونمونه تا کارودانش  ومدارس عادی و …  سعی نموده ام در هر کلاس با توجه به سطح فکر دانش آموزان از روش های  متفاوتی برای تدریس وارزشیابی استفاده نمایم. همچنین در طول این سال ها به این نتیجه رسیده ام که  تدریس زمانی می تواند بیشترین راندمان را داشته باشد که :

– دبیر به موضوع مورد تدریس علاقه واقعی  داشته باشد وبرای آن ارزش قائل شود.

– برای دانش آموزان ارزش قائل شود که این درس در هر رشته ای که  باشدمورد استفاده قرار گیرد.

– آشنایی با انواع روش های نوین تدریس در امر یادگیری واستفاده از وسایل  کمک آموزشی نظیر نرم افزار علوم وتدوین آن ،فیلم آموزشی و…

 روش تدریس :

 معمولا  جلسه اول ورود به هر کلاس را با نام جلسه معارفه و آشنایی آنان با روش تدریس وانتظارات دبیر از آنان  وآگاه  نمودن آنان به اهمیت یادگیری علوم تجربی می پرداختم .

در جلسه دوم که  تدریس شروع می شود برای اینکه به عمق مطالب درسی پی ببرند در جلسه اول مطالبی راجع به نحوه  مطالعه این درس در اختیار دانش آموزان قرار می دهم اینکه محیطی را برای مطالعه انتخاب نمایند فضای آرام  وساکت ، از لحاظ نور دهی مکان مطالعه ،اختصاص چه زمانی برای مطالعه هر درس ،پیش مطالعه دروس قبل  از تدریس دبیر با وجود توضیحاتی که در جلسه معارفه حاصل تجربیات بنده در مورد شیوه مطالعه بوده در اختیار دانش آموزان قرارداده تا آنان را به مطالعه وکتابخوانی نه تنها به درس علوم تجربی  بلکه به سایر دروس ومطالعات غیر درسی علاقه نشان دهند.

قبل از تدریس در جلسه اول از دانش آموزان می خواهم به مدت ۱۵ الی ۲۰   دقیقه سر کلاس به مطالعه درسی که معمولا بر اساس بودجه بندی خودم هر جلسه ۶ صفحه بیشتر تدریس  نمی کنم بپردازند تا بنده رئوس مطالب واهداف رفتاری را یا  روی تابلو برای آنها می نویسم یا نرم افزار علوم تجربی  را که خودم برای اکثر دروس به صورت پاورپوینت آماده  نموده ام در سایت راه اندازی نمایم.

در حین پيش  مطالعه در کلاس به نحوه مطالعه دانش آموزان  توجه می کنم که یکی از مشکلات آنان مطالعه با صداي بلند بود . براي دانش آموزان توضيح دادم که هنگام  مطالعه سعی نمایید با تمرکز حواس بیشتر وبا چشم مطالعه نمایید یا اگر فرصت شد قبل از تدریس مبحث  اصلی حداقل ۵ دقیقه در مورد اهمیت موضوع تدریس بحث نمایم یا گوشه ای از فیلم آموزشی راجع به تدریس  رابرای آنان نمایش دهم وآنقدر موضوع را مهم وجذاب جلوه می دهم که دانش آموز دوست داشته باشد  موضوع رابداند.

به عنوان مثال :

– تدریس به کمک وسایل کمک آموزشی و بوسیله پاور پوئینت مثل  انواع آزمایش ها

– روش تدریس تنها یک روش نیست بلكه  از روش سخنرانی – گروهی- پرسش وپاسخ – الگوی کاوشگری  با استفاده از فیلم آموزشی ونرم افزار علوم با توجه به موضوع درس ووضعیت کلاس استفاده می شود.

درحين تدريس به دانش آموزان فرصت مطرح نمودن سوالاتي كه به ذهنشان مي رسد را مي دهم واز ساير دانش آموزان مي خواهم كه پاسخ دهند ودر نهايت پاسخ هاي دانش آموزان را جمع بندي  واصلاح مي نمايم.

– سعی می کنم کلاس را زنده وفعال نگه دارم بدین منظور در ضمن تدریس سوال می کنم

هر دانش آموز ی پاسخ صحیح را بدهد همان موقع نمره می گیرد. به منظور علاقه مند نمودن دانش آموزان  موضوعات علوم تجربی را در اختيار آنها قرار مي دهم تا به دلخواه  به صورت گروهی موضوعات علوم تجربی  مثلا اهمیت محیط زیست و مواد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تاثیر نمره و ارزشیابی در یادگیری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی 

منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴ .

– کرامتی ، محمد رضا ، الگوهای برتر تدریس ، یادگیری مشارکتی ، نشر فراانگیزش ، مشهد ،چاپ دوم ،۱۳۸۴ .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

22 + = 30