اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم کلاس درس را برای فراگیرانم شاد و جذاب نمایم؟

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم کلاس درس را برای فراگیرانم شاد و جذاب نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم کلاس درس را برای فراگیرانم شاد و جذاب نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:

۱-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس

۲-کنفرانس دادن دانش آموزان

۳- استفاده از کارگاه به جای درس تئوری

۴- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان

۵- استفاده از رنگ های شاد در سر کلاس

۶- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس

شیوه های اجراء:

از میان راه حل های بالا من دو نمونه را اجراء کردم

۱-دانش آموزان برای فصل برق از کتاب علوم تجربی به کارگاه بردم و آنها کار عملی مربوطه را انجام دادند و در حین کار اعمال و رفتار آنها را مورد بازبینی قرار دادم

۲- برای فصل خودرو دانش اموزان را جهت بازدید از کارگاه مکانیک به هنرستان بردم و علاقه و نشاط را در دانش آموزان مورد بررسی قرار دادم.

راههای علاقه مندی دانش آموزان به کلاس :

– فعال نمودن وشرکت دادن دانش آموزان به کلاس در بحث های گروهی وارائه کنفرانس توسط آنان.

-ایجاد انگیزه در دانش آموز

– برخورد محترمانه  وارزش گذاری به شخصیت دانش آموز ودرک آنها

– آموزش نحوه صحیح مطالعه ۵-ایجاد تنوع ونشاط  در کلاس  با استفاده از روش های نوین یادگیری

– همیاری باعث رشد ادراک دانش آموزان می شود ،زیرا آنها رغبت درپی فعالیت گروهی سطوح بالاتر یادگیری (کاربرد ، تجزیه وتحلیل و ارزیابی ) می شوند (الیس  ووالن ،۱۳۸۲،۲۸۰ )

– در بحث های گروهی همه ی اعضای گروه فرصت اظهار نظر ورهبری را می یابند  ومهارت رهبری آنان تقویت می شود ، هم چنین کار کردن بایکدیگر را به طور طبیعی تجربه می کنند.

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس علوم تجربی:

– استفاده وآشنایی دبیران محترم با انواع روش های نوین  تدریس در فرایند یاد دهی ویادگیری که موجب تنوع وعلاقه  مندی بیشتر دانش آموزان در بحث های درسی وعلمی می شود.

– پیش مطالعه درسی توسط دانش آموزان  ۲۰ دقیقه قبل از تدریس دبیر در کلاس.

– تهیه وسایل کمک آموزشی مربوط به آموزش علوم تجربی مانند انواع فیلم ،سی دی ونرم افزارهای آموزشی رایانه ای ، نقشه البته به شرط استفاده ازاین وسایل توسط دبیران.

– برگزاری بازدید های علمی برای دانش آموزان در درس علوم تجربی به صورت هدفمند وسازماندهی شده

– مشارکت هرچه بیشتر دبیران ومسئولان مدرسه ها با دانش آموزانی که قصد انجام فعالیت های خارج از مدرسه را دارند ، مانند تهیه ملزومات وامکانات برای تهیه ماکت ،وسایل دست ساخت وروزنامه دیواری وتحقیقات میدانی وتشویق این گونه فعالیت ها

– افزایش واهمیت دادن به دوره های تخصصی آموزش ضمن خدمت دانش افزایی دبیران علوم تجربی وشرکت فعال همکاران

-استفاده نکردن از دبیران غیر متخصص برای تدریس علوم تجربی

– استفاده از ارزشیابی  مستمر از نحوه تدریس وتهیه چک لیست های آموزشی – یادگیری توسط دبیران

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله جذاب کردن کلاس درس برای فراگیرانم اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

منابع :

۱- جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۲ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۳ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۴ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۵ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶ – مراد حاصل، مهدي، ۱۳۸۵ ارديبهشت، رمز و راز شاد زيستن، ماهنامه پيوند، شماره ۳۱۹ ، ص ۱۸

۷ – صباغيان، زهرا، ۱۳۸۴ تابستان، مدرسه و تقويت نشاط و اميد به زندگي، ماهنامه پيوند، شماره هاي ۳۰۹- ۳۱۰- ۳۱۱ ، ص ۲۸

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 3